Jump to content

Berätta om era "egenheter"


Maxz
 Share

Recommended Posts

:o

Nämen Bojan, att du skulle komma på tanken att rätta mig! :(:P

Håller med om att myntsamlingarna är rätt jobbiga (de riskerar även att spräcka plånboken) men farsan behöver mynt till läskautomaten på jobbet så jag kan mer än gärna växla till mig sedlar av honom. ^_^

Edit: En annan sak som gör mig motståndare till kort är att jag inte vill att någon ska hålla koll på vad jag gör för inköp. Så anonymt så möjligt ska det vara.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nämen Bojan, att du skulle komma på tanken att rätta mig! :(:P

Håller med om att myntsamlingarna är rätt jobbiga (de riskerar även att spräcka plånboken) men farsan behöver mynt till läskautomaten på jobbet så jag kan mer än gärna växla till mig sedlar av honom. ^_^

Edit: En annan sak som gör mig motståndare till kort är att jag inte vill att någon ska hålla koll på vad jag gör för inköp. Så anonymt så möjligt ska det vara.

Hmm, vad sysslar du med för något spännande?

Allvarligt, att inte använda kort är inte smart på något sätt, tycker jag. Blir kortet stulet har du även ofta chans att få tillbaka pengarna, vilket är en stor fördel. Dessutom tycker jag det personligen är drygt att gå runt med en stor plånbok, ett etui med några få kort är mycket lämpligare. Jag har aldrig blivit av med pengar på något sätt på grund av att jag nästan enbart använder kortet, inte heller haft några andra problem egentligen (förutom att vissa kortläsare är grymt sega, kan vara det då).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, vad sysslar du med för något spännande?

Höhö, "Eros Videobutik" nästa! :(

Nä men ingen har helt enkelt med att göra vad jag gör för inköp, man har en viss integritet, och allt kortdragande loggas säkert lång tid. Så blir det kortavgifter. Sen kan man ju råka ut för skimning också, vilket väl inte är det trevligaste. Ska det användas kort ska det vara helt säkert. Förvisso är det inte så säkert att gå runt med en proppad plånbok heller, men jag tar ju aldrig med mig mer pengar än jag behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höhö, "Eros Videobutik" nästa! :(

Nä men ingen har helt enkelt med att göra vad jag gör för inköp, man har en viss integritet, och allt kortdragande loggas säkert lång tid. Så blir det kortavgifter. Sen kan man ju råka ut för skimning också, vilket väl inte är det trevligaste. Ska det användas kort ska det vara helt säkert. Förvisso är det inte så säkert att gå runt med en proppad plånbok heller, men jag tar ju aldrig med mig mer pengar än jag behöver.

Inga butiker gillar kontanter eftersom det bara leder till rånrisk och hotad personal. Riskerna med kort är mindre än du tror, jag förstår inte varför du är så paranoid :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga butiker gillar kontanter eftersom det bara leder till rånrisk och hotad personal. Riskerna med kort är mindre än du tror, jag förstår inte varför du är så paranoid :(

En risk, om än en liten risk är alltid en risk. Och då använder jag hellre cash än att riskera något. Varför ska jag behöva använda något där det finns en risk att förlora pengar när det finns andra alternativ?

Angående rån har jag förståss förståelse för det, det är inget jag kan försvara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga butiker gillar kontanter eftersom det bara leder till rånrisk och hotad personal. Riskerna med kort är mindre än du tror, jag förstår inte varför du är så paranoid :(

Ändå ska vissa jävlar ta kortavgift, det hatar jag. Det är en sak som talar för kontanter, men inte för att endast handla med kontanter. I många länder är det olagligt att ta kortavgift, men av nån konstig anledning tydligen inte i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bojan

grin_1034505_0.gif

----

Jag måste påpeka att jag inte går omkring med någon myntstinn plånbok. När jag t.ex. går och handlar tar jag kortet, går till automaten, tar ut kontanter, handlar, får växel, och växeln lägger jag i en ask när jag kommer hem. Sen för jag min myntsamling till banken ca 1-2 ggr/år.

Många bäckar små... yes_1021002_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

grin_1034505_0.gif

----

Jag måste påpeka att jag inte går omkring med någon myntstinn plånbok. När jag t.ex. går och handlar tar jag kortet, går till automaten, tar ut kontanter, handlar, får växel, och växeln lägger jag i en ask när jag kommer hem. Sen för jag min myntsamling till banken ca 1-2 ggr/år.

Många bäckar små... yes_1021002_0.gif

Oj, det måste bli bra mycket efter ett helt år :P

Själv har jag nyss inhandlat en miniportmonä till mina mynt (det är jordgubbar på den :( ). Kört med plåtetui och fick tidigare ha dem löst i fickan. Det blev jobbigt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P

Men geez, att ni orkar hålla på så där med era kontanter. Själv hatar jag kontanter eftersom det alltid genererar en hög småmynt hos mig, det enda de duger till är att ha i skåpet om man blir hungrig och äntligen får bli av med ganska mycket av dem (vilket det finns både för- och nackdelar med - bra eftersom jag slipper mynten, dåligt eftersom allt är så dyrt). Jag tycker inte 100 kronor i femmor är lika mycket värt som en Linné. Nästan så man slänger ut högen genom fönstret för att slippa skiten.

Jag är precis tvärtom. :( Precis som Mr. Robina så sparar jag alla mynt här hemma, det blir ganska många hundra på ett år. Eftersom jag aldrig skulle få för mig att använda dem så får de ett högre affektionsvärde.

Ändå ska vissa jävlar ta kortavgift, det hatar jag. Det är en sak som talar för kontanter, men inte för att endast handla med kontanter. I många länder är det olagligt att ta kortavgift, men av nån konstig anledning tydligen inte i Sverige...

Det är inte tillåtet. Jag är i alla fall säker på att de aldrig får ta kortavgift för ett Visa-kort, det fick jag veta av min rektor förra veckan. (=Säker källa)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte tillåtet. Jag är i alla fall säker på att de aldrig får ta kortavgift för ett Visa-kort, det fick jag veta av min rektor förra veckan. (=Säker källa)

Jag funderade på det där en dag, så jag googlade och hittade lite olika svar. Det verkade då som att det som att det fanns vissa kryphål i Sverige och vissa andra länder, men jag hittade ingen info som hade någon riktig lag som källa (bara överenskommelser mellan banker och affärer).

Har du/din rektor någon källa skulle jag verkligen vilja se, för jag vill absolut ha något som bevisar att man inte får ta kortavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderade på det där en dag, så jag googlade och hittade lite olika svar. Det verkade då som att det som att det fanns vissa kryphål i Sverige och vissa andra länder, men jag hittade ingen info som hade någon riktig lag som källa (bara överenskommelser mellan banker och affärer).

Har du/din rektor någon källa skulle jag verkligen vilja se, för jag vill absolut ha något som bevisar att man inte får ta kortavgift.

Jag ska försöka komma ihåg att fråga honom imorgon. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Har inte glömt bort dig Tackleberry.)

------

Är det någon mer än jag som under regniga studiedagar eller regniga dagar där man kommer hem runt 11-12 från skolan som får ett rent vansinnigt sug efter att kolla på film? Alltså, TV eller TV-serier duger inte, utan det ska vara film! Och det måste vara tidigt på dagen. Det är så mysigt att ligga i soffan och kolla film medan regnet smattrar på rutan. -_-

Så är det alltid för mig, och har jag ingen film att bränna ut(för helst ska det vara tidigare osedda filmer) så får jag nästan lite abstinens. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Har inte glömt bort dig Tackleberry.)

------

Är det någon mer än jag som under regniga studiedagar eller regniga dagar där man kommer hem runt 11-12 från skolan som får ett rent vansinnigt sug efter att kolla på film? Alltså, TV eller TV-serier duger inte, utan det ska vara film! Och det måste vara tidigt på dagen. Det är så mysigt att ligga i soffan och kolla film medan regnet smattrar på rutan. -_-

Så är det alltid för mig, och har jag ingen film att bränna ut(för helst ska det vara tidigare osedda filmer) så får jag nästan lite abstinens. :P

Nej, du är inte ensam! Håller med där att det är hur skönt som helst. Man måste vara ensam hemma också. Annars är det alltid någon som förstör. För mig spelar det egentligen inten roll om det är efter skolan eller efter jag stigit upp men kan säga att det är helt klart skönare att kolla efter skolan.

Laddar hem gryyymt mycket filmer. Både enstaka, packet och HD. Har sådant lyxa att vi har en HTCP(medie-tv) så jag behöver bara lägga filmerna på USB-minne eller på externa-HDD:n.

Glömde säga att det inte spelar någon roll om det regnar eller ej. 1. Det regnar inte ofta här 2. Regnar det så oskar det

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det är en egenhet, men har något så otroligt dåligt tålamod och blir ruggit lätt arg på små saker.

Då är vi fan två... Jag har inge tålamod... Allt ska ske direkt annars får det vara... Men då snubblar vi in på nästa problem, Jag kan inte låta saker vara som dom är utna måste vara perfekt, Ser jag en person som har tex bilbältet snett (över bröstet tex) så MÅSTE jag räta till det, annars sitter jag bara och irriterar mig mer och mer på det och då blir jag irriterad på personen :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Ser jag något någon är bra på ska jag bemästra samma teknik och bli mycket bättre.

Jag brukar väldigt ofta använda matematik i mina halv-schizofrena, tankar, (tänker alltid på engelska).

Skapar jag någonting får ingen se det förrens det är absolut 100% perfekt, ser jag tillbaka på något jag skapat innan tekniken var bemästrad, raderar jag det omedelbart om det är möjligt.

Kan t.ex. sitta och rita i MS Paint i i tiotals timmar innan jag avslutar.

Vad jag än gör så försöker jag alltid att ta den effektivaste vägen, låter relativt logiskt men det är hur jag räknar ut det i huvudet som är riktigt wierd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...