Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

The Big Bang Theory, Two and a Half Men och Top Gear... Kom igen nu grappar!

19:e februari startar säsong 3 av Eastbound & Down, fantastiska nyheter i detta förbannade vinterväder. Archer säsong 3 håller minst sagt måttet och jag ser fram emot resten av säsongen.

Sitter och fingrar på Boardwalk Empire-mappen, nu när säsong 2 är avslutad är det bara att börja sträckkolla. Jag lär inte bli besviken?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Big Bang Theory, Two and a Half Men och Top Gear... Kom igen nu grappar!

19:e februari startar säsong 3 av Eastbound & Down, fantastiska nyheter i detta förbannade vinterväder. Archer säsong 3 håller minst sagt måttet och jag ser fram emot resten av säsongen.

Sitter och fingrar på Boardwalk Empire-mappen, nu när säsong 2 är avslutad är det bara att börja sträckkolla. Jag lär inte bli besviken?

Archer e sjukt episkt! Älskade pirat-trilogin! :D

Eastbound & Down kommer också bli kung! Har saknat Kenny Powers!

Måste även tipsa om en brittisk serie som jag har börjat kolla på. The Inbetweeners heter den.

Det finns 3 säsonger och en film, här e trailern till filmen:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Archer e sjukt episkt! Älskade pirat-trilogin! :D

Eastbound & Down kommer också bli kung! Har saknat Kenny Powers!

Måste även tipsa om en brittisk serie som jag har börjat kolla på. The Inbetweeners heter den.

Det finns 3 säsonger och en film, här e trailern till filmen:

*youtube*

The Inbetweeners fick vi ofta kolla på under engelsklektionerna på gymnasiet. Riktigt fånig, men också rolig serie. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver tips på serier MAN MÅST HA SETT. Ge mig inga "how i met your mother " tips och så nu, utan riktig jävla kvalité.

I stil med giganterna Lost, Prison Break, The O.C och så vidare. Vart sugen på att följa Walking Dead, är den bra? TIPS TACK

Du kan ju börja med The Sopranos, The Wire, Twin Peaks, Arkiv X, Oz och Trailer Park Boys, typ. Eastbound & Down går inte att inte älska, och Archer är som sagt så jävla vasst.

Nya Sherlock-serien från BBC är rätt sevärd för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Homeland. Ingen som sett? Vann Golden Globe. Extremt bra.

Så jävla sugen, mina sambos är helt sålda. Måste bara se klart alla säsonger Friends som jag ser om nu, bara fem kvar.. Och sen Generation Kill på det eftersom boken det bygger på var så jävla bra, men SEN, då blir det Homeland. Misstänker att det blir typ samtidigt som säsong två av Game of Thrones kommer. Längtar ihjäl mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

sambos

futuramafry_1230436_0.jpg

The Sopranos, The Wire, Trailer Park Boys, typ.

Håller, i synnerhet, med om dem.

Fyller på med:

Rome

Deadwood

Taken

--

Jag har inte sett serier sen ptja, förra våren tror jag - det har mest blivit filmer på senare tid, om det alls har blivit nåt... Men jag såg att det ska komma en remake av Dallas till sommaren och den måste man ju se! :naughty:

Har någon förresten tips på sevärda DRAMA-serier som inte är "nerdummade" och där action inte är den centrala ingrediensen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon förresten tips på sevärda DRAMA-serier som inte är "nerdummade" och där action inte är den centrala ingrediensen?

En vän som jag delar lägenhet med (rolleyes_1184336_0.gif) talar väldigt gott om Vita huset som kanske passar in i den kategorin av vad jag hört (och som borde passa dig i övrigt också) men det kanske du redan sett?

Annars tycker jag Mad Men var jävligt bra, och där kan vi knappast tala om action.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver tips på serier MAN MÅST HA SETT. Ge mig inga "how i met your mother " tips och så nu, utan riktig jävla kvalité.

I stil med giganterna Lost, Prison Break, The O.C och så vidare. Vart sugen på att följa Walking Dead, är den bra? TIPS TACK

Prison Break...ärligt talat så är det bara första säsongen som inte är löjligt dålig, men så här i efterhand känns inte den heller så superbra.

Men:

Vänner.

Scrubs.

Dexter.

Criminal Minds.

Seinfeld.

Cheers.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver tips på serier MAN MÅST HA SETT. Ge mig inga "how i met your mother " tips och så nu, utan riktig jävla kvalité.

I stil med giganterna Lost, Prison Break, The O.C och så vidare. Vart sugen på att följa Walking Dead, är den bra? TIPS TACK

Haha, jag må ha gillat första säsongen av The O.C men när hälften av säsongerna är mer eller mindre pinsamt dåliga så vet jag inte om man kan kalla det för riktig jävla kvalité :P

Highly recommended:

Twin Peaks, Freaks and Geeks, Arrested Development, Game of Thrones, Sopranos, Firefly och som bubblare säger jag That '70s Show eftersom det är tidernas bästa sitcom. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

På tal om ingenting; det är nu officiellt att den nuvarande säsongen av House blir den sista. Men jag är väl den enda på forumet som fortfarande tittar och därmed bryr mig. :rolleyes: Tycker dock det är rätt beslut.

Kommer saknas. Dock hatar jag chinatown som är med i denna säsong, så det blir bra att hon inte får förstöra serien mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om ingenting; det är nu officiellt att den nuvarande säsongen av House blir den sista. Men jag är väl den enda på forumet som fortfarande tittar och därmed bryr mig. :rolleyes: Tycker dock det är rätt beslut.

House sjönk så snabbt efter säsong 3. Orkade knappt titta igenom förra säsongen (det var 7 va?).

Hur är nuvarande säsong?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver tips på serier MAN MÅST HA SETT. Ge mig inga "how i met your mother " tips och så nu, utan riktig jävla kvalité.

I stil med giganterna Lost, Prison Break, The O.C och så vidare. Vart sugen på att följa Walking Dead, är den bra? TIPS TACK

24!! Det är ju en klassiker som man absolut måste se. Inte nödvändigtvis alla säsonger, men de flesta är rätt bra, trots att den är väldigt USA-glorifierande.

Håller på att se klart säsong nio och säsong tio av Spooks, som jag talat om innan. I mitt tycke världens bästa spionserie. Det har hållt extremt hög klass genom alla tio säsonger.

Skall dock ta mig an en ny serie efter detta, har jag tänkt. Har sett första säsongen av klassiker som The Wire och Sopranos, men inte fastnat. Även sett första av Alias, men fastnade inte heller där. Serier om kungadömen och fantasivärldar (LoTR-liknande) har jag inget intresse för. Får se vad jag hittar på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...