Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Började titta lite på en småskruvad serie idag, Wilfred heter den:

lEd_xGUmYIk

Komedi/drama. Helt okej, en del sköna scener i den. :)

mEH-TRwJwf4

Även ballt med Elijah Wood i en serie!

Kika även på originalet från Australien, samma hund är med i den också. Den är lite mörkare men jävligt bra! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Joss Whedon har inte bara skrivit på för att göra Avengers 2 och ha ansvaret för de kommande Marvel-filmerna, utan även att få göra en Marvel TV-serie för ABC som ska vara kopplad till filmerna! :D

Källa

Klicka mig!

Det blev en S.H.I.E.L.D.-serie, kan bli jäkligt intressant!

Edit: HIMYM har väl bara ett eller två år kvar om jag minns det rätt, har för mig att Josh Radnor och Jason Segel inte ville förnya sina kontrakt då. Det skulle vara SÅ grymt om Cobie Smulders hoppade på Whedons serie efter det för att ta över rollen hon hade i Avengers igen. Då hade man fått lite bättre story på henne också!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat kolla på Suits. Det är asbra, men jag överväger att lägga ner det eftersom jag numer känner mig så jävla dålig så fort jag sätter mig vid min kurslitteratur... :crazy:

Sett allt som finns, gillar den också starkt. Finns en del brister, som i hur vissa maktkamps-scener blir lite VÄL "två rivaler står i profil och blänger varandra i ögonen"-iga, och hur i princip varje diskussion slutar med en punchline, men som chillkolla-serie är den verkligen perfekt, om än inte riktigt i klass med typ Entourage (som är överlägsen) och How to make it in America.

Redigerad av Tweak
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset om Suits! Jag hade lite tid över och kollade igenom säsong 1. Som ni säger, sevärd men inte det bästa. Jag älskar konceptet men de hade gärna fått hyra in Aaron Sorkin (West Wing, The Social Network, Newsroom) eller liknande för manus och det där lilla extra. Om man får lov att vara lite ytlig så höjer i synnerhet två kvinnor serien några snäpp bara med sina utseenden. Rachel och Donna. Mums!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Vafan, Sons Of Anarchy har ju börjat, missat fyra avsnitt, detta har ju gått helt obemärkt förbi mig :confused: nu blir det seriekväll!

Är det fortfarande lika bra? Jag slutade titta efter några avsnitt in i fjärde säsongen, började kännas lite som att de bara trampade i vatten..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det fortfarande lika bra? Jag slutade titta efter några avsnitt in i fjärde säsongen, började kännas lite som att de bara trampade i vatten..

Jajo...håller med om att s04 började lite segt, jag trodde då att det skulle bli som Dexter att allt bara rann ut i sanden och vart skit, men så vände det ett avsnitt och s04 slutade riktigt bra.

Så för att svara på din fråga, ja jag tycker det är lika bra fortfarande, gillade du dom första säsongerna så rekommenderar jag att du tar upp serien igen, ska inte avslöja något men det händer en hel del saker...

Såg dom fyra avsnitt som släppts igår, s05 kan nog bli en riktigt bra säsong, senaste avsnittet....

Opie.....

:cry:

Hur många här följer serien?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många här följer serien?

Jag missade det här inlägget tidigare.

Jag följer inte serien, än. Håller på att titta ifatt, borde inte ta så lång tid innan jag är inne på femte säsongen.

Började kolla på serien i somras efter att ha sett ett avsnitt hemma hos en polare. Sträcksåg i princip hela säsong ett och två på vad som kändes som bara några dagar. Men halvvägs in i säsong tre så fick jag annat att göra och lade serien på is ett litet tag. Har sedan dess tänkt att se klart andra halvan av säsong tre flera gånger, och igår kväll satte jag mig ned och såg sex av avsnitten följt av att jag precis såg det sista avsnittet.

Nu ska jag bara bränna igenom fyran så är jag ifatt!

Älskar serien, karaktärerna, musiken och självklart att det finns motorcyklar. Att serien faktiskt inte är helt och hållet förutsägbar är ju också ett riktigt plus. Avslutningen på tredje säsongen var otrolig! Längtar till imorgon kväll då jag får dra igång säsong fyra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...