Jump to content

Berätta om era "egenheter"


Maxz
 Share

Recommended Posts

Det är väl ingen egenhet, men det är sjukt jobbigt när man verkligen måste göra en tvåa i en lägenhet där man verkligen hör folk utanför prata i låg samtalston. Trots tjugo års finmotorisk träning av ringmuskeln kan man likt förbannat inte alltid hindra att brown notes undflyr tuban.

:D;):D

"Trots tjugo års av finmotorisk träning av ringmuskeln" :D

Och din, som jag tolkade den, referens till motsvarande blue notes, var den medveten? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D;):D

"Trots tjugo års av finmotorisk träning av ringmuskeln" :D

Och din, som jag tolkade den, referens till motsvarande blue notes, var den medveten? :D

Brown notes kallas noter på den frekvens som, alledgedly, ska få din ringmuskel att slappna av så att du skiter på dig. Detta genom att frekvensen är densamma som ringmuskelns naturliga frekvens, varigenom resonans uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm har aldrig haft det problemet. Om jag sitter på centralen och måste på toa jag knallar ner till toan sätter mig där om folk står utanför dörren eller rycker i den av misstag jag bryr mig inte speciellt mycket. Brukar bara säga för mig själv ser dem inte att det är upptaget. Jag och kompisar har en vana att vi små knackar på toa dörren när nån av oss är inne.

True, på mer 'offentliga' platser (alltså herrtoaletter) är jag inte lika nojig med att inte göra ifrån mig toalettljud. Det är värre på hemmafester där den där tjejen man tycker är lite extra söt befinner sig. Men som vi har pratat om någon gång - man bör göra sitt bästa för att undvika att göra tvåan på hemmafester iöverhuvudtaget!

:D;):D

"Trots tjugo års av finmotorisk träning av ringmuskeln" :D

Och din, som jag tolkade den, referens till motsvarande blue notes, var den medveten? :D

Hah, tack. Och den var omedveten! Vad är 'Blue notes'? Det var snarare som Spajdermän sade, en anspelning på urbana myten om... Ja, det han sade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

True, på mer 'offentliga' platser (alltså herrtoaletter) är jag inte lika nojig med att inte göra ifrån mig toalettljud. Det är värre på hemmafester där den där tjejen man tycker är lite extra söt befinner sig. Men som vi har pratat om någon gång - man bör göra sitt bästa för att undvika att göra tvåan på hemmafester iöverhuvudtaget!

Hah, tack. Och den var omedveten! Vad är 'Blue notes'? Det var snarare som Spajdermän sade, en anspelning på urbana myten om... Ja, det han sade.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5_toner

Jag trodde en jazzlyssnare som du borde känt till termen!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antog att det kanske hade med blues- och/eller jazztoner att göra, men jag är tyvärr alltför obildad i musikteori för att förstå sånt. Tack för länken!

Precis det jag menade, men tolkade ditt "brown notes som undflyr tuban*" som att 20 år av "finmotorisk träning" inte hindrar det från att låta!

Det där med brown note vet jag väl vad det är, har testat. :o

* undflyr tuban, förstod inte innebörden.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl ingen egenhet, men det är sjukt jobbigt när man verkligen måste göra en tvåa i en lägenhet där man verkligen hör folk utanför prata i låg samtalston. Trots tjugo års finmotorisk träning av ringmuskeln kan man likt förbannat inte alltid hindra att brown notes undflyr tuban.

Vilka offentligt-bajsande-rookies ni är, man spolar ju vatten under tiden för att slippa höra och höras.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lider lite av tvångstankar. Det är inte så illa att jag måste tända och släcka en lampa i ett rum 75 gånger innan jag går ut, utan det är mer så att jag ibland känner att jag måste säga något ord med bokstaven S i, och jag måste placera S:ett på ett visst sätt på tungan och uttala det på ett visst sätt. Så ibland kan jag kläcka ur mig meningar som "så Sofia sa saker som gjorde så att jag inte orkade stanna så mycket längre" bara för att försöka forma mitt S precis så som jag behöver... :o

En annan vanlig sak är att jag känner att jag måste klia mig på högra armen för att jag nyss kliade på vänstra, eller att det vissa dagar är fysiskt omöjligt för mig att äta till exempel mackor i ojämna antal osv osv. Inte så jobbigt faktiskt, är glad att det inte är värre :lol:

EDIT: Tweak, jag brukar bara lägga en liten hög med papper i toan innan jag sätter mig, då hörs det inte alls :( Dessutom så skvätter det inte upp något vatten heller, så det är en win-win :D

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Tweak, jag brukar bara lägga en liten hög med papper i toan innan jag sätter mig, då hörs det inte alls :o Dessutom så skvätter det inte upp något vatten heller, så det är en win-win :lol:

...men det är ju inte plumset i sig som är ljudligt, det är ju de omisskänneliga pruttljuden som ibland kommer med på köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det fler än jag som känner sig obekväma med kläder på när man kör en #2? Brukar alltid ta av mig näck innan jag sätter mig :(

Du är inte ensam! :D :

Bump.

Jag har precis kommit på mig själv med att alltid klä av mig naken när jag gör "nummer två". :lol::o

I alla fall när jag är hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har gjort det här i snart två år och börjar nästan kännas som ett beroende. De gångerna jag är ensam hemma eller ensam i huset och får för mig att göra i ordning några mackor eller något annan lättare måltid så pratar jag med mig själv, högt. Många gånger är jag Tony Montana som fixar sin frukost medans hans vän sitter vid bordet och försöker få hjälp av mig i form av pengar, ta hand om någon kille eller liknande. Situationen brukar oftast urarta och svordomar och glåpord används flitigt tills jag säger åt honom att ta sitt pick och pack och försvinna. Men herr Montana är inte den enda personen som flitigt används i köket, Vito Corleone får också vara med och bestämma. Min show gästskådespelas även av aktuella skådespelare (dvs. skådespelare i serier/filmer som jag nyligen sett).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...