Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

jag följer inte 2 och en halv män, men tycker det är en rolig serie när jag väl ser det.

Eftersom jag inte följer det alltid, så har jag missat vad ursäkten i serien var att Charlie försvinenr och den nya snubben kommer in.

Vad sa de var orsaken och vem är den nya?

Finns det nått klipp när Charlie tar farväl och/eller den nya kommer in?

Jag följer inte heller serien, tyckte att den slutade vara rolig för ett par år sedan. Men jag har hört att Charlie

dog i en tågolycka. Alan ärver huset, men säljer det till den nye, Kutcher. De blir kompisar och Alan blir inneboende hos Kutcher.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag följer inte heller serien, tyckte att den slutade vara rolig för ett par år sedan. Men jag har hört att Charlie

dog i en tågolycka. Alan ärver huset, men säljer det till den nye, Kutcher. De blir kompisar och Alan blir inneboende hos Kutcher.

Det stämmer...

Närmare bestämt:

Charlie friar till Rose, men är otrogen - varpå hon knuffar ut honom framför ett tåg.

Ingenting som man får se, Rose berättar om det på begravningen (som senaste säsongen inleds med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som gillar nya Two and a half men? Just nu är den gamla känslan helt borta imo. Charlie gjorde hela serien och nu är han borta. Och även den

gamla inredningen

. Känns verkligen inte bra längre. Vill ha tillbaka Charlie! Det skulle ju gå att skriva in honom i storyn igen. Hans död var väldigt suddig och det finns inga direkt bevis på att det var Charlie. Skriv in att Rose har ljugit och håller honom fastlåst hos sig? Fan vet jag. Men nu är det inte så säkert att Charlie Sheen skulle få tillbaka jobbet efter allt krig. Och skulle man våga anställa honom igen, kanske bara hade kört samma skit igen.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som gillar nya Two and a half men? Just nu är den gamla känslan helt borta imo. Charlie gjorde hela serien och nu är han borta. Och även den

gamla inredningen

. Känns verkligen inte bra längre. Vill ha tillbaka Charlie! Det skulle ju gå att skriva in honom i storyn igen. Hans död var väldigt suddig och det finns inga direkt bevis på att det var Charlie. Skriv in att Rose har ljugit och håller honom fastlåst hos sig? Fan vet jag. Men nu är det inte så säkert att Charlie Sheen skulle få tillbaka jobbet efter allt krig. Och skulle man våga anställa honom igen, kanske bara hade kört samma skit igen.

Det hade varit bättre att bara lägga ner. Jag ogillar Ashton Kutcher riktigt skarpt, så kalla mig partisk, men det är inte kul längre. Jag har alltid sett 2½ men som en lagom lättsamt kul "ha på i bakgrunden"-serie... synd att folk bakom ratten på projekt inte alltid vet när det är dags att lägga av (för flera säsonger sedan).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hade varit bättre att bara lägga ner. Jag ogillar Ashton Kutcher riktigt skarpt, så kalla mig partisk, men det är inte kul längre. Jag har alltid sett 2½ men som en lagom lättsamt kul "ha på i bakgrunden"-serie... synd att folk bakom ratten på projekt inte alltid vet när det är dags att lägga av (för flera säsonger sedan).

Jag vet inte vad det är med de tidigare säsongerna med Charlie, men har alltid känt att det är en väldigt skön serie att bara slappa till. Inget seriöst följande utan en sån där serie man kan slå på medans man käkar eller liknande. Kände att den var trevlig bara, och sen älskar jag verkligen Alan. Men nu tycker jag dom kan lägga ner, kolla nyaste avsnittet. Det är förstört, alltihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad det är med de tidigare säsongerna med Charlie, men har alltid känt att det är en väldigt skön serie att bara slappa till. Inget seriöst följande utan en sån där serie man kan slå på medans man käkar eller liknande. Kände att den var trevlig bara, och sen älskar jag verkligen Alan. Men nu tycker jag dom kan lägga ner, kolla nyaste avsnittet. Det är förstört, alltihop.

Tror jag aldrig sett serien i fråga men det är väl med den som med alla andra amerikanska massmarket-produktioner... Så länge det finns en chans att skiten drar in pengar fortsätter man att pumpa ut säsonger på löpande band - ofta med sjunkande kvalitet som följd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men seriöööööst, det finns inte en chans i världen att en übernörd som Sheldon Cooper använder Internet Explorer. Jag tror det är första gången skaparna av Big Bang Theory gör en sådan dundertabbe.

Visst är det en tabbe ur "teknisk" synvinkel, men det handlar ju om pengar. :D

http://www.uxpassion.com/2009/12/microsoft-product-placements-in-the-big-bang-theory/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som fortfarande följer How to make it in America? Jag gillade säsong ett, lättsam och jävligt skön, men den andra säsongen är klasser bättre. Den blir seriösare och karaktärerna utvecklas, kändes knappt som man lärde känna dem i första. Väldigt kul, med tanke på att de egentligen inte skulle få fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som fortfarande följer How to make it in America? Jag gillade säsong ett, lättsam och jävligt skön, men den andra säsongen är klasser bättre. Den blir seriösare och karaktärerna utvecklas, kändes knappt som man lärde känna dem i första. Väldigt kul, med tanke på att de egentligen inte skulle få fortsätta.

Nu var det visserligen över ett år sedan jag såg första säsongen om jag minns rätt, men sedan när var inte en andra säsong i stort sett garanterad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som fortfarande följer How to make it in America? Jag gillade säsong ett, lättsam och jävligt skön, men den andra säsongen är klasser bättre. Den blir seriösare och karaktärerna utvecklas, kändes knappt som man lärde känna dem i första. Väldigt kul, med tanke på att de egentligen inte skulle få fortsätta.

Ah, tack för påminnelsen! Hade glömt bort serien helt och hållet, blir att skaffa säsong två snarast möjligt. Mysig serie.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var det visserligen över ett år sedan jag såg första säsongen om jag minns rätt, men sedan när var inte en andra säsong i stort sett garanterad?

Bra fråga, bara hört det från vänner, kollade runt lite nu och hittade ingenting om att så inte skulle varit fallet. Så du har rätt!

Visade sig såklart att det var säsongsavslutning på säsong två igår bara för det. Så jävla jävla bra, satt och knöt nävarna och slog i luften i någon slags segertriumf efter sista scenen tills jag kollade upp och såg grannarna på andra sidan vägen stå och glo på miffot som hetsade för sig själv framför datorn..

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som följer 2 and a half men fortfarande? Som flesta har sagt så är inte serien rolig längre att kolla på. Tycker Ashton Kutcher var inte speciellt bra i serien heller. Har sett små snuttar men inget jag fastnar för längre och intro låten är så jävla dålig också.

Nä ta tillbaka Charlie Sheen istället så man kan börja kolla på serien igen. Är det även nån som kollar på Sons of Anarchy? Är inne på säsong 4 nu och väntar på avsnitt 12 fyfan vad spännande denna säsong var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev innerligt besviken på den serien. Och jag antar att jag inte är själv, för den drar inte så många tittare, och med tanke på budgeten så blir det nog inte någon säsong två!

Det är helt klart ingen jättebra serie, helt klart. Men jag tittar inte på speciellt mycket tv-serier, men denna lyckades jag fastna för.

Hoppas ändå på en S2. Även om det antalgligen inte blir någon. confused_1181149_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...