Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Är det någon här som tittar på Hell on Wheels? Vad tyckte ni om sista avsnittet? Jag blev lite lätt ledsen över sista avsnittet.. Tråkigt att

Lily dog med, hon var ju en huvudkaraktärena..

Vad fan tänker du med jävla såskopp?

VAD TROR DU SPOILERTAGGARNA ÄR TILL FÖR?

Fixade såskoppandet.. ;) /Whoop

TACK DIN JÄVLA JÄVEL. :) /GOF

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är skådespelare från avslutade succé-serier så sällan med i filmer eller nya tv-serier? Har de fått tillräckligt med ändå? Är de utarbetade? Räcker tv-talanger inte till för biofilmer?

Har egentligen ingen aning men det känns som att många skulle förknippa skådespelaren med sin tidigare roll. Jag skulle t.ex ha väldigt svårt att se Zach Braff (J.D i Scrubs) i en ny film eller serie utan att förknippa honom med just J.D från Scrubs. Problemet blir väl då att om man spelar en seriösare roll så faller autenticiteten för den rollen bort.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har egentligen ingen aning men det känns som att många skulle förknippa skådespelaren med sin tidigare roll. Jag skulle t.ex ha väldigt svårt att se Zach Braff (J.D i Scrubs) i en ny film eller serie utan att förknippa honom med just J.D från Scrubs. Problemet blir väl då att om man spelar en seriösare roll så faller autenticiteten för den rollen bort.

Han är dock sjukt bra i Garden State! Rollen är ganska dämpad och olik J.D, så det fungerar bra. Alla som inte sett filmen borde göra det för övrigt.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Helvete vad Breaking Bad är bra! Första säsongen var visserligen rätt seg, men jag är otroligt glad över att jag inte gav upp. Har inte varit så investerad i en serie sen de tidiga säsongerna av LOST och House! Har kommit till S3 rullar igenom avsnitten som ett ånglok.

Lätt min favoritserie någonsin. S3 är riktigt intensiv!

---

Tänkte bara tipsa om att den gamla sköna brittiska komediserien Black Books med Dylan Moran och Bill Bailey finns på Netflix. Jag minns den när den gick på TV, men jag såg inte alla avsnitt. Nu har jag plöjt igenom dem alla. Mitt enda klagomål är att det bara blev tre säsonger.

Tips på nästa serie för mig att börja titta på Netflix? Jag har funderat på Sons of Anarchy och Prison Break som alla säger ska vara bra, men av någon anledning känner jag mig inte särskilt intresserad av någon av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara tipsa om att den gamla sköna brittiska komediserien Black Books med Dylan Moran och Bill Bailey finns på Netflix. Jag minns den när den gick på TV, men jag såg inte alla avsnitt. Nu har jag plöjt igenom dem alla. Mitt enda klagomål är att det bara blev tre säsonger.

Tips på nästa serie för mig att börja titta på Netflix? Jag har funderat på Sons of Anarchy och Prison Break som alla säger ska vara bra, men av någon anledning känner jag mig inte särskilt intresserad av någon av dem.

En polare som tipsade om Black Books igår nämnde också Party Down och Archer.

Jag har inte sett någon, eller ens sökt upp serierna på Netflix så jag har inte den blekaste.

Edit: Ja just det, Klovn också.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lätt min favoritserie någonsin. S3 är riktigt intensiv!

---

Tänkte bara tipsa om att den gamla sköna brittiska komediserien Black Books med Dylan Moran och Bill Bailey finns på Netflix. Jag minns den när den gick på TV, men jag såg inte alla avsnitt. Nu har jag plöjt igenom dem alla. Mitt enda klagomål är att det bara blev tre säsonger.

Tips på nästa serie för mig att börja titta på Netflix? Jag har funderat på Sons of Anarchy och Prison Break som alla säger ska vara bra, men av någon anledning känner jag mig inte särskilt intresserad av någon av dem.

Peep Show om du inte sett. David Mitchell och Robert Webb :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på nästa serie för mig att börja titta på Netflix? Jag har funderat på Sons of Anarchy och Prison Break som alla säger ska vara bra, men av någon anledning känner jag mig inte särskilt intresserad av någon av dem.

Skulle kunna tipsa om Archer och The Boondocks, om du klarar av att titta på animerade serier. Arrested Development är också bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Slösurfade Youtube innan jag skulle lägga mig och har helt plötsligt kollat på miniserien Stockholm - Båstad, vilken jag tokmissat eftersom jag aldrig kollar på tv. Fan mycket bättre än väntat alltså! Hade tänkt klicka runt i första klippet bara, men det var så underhållande att jag fortsatte och nu är klockan 0336 och jag ska plugga imorgon bitti. Gött mos.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Varför läser man och hör saker om HBO-serien Girls hela tiden?

Blev "tvingad" att se typ 3 avsnitt eftersom att det var så "himla bra". Maken till substanslös och uttråkande serie har jag aldrig sett maken till. Serien sägs ha mycket humor, men då uttrycker den det genom att vara så banal och provocerande tråkig som möjligt, vilket är rubbat åt vilket håll man än ser det.

Serien må ha en helt annan målgrupp, men det ändrar inga faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Serien må ha en helt annan målgrupp, men det ändrar inga faktum.

Jag har inte sett serien själv så jag håller säkert med dig, men om du inte tillhör målgruppen är det väl inte så konstigt att du inte gillar den. Du kan väl inte kalla det ett faktum att det är dålig humor i serien t e x, humor är ju ruskigt subjektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...