Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Jag såg just första avsnittet av Sherlock. Vad säger man efter att ha sett detta? Bland det bästa jag någonsin sett i serieväg. Utan tvekan.

Upplägget är helt jävla perfekt. Skådespeleriet (speciellt av Benedict Cumberbatch) var toppklass hela vägen. Cumberbatch har den där perfekta nivån av brittisk arrogans som är så typisk Sherlock Holmes, och efter att ha sett Martin Freeman gestalta Dr Watson tvivlar jag inte på att han kommer gestalta Bilbo på ett exeptionellt bra sätt.

Missa för faan inte detta! Missade du första avsnittet, så march iväg till SVT Play! Nu! På momangen! Det här får ingen missa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Blev besviken på andra avsnittet av Sherlock. Första tyckte jag var sjukt bra. Bra fart hela tiden, balla visuella effekter och rapp dialog även om karaktärerna är lite grovhuggna. Dock så var det andra inte alls som det första. Känns som produktionsbolaget antagligen ville ändra vissa saker från pilotavsnittet och sen blev det såhär.

Om ni inte sett första så kolla in!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Har börjat kolla på Cheers vilket är en jättetrevlig serie från åttiotalet. Handlar om ett gäng sköningar i en bar och är både väldigt lätt att se på och underhållande.
Åh, vad jag älskar den serien. Den enda karaktären som jag har något emot är hon Carla. Hon är bara jobbig. Jag saknar verkligen att vara sjuk och hemma från skolan och ligga och slötitta på TV och att hitta Cheers på sexan.

American Dad är så jäkla bra och så underskattad! Skrattar nog mer åt American Dad än Family Guy. Konstigt nog verkar det som om jag är den enda som tycker så, känner inte någon annan som tittar på serien. :cry::(

Aja, jag rekommendera gårdagens avsnitt och avsnittet innan!

American Dad är mycket bra! Jag är inget fan av Family Guy, men gillar American Dad skarpt. American Dad känns lite mer genomtänkt. Har sett alla avsnitt förutom senaste, tror jag. Beror på vilket som är senast.

I övrigt: Dom två senaste avsnitten av Californication har varit väldigt givande, tycker jag, och det senaste var riktigt roligt att titta på! Skönt att få se komik i serien igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag kollar från och till på senaste säsongen av Simpsons, och måste säga att det är bra roligt nu för tiden.

En replik som fick mig att garvböla:

"Homer, to emphasize the seriousness of this situation I'm going to turn my chair around backwards."

Sammanträffande, jag började här om dagen att titta på säsong tre, jag har fyra hemma också som jag inte öppnat än. :P

Men även jag strökollar lite bra, man behöver inte direkt kolla minst ett avsnitt om dagen för att förstå handlingen i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som tittar på Mr sunshine som går på femman? Började just går där, verkar vara en intressant serie!

Har just sett klart avsnitt ett, jag gillar Matthew perry's roll i varje fall han verkar vara riktigt skön!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...