Jump to content

Berätta om era "egenheter"


Maxz
 Share

Recommended Posts

Jag kom på en till konstig grej.

Jag gillar att ligga på mattan under mitt middags/datorbord och tänka. Det är sjukt rogivande att ligga under ett bord, jag har ingen aning om varför. Jag föreslår att ni testar!

Det gjorde jag alltid när jag var liten. :confused: Låg under soffbordet och såg på MacGyver. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Berättar sällan hela sanningen för folk jag bryr mig om ifall jag berättar något dåligt eftersom...

- ... jag bryr mig väldigt mycket om vad folk jag gillar anser om mig. Jag vill ju inte framstå som en idiot eller som någon dålig människa.

- Visa sällan "dåliga känslor".

- Svävar ofta iväg i mina egna tankar under samtal med andra, vilket resulterar i att jag inte lyssnar på vad dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på väg att ta det i en ny tråd men kan lika gärna ta det här. Har ni saker som satt sig på hjärnan efter att någon gjort eller sagt något, eller något du läst eller helt enkelt bara antagit?

1. Jag har, sen jag började snusa i åk6, samtidigt som jag då började bära grejer med mig i fickorna kört på en radda som jag numera ALLTID säger innan jag lämnar hemmet. TELEFON, PLÅNBOK, SNUS, NUCKLAR! Detta säger jag samtidigt som jag slår på varje ficka, ett vart runt. Nu har jag dock bytt ordning på saker jag har i mina fickor, men förr var det telefon i höger fram, plånbok vänster bak och snuset och nycklarna i vänster fram. Så jag började med att slå på telefonen, sen vidare och slog på plånboken och avslutade med att slå på snusdosan, då hörde jag även om nycklarna låg där.

På senare tid, efter jag började röka så jag har också börjat lägga till "och ciggaretter", vilka jag har i jackfickan.

Detta har hängt i nu i drygt tio års tid och jag kan verkligen inte gå ut, utan att ha gjort denna koll och sagt sakernas namn högt. Det är många som börjar undra vad fan jag sysslar med när jag rabblar på och slår mig på fickorna.

2. På mitt första år på gymnasiet så körde vi alltid pausgympa minst en gång om dagen där man skulle sträcka på sig lite eftersom man satt ner så mycket. Redan första veckan så var våran något idiotiska (tyckte man då, han blev asnajs i slutet av trean) lärare där och skulle instruktera. När vi väl kom till nacken så visade han på ett så fult sätt att man kan bryta nacken om man böjer huvudet bakåt. Han tog lixom som ett nyptag om sitt ena pekfinger med den andra handen och böjde helt enkelt på fingret och sa att det var såhär nackkotan satt och böjer man för mycket bakåt så kan man bryta nacken. Vet såklart att så inte är fallet, men varje jävla gång jag böjer huvudet bakåt, t.o.m. om jag bara ska kolla uppåt så kommer den bilden upp i skallen där han visar med sina händer. Det är jävligt obehagligt, för jag tror varje gång att jag ska bryta nacken, fastän jag också vet att det inte skulle hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer man på saker.

Detta har hänt mig VARENDA gång jag har pratat i mobilen.

Under samtalets gång brukar jag ALLTID leta igenom byxfickorna (och även jackfickorna om jag har en på mig dvs.) efter mobilen och blir totalt skiträdd när jag inte hittar den.

Jag brukar även alltid säga detta till personen jag pratar med....

"Men vafaaaan?"

"vad?"

"jag kan inte hitta min mobil"

"*tystnad....* Är du dum i huvudet?"

Stör mig somfan på det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också den där glömma saker-nojan och är tvungen att i ordning känna efter om jag har nycklar (höger fram), plånbok (höger bak) och mobil (vänster fram) med mig innan jag går utanför dörren. Sen går jag jätteofta och känner så jag inte har tappat plånboken. Har aldrig blivit bestulen så jag vet inte riktigt vad detta beteende kommer ifrån, storstadsnoja kanske.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta hände i sommras när jag tog in posten hos min mormor och morfar. Jag går ut låser dörren och tar min cykel. Jag cyklar typ 100meter sen stannar jag och funderar om jag verkligen låste dörren. Så jag åker tillbaka och självklart, dörren är ju låst.

Så jag gör samma procedur igen, cyklar en bit sen börjar jag undra om jag verkligen låste dörren. Och så åker jag tillbaka.

Det känns som jag skulle kunna hålla på en hel dag med detta.. :P:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också den där glömma saker-nojan och är tvungen att i ordning känna efter om jag har nycklar (höger fram), plånbok (höger bak) och mobil (vänster fram) med mig innan jag går utanför dörren. Sen går jag jätteofta och känner så jag inte har tappat plånboken. Har aldrig blivit bestulen så jag vet inte riktigt vad detta beteende kommer ifrån, storstadsnoja kanske.

Känner alltid efter när jag lämnar huset om sakerna är i fickorna. nycklar i höger framfick, mobil i vänster framfick, börs i höger jackficka och slutligen busslista i vänster fram. Tror detta betende är ifrån 1:an och 2:an, tappade mina nyckar och glömde dem hemma skitofta, började då alltid känne efter var det är. Kommer verkligen ihåg en speciell gång när jag tappade nycklarna och några händelser efteråt.

Sitter jätteofta och "spelar" med tänder och muskler(spänner dom) i olika farter och rytmer, skitirriterade!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta hände i sommras när jag tog in posten hos min mormor och morfar. Jag går ut låser dörren och tar min cykel. Jag cyklar typ 100meter sen stannar jag och funderar om jag verkligen låste dörren. Så jag åker tillbaka och självklart, dörren är ju låst.

Så jag gör samma procedur igen, cyklar en bit sen börjar jag undra om jag verkligen låste dörren. Och så åker jag tillbaka.

Det känns som jag skulle kunna hålla på en hel dag med detta.. :P:(

Haha, sådan är jag med. :D

Jag minns speciellt en gång i somras. Jag låste och kände efter så det verkligen blivit låst, sedan började jag knalla längs med gångvägen bort mot garaget. Vände efter tio meter för att se om jag verkligen känt efter ordentligt.

Nöjd med det så knallade jag vidare, men när jag hade hämtat cykeln så tänkte jag "Jag undrar om jag verkligen, verkligen kände efter ordentligt. Tröck jag ned handtaget ordentligt eller stod jag bara och röck lite? Jag känner efter igen.". Så jag tog svängen förbi dörren och kände efter ännu en gång. ^_^

Så nu för tiden så tänker jag, likt stellan som ropar, vad jag gör när jag ska låsa. "Okej, jag vrider om nyckeln, det klickar till, jag trycker ned handtaget så långt det går och rycker lite i dörren.. Det är låst." Eller när jag ska låsa från insidan vid läggdags. "Okej, jag vrider om, det har klickat, jag vrider hela vägen bort till det tar stopp, för säkerhets skull." När jag sedan har borstat tänderna och pillat och haft mig så går jag ändå fram till dörren och känner på låset igen. Ibland hoppar jag ur sängen också för att åter igen göra mig säker på att det är jättelåst. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen inget jag gör, men men...

Jag har 4 tänder mindre än alla andra. Var tvungen att dra ut dem när jag var yngre eftersom jag hade för liten mun. :w000t:

Det såg ut som om gud hade slängt in tänderna i munnen på mig. Så för att tänderna skulle få plats, och det skulle se snyggare ut, var de tvungna att dra ut 6 av dem.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...