Jump to content

Berätta om era "egenheter"


Maxz
 Share

Recommended Posts

- När jag ska sova måste jag låta kroppen somna först innan hjärnan får sitt.

Den sömnmetoden har jag försökt mig på flera gånger.

Har du nått tips om hur man kan lyckas med det?

------

Specielle egenheter.... öhhh

  • Jag pratar med mig själv, vilket är jävligt irriterande, kan t.o.m hända när jag är med nån
  • Jag kan börja sjunga på en låt bara sådär
  • Stör mig på småord, t.ex folk som säger data men menar dator
  • Har förbannat lätt för att börja dagdrömma, så ibland kan folk snacka med mig i timtal utan att jag är närvarande
  • Jag kan börja tänka på små skitsaker som kan få mig att bli stressad, nervös och allmänt skitskraj ibland

Det är väl det jag kommer på hittils

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den sömnmetoden har jag försökt mig på flera gånger.

Har du nått tips om hur man kan lyckas med det?

Hur?

Jag lägger mig bara bekvämt, ligger helt stilla, motstår alla frestelser att klia mig eller vända på mig, håller hjärnan igång genom att prata med mig själv i huvudet och sen efter ett tag domnar kroppen bort och då ligger jag vaken ett tag och tänker innan jag somnar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Amen to that!

Även här på IT-Gymnasiet finns det många som säger data... :(

Går ju datorteknik inriktningen på Polhem här i gävle.

Klassen består i största del av totalla spelnördar.

"SKARUUU SPELA NÅ DATA IKVÄLL?"

:unsure:

Likadant när lärarn kommer och frågar om hjälp med att fixa en dator.

"Datan är fixad nu, bara att köra"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lägger mig bara bekvämt, ligger helt stilla, motstår alla frestelser att klia mig eller vända på mig, håller hjärnan igång genom att prata med mig själv i huvudet och sen efter ett tag domnar kroppen bort och då ligger jag vaken ett tag och tänker innan jag somnar.

Aha, okej. Jag provade det en gång när jag ville ha en klardröm. Men jag tyckte det var obehagligt så jag avbröt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska se film eller serie måste jag ha något annat att göra samtidigt.

Wurrd.

Vad för saker menar ni? Jag sitter själv alltid och pillar på något - en penna, fjärrkontrollsbatteriluckan, ett gem, mig själv, min NSD Powerball eller vad tusan som helst som finns i min närhet.

Men när ni skriver "göra något annat samtidigt" så ser jag framför mig att ni sitter och spelar gitarr, läser en bok eller står på händer samtidigt. :D

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för saker menar ni? Jag sitter själv alltid och pillar på något - en penna, fjärrkontrollsbatteriluckan, ett gem, mig själv, min NSD Powerball eller vad tusan som helst som finns i min närhet.

Men när ni skriver "göra något annat samtidigt" så ser jag framför mig att ni sitter och spelar gitarr, läser en bok eller står på händer samtidigt. :innocent:

Spelar poker, surfar, chattar eller pratar i telefon..

Jag brukar inte kolla på film, jag lyssnar bara, har film på den extärna skärmen och på den primära gör ja annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för saker menar ni? Jag sitter själv alltid och pillar på något - en penna, fjärrkontrollsbatteriluckan, ett gem, mig själv, min NSD Powerball eller vad tusan som helst som finns i min närhet.

Men när ni skriver "göra något annat samtidigt" så ser jag framför mig att ni sitter och spelar gitarr, läser en bok eller står på händer samtidigt. :innocent:

Spelar gitarr, tecknar, tetris, surfar, chattar, sms:ar osv.

Sen som Ferkurz så tittar jag sällan på filmen utan lyssnar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...