Jump to content

Berätta om era "egenheter"


Maxz
 Share

Recommended Posts

När jag ska gå hemifrån och ska låsa dörren så måste jag rycka i handtaget 6 gånger, fast är det att jag går säg från jobbet och låser så måste jag göra det 15 gånger. Detta kan vara lite jobbigt till och från då folk undrar vad fasen jag håller på med.

Har ruskigt kast närminne och då menar jag riktigt kast. Kan säga en sak och 5 sekunder senare är det glömt. 5 år senare kan jag dock komma på det.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en universell stökgris. Jag tål knappt att det är välstädat. Jag gillar det stökigt, det blir mer 'personligt'.

Jag klarar inte av att det är stökigt. Det får gärna vara lite stökigt men det händer att jag kan vakna mitt i natten och komma på att jag måste städa eller innan jag ska ut kan jag få för mig att jag måste diska osv. Men det är mest för att jag är rädd om lägenheten, vill inte lämna ett bombnedslag efter mig om jag någon gång vill tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gång för några månader sedan lekte jag med tanken att hissen hade en hisskötar, sen dess har jag nästan alltid sagt till hissen om jag ska upp eller ner. :whistling:

Haha när andra åker med också? :)

Påminner om gymnasietiden. Ibland åt våran klass lunch på ett kommunalhus där man åkte hiss upp till en restaurang. I hissen fanns en ful förinspelad tantröst som sa våningsnumren när man var framme. Åkte man med nån annan sa nån alltid "vänta, schyyy!" och tantrösten säger "tolv!" och de närvarande, inklusive mig började flabba. Vafan? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha när andra åker med också? ;)

Påminner om gymnasietiden. Ibland åt våran klass lunch på ett kommunalhus där man åkte hiss upp till en restaurang. I hissen fanns en ful förinspelad tantröst som sa våningsnumren när man var framme. Åkte man med nån annan sa nån alltid "vänta, schyyy!" och tantrösten säger "tolv!" och de närvarande, inklusive mig började flabba. Vafan? :whistling:

Aa, men bara tillsamans med han jag delar lägenhet med. Han tycker nog att jag är ganska psyko förövrigt, så det är ganska lugnt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker stekt falukorv är godare ju svartare den är.

Likaså kolgrillad falukorv, det ska vara kolsvart, pity the fools som tycker det är ätligt att ha den över kolen i 10 sekunder och sen är den klar, eller de som micrar korven, tvi vale! Ska man äta falukorv så ska den vara riktigt stekt. Inga halvmesyrer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på väg att ta det i en ny tråd men kan lika gärna ta det här. Har ni saker som satt sig på hjärnan efter att någon gjort eller sagt något, eller något du läst eller helt enkelt bara antagit?

1. Jag har, sen jag började snusa i åk6, samtidigt som jag då började bära grejer med mig i fickorna kört på en radda som jag numera ALLTID säger innan jag lämnar hemmet. TELEFON, PLÅNBOK, SNUS, NUCKLAR!

Damn straight!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som brukar ha tvn på i bakgrunden utan att kolla på något program? :mf_doof:

Tänkte på det nu, jag har nyss sett klart på ett program men låter tvn stå på. Det är.. skönt att ha något ljud i bakgrunden.

24/7 när jag är själv hemma.

EDIT: Dvs, när min bror inte är i lägenheten.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att alla "turkshoppar" borde tvingas att byta kortläsare eller stängas.. man ska inte behöva vänta 5 minuter på att din betalning ska bli klar och när den väl är klar så är det oklart om transaktionen gått igenom så snubben i kassan ska "kolla upp det" medans du står där som ett jävla idiot i 5 minuter till för att sedan bestämma dig att gå och lämna dina ciggaretter och tuggummin värda 64kr och handla någon annan stans medans tanken om att transaktionen säkert gick igenom och man har betalat för något man lämnade kvar ligger och trycker någonstans i hjärnan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som brukar ha tvn på i bakgrunden utan att kolla på något program? :D

Tänkte på det nu, jag har nyss sett klart på ett program men låter tvn stå på. Det är.. skönt att ha något ljud i bakgrunden.

Kan vara så för mig med. Även att jag kan bara få för mig att sätta på tv:en sen låta den stå på utan att jag kollar.

Det har väl blivit så nu när jag går ut med hunden sen går in så måste jag alltid ringa på dörren sen öppna dörren. Sen när nån är på toan här hemma så måste jag gå och banka på dörren när jag går förbi :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte skrivit några egenheter här, märkte jag.

- Jag tycker att det är extremt obehagligt att ha skåpsluckor mm ovanför mitt huvud. Till exempel, om jag böjer mig ner för att öppna en låda, och vet att jag har ett öppet skåp strax ovanför mitt huvud, ryser jag något extremt, håller mig för huvudet och backar ur. Sedan kan jag inte slappna av förrän skåpsluckan är stängd. Jag har till och med riktigt svårt att fokusera mig nu när jag skriver det här, ryser något extremt och får en obehaglig känsla och var till och med tvungen att sluta mina ögon :D känslan jag får är helt enkelt en rädsla för att ställa sig upp och klyva skallen mot skåpsluckan.

- Jag är orolig för att gå till frisören. Inte för att jag tror att han kommer klippa mig åt helvete utan för att, hör och häpna, jag aldrig varit hos frisören. Det har alltid varit mamma, min syster eller jag själv (rakapparat) som klippt mig och nu känner jag mig socialt handikappad eftersom jag inte har någon aning om hur man går till väga (hur bokar jag tiden, måste jag ha bestämt min frisyr, kommer de att tvätta mitt hår och så blir det helt fluffigt osv).

- Jag saltar min sallad. Fullkomligt normalt för mig, men tydligen helt vrickat enligt många.

Edit: Urk, jag fick huvudvärk nu bara för att jag fick en sån stark känsla när jag skrev om egenhet 1. Måste fanimej jobba på det där. :angry:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som brukar ha tvn på i bakgrunden utan att kolla på något program? :D

Tänkte på det nu, jag har nyss sett klart på ett program men låter tvn stå på. Det är.. skönt att ha något ljud i bakgrunden.

Verkligen, fast nu står tvn i rummet bredvid. :angry:

@ Sianas egenhet 1: Känner verkligen igen mig där. Usch, ryser nu..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...