Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Community har börjat sändas igen nu, jag vet inte vad jag tycker. Den verkar .. sådär nu. Lite som Two and a half, att dem bara försöker dra ut på den längre nu. Jag hoppas att det är sista säsongen iaf.

--

Är det någon här som sett "Bitten"? Första avsnittet sändes i veckan och jag såg det! Handlar ju om varulvar, och det jag såg utav det första avsnittet såg den rätt okej ut faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Community har börjat sändas igen nu, jag vet inte vad jag tycker. Den verkar .. sådär nu. Lite som Two and a half, att dem bara försöker dra ut på den längre nu. Jag hoppas att det är sista säsongen iaf.

--

Är det någon här som sett "Bitten"? Första avsnittet sändes i veckan och jag såg det! Handlar ju om varulvar, och det jag såg utav det första avsnittet såg den rätt okej ut faktiskt.

Skitbra premiär ju. Skillnaden med/utan Harmon är verkligen sjuk. Och jämför aldrig Community med Two and a Half Men igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brooklyn Nine Nine som fick två Golden Globes inatt är fantastiskt bra.

Ja, verkligen! En utav mina favoritserie som har kommit i år.

Skitbra premiär ju. Skillnaden med/utan Harmon är verkligen sjuk. Och jämför aldrig Community med Two and a Half Men igen.

Menar du premiären på Community? Jag tycker inte serien håller lika högt innehåll som föregående säsonger, och speciellt när Troy ska utgå ifrån serien så tycker jag den blir lite "meh".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, verkligen! En utav mina favoritserie som har kommit i år.

Menar du premiären på Community? Jag tycker inte serien håller lika högt innehåll som föregående säsonger, och speciellt när Troy ska utgå ifrån serien så tycker jag den blir lite "meh".

Ja, menade Community. Visst kommer serien aldrig bli riktigt lika bra som s1-s2-delar av s3 men de tre första avsnitten har ju varit riktigt bra, särskilt jämfört med s4 och om man jämför med andra komediserier. Deppad av Donald Glovers avhopp med, men hela serien står inte och faller med hans karaktär även om han är väldigt viktig och rolig.

Dan Harmon och Chris McKenna tillbaka, de här tre avsnitten har varit roligare än hela säsong 4, Jonathan Banks är briljant och John Oliver är tillbaka. Bra bra bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad jag ska tycka om Community längre. Superstort fan utav serien från hälften av S1 till slutet av S3. :P

Säsong 5, fast att många bra medverkar igen, fortsätter likt säsong 4 att ta Community ifrån en komediserie med mycket referenshumor till "Här är en referens, skratta".

Community är fortfarande helt okej, och jag tänker fortsätta titta. Men det blir svårare när jag alltid jämför med vad det har varit. Ser fram emot D&D-avsnittet med David Cross!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Sails! En piratserie som hade premiär i lördags, utspelar sig ca 20 år före Skattkammarön (om jag förstått det rätt).

Pilotavsnittet bjöd på en väldigt bra försmak av som komma skall, dock lite väl många karaktärer som introducerades.

Så om ni är sugna på pirater, blod, sex och ännu fler pirater så ska ni kolla in Black Sails!

Michael Bay är även med och producerar serien, får se hur många explosioner han lyckas få med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Sails! En piratserie som hade premiär i lördags, utspelar sig ca 20 år före Skattkammarön (om jag förstått det rätt).

Verkar trevligt! Bör man ha någon förkunskap? Läst boken, sett någon av filmerna, sett någon av TV-serierna eller sett film-serien?

Annars ska jag nog dyka direkt in i serien redan nu, och läsa/se de andra i takt med att jag får tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar trevligt! Bör man ha någon förkunskap? Läst boken, sett någon av filmerna, sett någon av TV-serierna eller sett film-serien?

Det tror jag inte. Har själv ingen kunskap om Skattkammarön och jag tror inte att det kommer påverka min upplevelse av serien..

..hoppas jag :P

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag inte. Har själv ingen kunskap om Skattkammarön och jag tror inte att det kommer påverka min upplevelse av serien..

..hoppas jag :P

Haha, jag kör. Det är ju inte som att serien är baserad på boken direkt.

Såg du avsnittet på Youtube? Såg att man kunde göra det om man fixade amerikansk IP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...