Jump to content

Berätta om era "egenheter"


Maxz
 Share

Recommended Posts

Jag lider lite av tvångstankar. Det är inte så illa att jag måste tända och släcka en lampa i ett rum 75 gånger innan jag går ut, utan det är mer så att jag ibland känner att jag måste säga något ord med bokstaven S i, och jag måste placera S:ett på ett visst sätt på tungan och uttala det på ett visst sätt. Så ibland kan jag kläcka ur mig meningar som "så Sofia sa saker som gjorde så att jag inte orkade stanna så mycket längre" bara för att försöka forma mitt S precis så som jag behöver... :D

En annan vanlig sak är att jag känner att jag måste klia mig på högra armen för att jag nyss kliade på vänstra, eller att det vissa dagar är fysiskt omöjligt för mig att äta till exempel mackor i ojämna antal osv osv. Inte så jobbigt faktiskt, är glad att det inte är värre :)

Alla människor har haft tvångstankar i perioder. Det är först när de inte släpper och/eller tar över ens liv för mycket som de blir ett problem.

Jag har haft en del genom åren. De jobbigaste: När jag såg en film/serie/program sp var jag alltid tvungen att upprepa och sedan bokstavera sista ordet i repliken som någon hade. Minns att jag var speciellt besatt av att bokstavera det sista ordet Magnus härenstam sa, i Jeopardy.

En annan grej jag hade i yngre år var att jag kände att jag hade typ som en röd tråd i ryggen. Så när jag gick någonstanns, var jag tvungen att gå exakt samma väg tillbaka för annars trasslade sig tråden.

Är det fler än jag som känner sig obekväma med kläder på när man kör en #2? Brukar alltid ta av mig näck innan jag sätter mig :D

Inte naken, men tar av mig filsingarna och byxorna. Det där emd att vara naken är tydligen nått rätt vanligt. Seinfeld har ju ett avsnitt där George är på en fest, han går på dass och gör nummer 2 och glömmer sätta på sig kläderna sen. Undrar varför man tyar av sig? Det borde vi ta reda på i saker du alltid undrat tråden. =)

Har gjort det här i snart två år och börjar nästan kännas som ett beroende. De gångerna jag är ensam hemma eller ensam i huset och får för mig att göra i ordning några mackor eller något annan lättare måltid så pratar jag med mig själv, högt. Många gånger är jag Tony Montana som fixar sin frukost medans hans vän sitter vid bordet och försöker få hjälp av mig i form av pengar, ta hand om någon kille eller liknande. Situationen brukar oftast urarta och svordomar och glåpord används flitigt tills jag säger åt honom att ta sitt pick och pack och försvinna. Men herr Montana är inte den enda personen som flitigt används i köket, Vito Corleone får också vara med och bestämma. Min show gästskådespelas även av aktuella skådespelare (dvs. skådespelare i serier/filmer som jag nyligen sett).

Jag med. Jag pratar engelska med ibland. Haha... xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Min dator kraschade (igen) igår och det fanns inget annat att göra än att starta om den så att säga. Så allt var borta, och har sen 16.00 kämpat med att återskapa mitt iTunes-bibliotek, Apple är dumma och har gjort så att man inte kan synka "baklänges", alltså lägga över musiken från iPoden till iTunes. Fick tips på flera sätt att göra det, men antingen kostade de pengar eller funkade inte för mig. Så har fått sitta och importera mina fysiska skivor, laddat hem album igen osv.

Varje gång jag lägger i en ny skiva i...ja grejen man lägger in skivorna i i datorn, så snurrar jag dem alltid innan jag skjuter igen den.

Och IRL är jag väldigt oordnad, mitt rum ser oftast helt åt helvete ut, men på datorn är jag väldigt pedantisk, är mappgalen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min dator kraschade (igen) igår och det fanns inget annat att göra än att starta om den så att säga. Så allt var borta, och har sen 16.00 kämpat med att återskapa mitt iTunes-bibliotek, Apple är dumma och har gjort så att man inte kan synka "baklänges", alltså lägga över musiken från iPoden till iTunes. Fick tips på flera sätt att göra det, men antingen kostade de pengar eller funkade inte för mig. Så har fått sitta och importera mina fysiska skivor, laddat hem album igen osv.

Varje gång jag lägger i en ny skiva i...ja grejen man lägger in skivorna i i datorn, så snurrar jag dem alltid innan jag skjuter igen den.

Och IRL är jag väldigt oordnad, mitt rum ser oftast helt åt helvete ut, men på datorn är jag väldigt pedantisk, är mappgalen osv.

Bara dra över Music-mappen från din iPod till en USB.sticka och sedan lägga in den i bibloteket igen ju?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min dator kraschade (igen) igår och det fanns inget annat att göra än att starta om den så att säga. Så allt var borta, och har sen 16.00 kämpat med att återskapa mitt iTunes-bibliotek, Apple är dumma och har gjort så att man inte kan synka "baklänges", alltså lägga över musiken från iPoden till iTunes. Fick tips på flera sätt att göra det, men antingen kostade de pengar eller funkade inte för mig. Så har fått sitta och importera mina fysiska skivor, laddat hem album igen osv.

Skippa skitdåliga äckel-iTunes och använd dig av valfritt sharewareprogram, så ska du se att allt du vill göra fungerar bra mycket bättre än i iTunes.

Jag fick tipset av R2 att använda mig av Sharepod, där finns funktionen att synkronisera baklänges, alltså överföra från iPod till dator.

Edit: Eller ja, jag har bara använt iTunes en gång, så jag ska väl inte säga allt för mycket om vad Sharepod gör bättre. Men när det kommer till basic saker så är Sharepod bra mycket bättre än iTunes.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 years later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...