Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Dom lär knappast bli mer aktiva om du låser dom, Umb.

Lekarna är inte vanliga trådar och ska inte fungera som sådana. En orsak till att jag låser dem är att jag inte vill ha det här oengagerade systemet med konstant "fria hattar", om du förstår vad jag menar. Förhoppningen är att när lekarna öppnas igen (t.ex. efter någon månad) ska forumiterna ha fått nytt intresse för dem.

En annan orsak till låsningarna är att H har sagt att det inte får finnas alltför många lektrådar här i loungen; jag låser alltså några lekar för att kunna starta andra. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föresten, jag har en idé ang. just EPYC.

Jag vet ju att det egentligen ska gå ut på att spelledaren ska skriva en text, och det är vi medlemmar som ska "förstöra" den så mycket som möjligt för att få den ännu roligare.

Men, det skulle kanske bli roligare om spelledaren ritar en bild och det är upp till nästa medlem att hitta på en sån bra text som möjligt till denna bild!

Notera, spelledarens bild måste ha en specifik text som spelledaren själv har kommit på för att se om medlemmen efter följer den bra!

Good or Anus?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föresten, jag har en idé ang. just EPYC.

Jag vet ju att det egentligen ska gå ut på att spelledaren ska skriva en text, och det är vi medlemmar som ska "förstöra" den så mycket som möjligt för att få den ännu roligare.

Men, det skulle kanske bli roligare om spelledaren ritar en bild och det är upp till nästa medlem att hitta på en sån bra text som möjligt till denna bild!

Notera, spelledarens bild måste ha en specifik text som spelledaren själv har kommit på för att se om medlemmen efter följer den bra!

Good or Anus?

Känns inte som att det kommer att förändra särskilt mycket, mer än att göra leken en aning tristare. :whistling:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

kicken har mer eller mindre tagit över min lek för en längre tid nu vilket är bra, för jag är helt uppslukad av skolarbete och WoW just nu. :rolleyes:

Det hindrar mig emellertid inte från att spinna vidare på lekar som är fokuserade på forumiter!

Jag har fått en ny idé!

Det finns två sätt som skulle kunna funka.

Första sättet:

Personen med hatten beskriver en forumit, vilken som helst, utan att berätta vem det är. Han kan skriva ett stycke text, rita en bild, eller bara posta en YouTube-film innehållandes exempelvis en låt den okända forumiten gillar, eller ett spel, fritidsaktivitet, whatever. Det är nu upp till de andra att gissa vem den okända forumiten är, och den som gissar rätt får förstås hatten och leken börjar om. Nackdelen är att detta är rätt likt VFÄV.

Andra sättet:

Personen med hatten nämner ett par forumiter (antalet får justeras efter hur fort rätt svar gissas fram). Forumiterna han nämner är de han tycker är mest OLIKA de han tänker på. Exempel:

Mordos

The Dude

Hultenius

Rätt svar kan då vara:

Mordos - Kebab

The Dude - SlewME

Hultenius - Agent.47

Den med flest rätt får hatten, och leken börjar om.

Jag hade en sista idé att leken är snabbare, man ska associera en forumit med forumiten i inlägget över sig eller liknande, problemet är förstås att en sån lek är för spammig.

Bara några tankar från mitt huvud, går säkert att utveckla.

Det hade varit jävligt roligt med associationsleken med YouTube-filmer förresten... :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Båda två är bra förslag, men jag känner att ettan absolut har mer potential eftersom tvåan troligtvis kommer vara ganska kortlivad.

Fördelen med första leken är också att den använder sig utav hattsystemet, vilket är bra för jag tycker inte det behövs fler spelledarledda( :innocent: ) lekar just nu. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Båda två är bra förslag, men jag känner att ettan absolut har mer potential eftersom tvåan troligtvis kommer vara ganska kortlivad.

Fördelen med första leken är också att den använder sig utav hattsystemet, vilket är bra för jag tycker inte det behövs fler spelledarledda( :innocent: ) lekar just nu. :doh:

Båda använder hattystemet. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första sättet:

Personen med hatten beskriver en forumit, vilken som helst, utan att berätta vem det är. Han kan skriva ett stycke text, rita en bild, eller bara posta en YouTube-film innehållandes exempelvis en låt den okända forumiten gillar, eller ett spel, fritidsaktivitet, whatever. Det är nu upp till de andra att gissa vem den okända forumiten är, och den som gissar rätt får förstås hatten och leken börjar om. Nackdelen är att detta är rätt likt VFÄV.

Ptja, det är ganska kul med lekar som handlar om forumiter, så varför inte?

Jag startar en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Trådförslag: Fuck my life.

Ehm. Om någonting har hänt så skriver man ett inlägg i sann FMyLife-anda.

ex. "Today, a random girl called me asking for one of her friends. She wouldn't believe me when I told her she had the wrong number, and I spent few minutes convincing her she did. After a while she said "what the fuck" and hung up. That was the longest conversation I had with a girl in months. FML"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Okej jag har en lek vi kan köra: "Förklara bilden" heter den. Och är påhittad av mig, bara mig! INGEN annan har kommit på den... :P

Jag postar en bild, och ni skall förklara vad som händer på bilden. Varför, hur när. Det skall inte vara påhittade förklaringar utaan man måste komma så nära som möjligt. Och det MÅSTE ju givetvis FINNAS en förklaring till builden. Så man kan inte bara posta en bild som man sen inte kan förklara, elelr man själv bestämmer vad som händer på bilden.

Ex: Gissa vad som händer: bild2_1117205_0.jpg

*Massa gissningar*

Förklaring. De fiskar: funny-fishing-05_1117205_1.jpg

funny-fishing-07_1117205_2.jpg

Gissa: bild2-1_1117205_3.jpg

Förklaring: sexy-strange-bathroom-sink-designs_1117205_4.jpg

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...