Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Ja, då kommer jag med flera serietips. Först så vill jag tipsa om serien Ballers som handlar om amerikanska fotbolls spelare och hur dom ska hantera sina pengar. Den handlar alltså mestadels om hur dom ska hantera sina pengar och vilka följder det får, väldigt likt Entourage i sitt sätt att vara tycker jag. Väldigt bra skådespelare också tycker jag, The rock spelar huvudrollen som "Spencer". Jag gillar den! :)

Sen har vi också serien "Zoo" som jag just började kika på (Kommit ett avsnitt) som handlar om helt enkelt vilda djur som går "crazy" tillsammans. Man får se saker som händer runt om i världen där katt-djur helt enkelt går crazy och blir bananas i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då kommer jag med flera serietips. Först så vill jag tipsa om serien Ballers som handlar om amerikanska fotbollsspelare och hur dom ska hantera sina pengar. Den handlar alltså mestadels om hur dom ska hantera sina pengar och vilka följder det får, väldigt likt Entourage i sitt sätt att vara tycker jag. Väldigt bra skådespelare också tycker jag, The rock spelar huvudrollen som "Spencer". Jag gillar den! :)

Tack för tipset! Sett de första två avsnitten nu. Jag tror att det kan bli bra, men fan vad jag tyckte att pilotavsnittet var rörigt. Har fortfarande inte riktigt fått koll på karaktärerna, vad de har för arbetsuppgifter och vad de har för relation till varandra. På det sättet känns det väldigt olikt Entourage, för det är inte riktigt tydligt än vilka karaktärer som är viktigast för serien. Och ifall det är alla som har introducerats hittills så undrar jag om det inte är lite för många... Men det kommer jag nog inte tycka när jag har kommit in i serien lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset! Sett de första två avsnitten nu. Jag tror att det kan bli bra, men fan vad jag tyckte att pilotavsnittet var rörigt. Har fortfarande inte riktigt fått koll på karaktärerna, vad de har för arbetsuppgifter och vad de har för relation till varandra. På det sättet känns det väldigt olikt Entourage, för det är inte riktigt tydligt än vilka karaktärer som är viktigast för serien. Och ifall det är alla som har introducerats hittills så undrar jag om det inte är lite för många... Men det kommer jag nog inte tycka när jag har kommit in i serien lite mer.

Jo, det hade jag också men efter avsnitt tre så har jag fattat lite mera.

Serien handlar om Spencer (The rock) och hur han ska tjäna pengar efter sin karriär. Han har ett "gäng" med Ricky & Charles, dvs dom är gamla kompisar kan man säga. Joe är Spencers chef och lite polare också, men det är en arbets relation dom har. Vernon är den stora stjärnan i NFL som Spencer ska hjälpa & tjäna pengar på, och det är väl dom som har huvudrollen i serien, är så jag har fattat det i varje fall.

Jason (Ageneten) är väl en typ bi-roll skådespelare i serien.

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Ballers blir bara bättre och bättre tycker jag, karaktärs utvecklingen  är verkligen superbra och man blir bara mera och mera intresserad - i varje fall jag!

 

Serien "Zoo" tycker jag också är ganska okej, lite halv läskig men faktiskt ganska spännande att se vad som händer med djuren osv.

 

Min favoritserie serie har annars börjat sända nu igen, Hell on Wheels. Älskar den verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ballers blir bara bättre och bättre tycker jag, karaktärs utvecklingen  är verkligen superbra och man blir bara mera och mera intresserad - i varje fall jag!

 

Jag håller med. Det var lite segt i början bara. Såg avsnitt sex precis, den scenen när Ricky vägrar komma ut till intervjun kommer bli en klassiker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon här som har sett Wet Hot American Summer? Hittade serien i söndags och satt och glodde på den med en polare. Jävla flummig serie!

Idag såg vi filmen och kollade klart på serien. Det är precis samma humor som i Hot Rod och snarlika filmer, så om man gillar dessa filmer så gillar man garanterat Wet Hot American Summer, filmen och serien!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Läckte ju en hel del Pilot avsnitt för ett tag sen och jag har sett dom tre jag tyckte mest intressanta.

 

Lucifer som handlar om just Lucifer (Djävulen), ganska bra serie faktiskt.tyckte jag. Lite väl konstig humor ibland kanske och lite forceat ibland, men musiken och det man fick se utav karaktärerna gillade jag.

Sen kikade jag även på Blindspot som handlar om en "Jane Doe" som hittas på manhattan så ska dom ta reda på vem hon är ungefär, tyckte den här serien också var ganska bra faktiskt. Okej story, intressanta karaktärer och en lite annorlunda polis-serie är det typ.

 

Sista jag såg är Minority report som är ett sci-fi drama som jag inte alls tror kommer fungera, även om inledningen var bra så tyckte skådespeleriet och miljöerna och hela storyn var dålig. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Jag tänkte börja titta på Mr. Robot, jag har hört mycket gott om den. Någon som tittar?

Såg just klart den, sjukt bra serie! Bra gjort med hackningen men det va lite väl förvirrade ibland faktiskt, men jag gillar den! Väldigt bra serie. Vad tyckte du själv?

 

Såg också klart Narcos för ett tag sen, väldigt bra och intressant serie faktiskt. Men jag är lite oroligt över hur S02 blir, S01 va ju ungefär 15 år, och Pablo har väl ungefär 1 ½ år kvar att leva, går ju inte ha en hel säsong baserad på den tiden lixom.

Såg just piloten till den nya serien "limitless", baserad på filmen Limitless Sjukt bra! Jag älskar verkligen filmen och serien verkar bli lika bra den, väldigt glad över att det släpptes en pilot!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg också klart Narcos för ett tag sen, väldigt bra och intressant serie faktiskt. Men jag är lite oroligt över hur S02 blir, S01 va ju ungefär 15 år, och Pablo har väl ungefär 1 ½ år kvar att leva, går ju inte ha en hel säsong baserad på den tiden lixom.

Skulle gissa på att Narcos inte bara kommer att handla om Escobar, utan andra knarkkungar genom tiderna. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte den var skitbra, vad blev du förvirrad av? Kul att det är en lite mer realistisk bild av hacking som ges.

Förvirrad är kanske fel ord, men vissa tillbaka blickar var lite konstiga tyckte jag, tror det var något avsnitt (Nio tror jag) som blev lite "wtf?" moment först men sen när man såg mera så fattade man mera! Hacking-bilden tyckte jag var asbra, var ju verkligen inte bara "tryck på asd så är det klart" utan det va ju faktiskt saker som man behövde göra, det älskade jag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...