Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Skulle gärna se en "vad är det" tråd. Ni vet, posta en del av en sak och man skall gissa vad det är. Tre på raken felaktiga gissningar och en del till av bilden läggs upp tills någon gissar rätt. Sen får han lägga upp nästa sak.

Ex:

3u39z95vwwve.jpg

Kebap: En sko!

Vice: Fel, fel!

Tweak, en cykel?

Vice: Nej try igen!

Uberto: Aha, jag har det! En grävmaskin!

Vice: Nix!

3u39z95vwwve.jpg

r53ew1tb37mh.jpg

Jacker: EN SAX!!

Vice: Jaa bra Jacker! Hatten är din.

Det är mitt tips det. Men det kanske inte är en bra ide...? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär.

Det funkar nog med en regel där man inte får ta sånna här bilder

vpn05w5fk7d3.jpg

Det är en kniv :shifty:

Det är väl grunden i alla lekar att det inte ska vara för svårt! I tex gissa spelen kan man göra det oändligt svårt, bara man vill.

Tror inte ubm kommer gå med på det, skulle annars vara roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tycker att det är ännu mer spam än redan dissade lekar som tre ord i taget, PUM, osv?

Gör en sökning på google istället och garva hjärnet. :confused:

Exakt min åsikt.

Var min ide dålig, kass eller bra?

Den leken har redan föreslagits och då svarade jag:

Jag lägger förslaget bakom örat men jag kan inte lova nåt. Och som sagt kommer det inte att startas några nya lekar innan vi har minst ca 2 sidor trådar i loungen; detta eftersom andelen lektrådar i förhållande till "vanliga" trådar bör hållas på en ok nivå.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du... Får nog utveckla det där lite. >_<

Jo alltså, någon börjar lägga upp ett klipp där dem gör ett trick, allt från en Ollie till en 720 double flip (kanske inte säger dig nåt xD) och då ska alla andra som deltar också lägga upp ett klipp där dem gör samma trick. Dem som inte klarar det får ett S, sen ett K, sen ett A, sen ett T, sen ett E. Den som har fått alla bokstäver som bildar SKATE åker ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo alltså, någon börjar lägga upp ett klipp där dem gör ett trick, allt från en Ollie till en 720 double flip (kanske inte säger dig nåt xD) och då ska alla andra som deltar också lägga upp ett klipp där dem gör samma trick. Dem som inte klarar det får ett S, sen ett K, sen ett A, sen ett T, sen ett E. Den som har fått alla bokstäver som bildar SKATE åker ut.

Skejtbårdversion av gris dårå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på två lekar.

LEK 1: gäller att en person ska tänka på en sak eller nåt så ska de övriga ställa denne person frågor. Men frågorna måste vara så man kan svara ja eller nej på. Tex

Vice säger "Tänker du på kaffe?"

Tikki säger "Ja"

Vice säger "Då tänker du väl på kaffe rasst"

Tikki säger "Ja, du har hatten"

Osv. Och det måste vara frågor som man kan svara ja eller nej på. Eller om det blir försvårt så kan man posta en bild som ska ha nåt gemensamt på det man tänker på och huvudpersonen måste ha nåt gemensamt med den bilden som han postade. Hoppas ni fattade detta.

LEK 2: Tänkte om man kunde ha en lek att man ska posta typ 2-4 bilder så ska de övriga komma på vad det är för nåt. Tex jag postar 2 bilder på en glass sen en bil. Då säger Vice "Är det en glass bil" Och då säger jag "Rätt" så får Vice hatten och ska posta 2-4 bilder. Hoppas ni fattade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på två lekar.

LEK 1: gäller att en person ska tänka på en sak eller nåt så ska de övriga ställa denne person frågor. Men frågorna måste vara så man kan svara ja eller nej på. Tex

Vice säger "Tänker du på kaffe?"

Tikki säger "Ja"

Vice säger "Då tänker du väl på kaffe rasst"

Tikki säger "Ja, du har hatten"

Osv. Och det måste vara frågor som man kan svara ja eller nej på. Eller om det blir försvårt så kan man posta en bild som ska ha nåt gemensamt på det man tänker på och huvudpersonen måste ha nåt gemensamt med den bilden som han postade. Hoppas ni fattade detta.

LEK 2: Tänkte om man kunde ha en lek att man ska posta typ 2-4 bilder så ska de övriga komma på vad det är för nåt. Tex jag postar 2 bilder på en glass sen en bil. Då säger Vice "Är det en glass bil" Och då säger jag "Rätt" så får Vice hatten och ska posta 2-4 bilder. Hoppas ni fattade.

Finns en anledning till att Lek 1 endast leks när man åker bil en längre sträcka. Lek 2 ser ju ut att ligga ungefär på samma underhållningsnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en bra idé, men jag har svårt att tro att det finns tillräckligt många skatebordintresserade här... ^_^

lttd_1043819_0.gif

Har funderat på två lekar.

LEK 1: gäller att en person ska tänka på en sak eller nåt så ska de övriga ställa denne person frågor. Men frågorna måste vara så man kan svara ja eller nej på. Tex

Vice säger "Tänker du på kaffe?"

Tikki säger "Ja"

Vice säger "Då tänker du väl på kaffe rasst"

Tikki säger "Ja, du har hatten"

Osv. Och det måste vara frågor som man kan svara ja eller nej på. Eller om det blir försvårt så kan man posta en bild som ska ha nåt gemensamt på det man tänker på och huvudpersonen måste ha nåt gemensamt med den bilden som han postade. Hoppas ni fattade detta.

LEK 2: Tänkte om man kunde ha en lek att man ska posta typ 2-4 bilder så ska de övriga komma på vad det är för nåt. Tex jag postar 2 bilder på en glass sen en bil. Då säger Vice "Är det en glass bil" Och då säger jag "Rätt" så får Vice hatten och ska posta 2-4 bilder. Hoppas ni fattade.

På lek 1 är svaret definitivt nej.

Lek 2 låter som en rebus-lek och jag tycker det är ett ganska bra förslag. Ditt exempel, glass+bil, är i lättaste laget men om man gör det hela lite svårare är det definitivt värt att fundera vidare på.

T.ex:

p2244_1043819_1.jpg

- ( 4536tr46_1043819_2.jpg -o )

+ 762436etys_1043819_3.jpg

- (24242f_1043819_4.jpg -y )

?

------

Intresset för Hitta bilden har svalnat och därför har jag valt att låsa den leken för en tid. Den kommer så småningom att ersättas av en ny lek ur de förslag som har framförts i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...