Jump to content

Berätta om era "egenheter"


Maxz
 Share

Recommended Posts

Jag hade förväntat mig ett bättre svar, faktiskt.

Du får gärna berätta vad det är för fel med att lyssna på musik som man tycker om.

Att inte tåla människor endast för att de råkar lyssna på musik som du inte gillar, låter inte riktigt rimligt för mig.

Jaha, det var en fråga. Att jag skulle försöka övertala dig om att den musik du lyssnar på är extremt generisk, repetativ och tråkig är ungefär som att försöka övertyga en kristen om att en religion som bygger på en man som går på vattnet är ganska korkad så jag vet inte vad för svar du väntade dig. Såklart fattar du inte vad som är "fel" (och märk väl att jag aldrig sa att det finns "rätt" eller "fel" musik) med den musik du lyssnar på, om du fattade det skulle du inte lyssna på den.

Musikstil säger (nästan) allt om en människa och jag baserar ju mina fördomar om folk med en viss musikstil efter erfarenhet. T ex. så är de flesta jag stött på som lyssnar på collagerock lata, omotiverade och lite småtröga grabbgrabbar men det säger ju inte att du är det. Bevisa motsatsen (men snälla, gör det inte nu för du behöver inte vinna min gunst här) så försvinner de fördomarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu låter det ju mer som att du inte tål lata, omotiverade och småtröga grabbgrabbar?

Och jag misslyckas delvis med att bevisa motsatsen genom att erkänna att jag är både lat och omotiverad. Men någon grabbgrabb är jag minsann inte.

Men jag känner även flera personer som lyssnar på collegerock och som också är raka motsatsen. Så att dra alla över en kant är lite fel.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu låter det ju mer som att du inte tål lata, omotiverade och småtröga grabbgrabbar?

Och jag misslyckas delvis med att bevisa motsatsen genom att erkänna att jag är både lat och omotiverad. Men någon grabbgrabb är jag minsann inte.

Men jag känner även flera personer som lyssnar på collegerock och som också är raka motsatsen. Så att dra alla över en kant är lite fel.

Ughghghg, jag visste att du skulle säga exakt så och det var därför jag bad dig att inte försöka "försvara" dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu låter det ju mer som att du inte tål lata, omotiverade och småtröga grabbgrabbar?

Och jag misslyckas delvis med att bevisa motsatsen genom att erkänna att jag är både lat och omotiverad. Men någon grabbgrabb är jag minsann inte.

Men jag känner även flera personer som lyssnar på collegerock och som också är raka motsatsen. Så att dra alla över en kant är lite fel.

Oavsett hur man vrider och vänder det så skapar en anblick av en persons musiksmak bilder i huvudet av hur personen är i övrigt, iaf för mig, trots att det är fullständigt individuellt hurvida personer agerar likt en stereotyp inom genren eller inte. Jag dömer dock inte ut en människa fullständigt bara för att hans/hennes musiksmak imo är gräslig, iaf inte innan jag lärt känna personen bakom indie-fasaden eller vad det nu kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ughghghg, jag visste att du skulle säga exakt så och det var därför jag bad dig att inte försöka "försvara" dig.

Det var väl inget direkt försök till försvar, jag tycker bara inte att det är rätt att döma folk efter deras smak för musik på sättet du gör.

Oavsett hur man vrider och vänder det så skapar en anblick av en persons musiksmak bilder i huvudet av hur personen är i övrigt, iaf för mig, trots att det är fullständigt individuellt hurvida personer agerar likt en stereotyp inom genren eller inte. Jag dömer dock inte ut en människa fullständigt bara för att hans/hennes musiksmak imo är gräslig, iaf inte innan jag lärt känna personen bakom indie-fasaden eller vad det nu kan vara.

Precis.

Men jag tycker det är fel av P-C att bete sig respektlöst för folk på grund av musiken de lyssnar på.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

kom på att jag verkligen hatar/tycker det är obehagligt med glasspinnar, dem i trä, kan inte hålla i dom utan att rysa, eller om man biter i dom ååh. så hemskt.

så min egenhet är att jag alltid har kvar glasspappret (eller plasten) och lindar den runt pinnen.

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egenhet och egenhet... men jag är extremt noga med att knacka på äpplen. Är inte ljudet perfekt så äter jag det inte. Hatar mjöliga och för mjuka äpplen, slänger dem ändå om jag skulle börja med en tugga.

Jag med.. Äpplen kan dock vara himla förrädiska, för ibland tror man att man håller i ett riktigt fast och fint och nästa stund så har man ändå munnen full med mjöl. :innocent:

Men det kanske är jag som inte har så bra koll på ljuden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag med.. Äpplen kan dock vara himla förrädiska, för ibland tror man att man håller i ett riktigt fast och fint och nästa stund så har man ändå munnen full med mjöl. :D

Men det kanske är jag som inte har så bra koll på ljuden.

Det ska inte låta ihåligt, men inte heller dovt. Det ska vara riktigt bra "spänst" i ljudet, och ytan ska kännas fast.

Det här känns lite löjligt. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar bara ta ett äpple som ser gott ut, är det fel på mig? :innocent:

Första sorteringen är att syna, det är sant. Men den riktiga klassificeringen går endast att göra via knackning (med långfingernageln för att förtydliga). Om man nu inte vill provsmaka, vilket kan vara slöseri på äpple.

Olika färger och sorter har ju sitt intervall av smaker och konsistens också.

Ett mjukt grönt äpple kan vara så sjukt äckligt, medan det även finns helt fasta och saftiga som nästan ser likadana ut.

(mörk)Röda försöker jag helt undvika, mycket ofta både mjuka och mjöliga.

Blandsorterna kan vara både och, men jag tror fortfarande att favoriten ligger någonstans här mitt emellan perfekt rött och perfekt grönt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första sorteringen är att syna, det är sant. Men den riktiga klassificeringen går endast att göra via knackning (med långfingernageln för att förtydliga). Om man nu inte vill provsmaka, vilket kan vara slöseri på äpple.

Olika färger och sorter har ju sitt intervall av smaker och konsistens också.

Ett mjukt grönt äpple kan vara så sjukt äckligt, medan det även finns helt fasta och saftiga som nästan ser likadana ut.

(mörk)Röda försöker jag helt undvika, mycket ofta både mjuka och mjöliga.

Blandsorterna kan vara både och, men jag tror fortfarande att favoriten ligger någonstans här mitt emellan perfekt rött och perfekt grönt.

Vi har samma smak när det kommer till äpplen, men du verkar vara mer desperat efter 'perfekta' äpplen. Jag gillar inte heller mjöliga äpplen, och röda äpplen överlag brukar inte vara så goda. Min absoluta favorit är Granny Smith, om de är hårda, saftiga och jättesyrliga :innocent:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...