Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

OC. Jag är fast. Och plötsligt väldigt kärlekskrank. :( Och jag var så jävla dum som bara lånade halva säsong ett av en vän; har ett avsnitt kvar nu och jag kommer få abstinens! Mitt internet är så jävla segt, så jag överväger att springa ner till skivaffären på gatan och köpa boxen. :rolleyes:

Om den käre Kebaben menade våran kära Addison Timlin från Californication så ska jag självklart länka till den första scenen då min haka hamnade på skrivbordet (spoiler för dom som inte sett dom första avsnitten av Californication säsong fyra):

-Aqr16jlre0

Se fort, har en känsla av att den här blir nerplockad väldigt snart!

Och förresten, Kebab:

Det finns bättre scener än den här också..!

:naughty:

(w00t):w000t:

Och jo, brösten var väl det som fick mig att hanka mig igenom halva första säsongen innan jag gav upp... Men jag har klagat på den serien för många gånger nu... :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OC. Jag är fast. Och plötsligt väldigt kärlekskrank. :( Och jag var så jävla dum som bara lånade halva säsong ett av en vän; har ett avsnitt kvar nu och jag kommer få abstinens! Mitt internet är så jävla segt, så jag överväger att springa ner till skivaffären på gatan och köpa boxen. :rolleyes:

(w00t):w000t:

Och jo, brösten var väl det som fick mig att hanka mig igenom halva första säsongen innan jag gav upp... Men jag har klagat på den serien för många gånger nu... :P

OC, ah! Har alltid varit lite macho-man och kallat den serien för fjollig, men min lillebror tvingade mig på några avsnitt och jag var hookad! Helt stört så bra den serien är..

Bröst räcker alltid för tittare, men jag tycker att det finns mer till Californication än så! Men smaken är som baken. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bröst räcker alltid för tittare, men jag tycker att det finns mer till Californication än så! Men smaken är som baken. :)

Mjodå, men som jag har sagt många gånger innan så ska jag ge den serien en ärlig andra chans när jag får tid över.

Förresten, kicken: Sträckkollade du på Burn Notice? Jag har fortfarande inget emot serien, men jag har svårt för att se mer än ett par avsnitt i stöten. Har kommit en bit in på säsong två nu efter en sisådär 1½ år (kanske mer :P ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OC. Jag är fast. Och plötsligt väldigt kärlekskrank. :( Och jag var så jävla dum som bara lånade halva säsong ett av en vän; har ett avsnitt kvar nu och jag kommer få abstinens! Mitt internet är så jävla segt, så jag överväger att springa ner till skivaffären på gatan och köpa boxen. :rolleyes:

OC!

Nej men, fan vad kul! Äntligen vågar ännu fler se på serien. Den har ju av någon väldigt konstig anledning alltid blivit klassad som "fjollig" och "töntig" (av väldigt många), men det har oftast kommit från folk som aldrig sett ett enda avsnitt och endast dömt den utifrån något klipp eller någon reklam.

The Dude vågade sig ju på första säsongen och jag minns mycket väl att han skrev att han gillade serien väldigt mycket i den här tråden. Äntligen har turen kommit till dig också!

Roligt, väldigt roligt! Berätta gärna vad du tycker efter att du sett klart hela säsongen.

Mjodå, men som jag har sagt många gånger innan så ska jag ge den serien en ärlig andra chans när jag får tid över.

Förresten, kicken: Sträckkollade du på Burn Notice? Jag har fortfarande inget emot serien, men jag har svårt för att se mer än ett par avsnitt i stöten. Har kommit en bit in på säsong två nu efter en sisådär 1½ år (kanske mer :P ).

Haha! Problemet med Burn Notice är och har alltid varit att det är smått ... repetivt. I snart fem säsonger har varenda avsnitt exakt samma struktur och i längden blir det självklart tråkigt. När den var ny streckkollade jag säsong ett och två, men ända sedan tvåan slutade har jag aldrig kunnat kolla mer än ett-två avsnitt åt taget. Serien blir alldeles för repetiv annars. Det finns många guldkorn till avsnitt i de senare säsongerna också, men det tar sin tid att hitta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men, fan vad kul! Äntligen vågar ännu fler se på serien. Den har ju av någon väldigt konstig anledning alltid blivit klassad som "fjollig" och "töntig" (av väldigt många), men det har oftast kommit från folk som aldrig sett ett enda avsnitt och endast dömt den utifrån något klipp eller någon reklam.

Jag gillar serien fast jag bara sett ett klipp hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg första avsnittet av amerikanska Skins. It´s pretty fucking poorly made. Total ripoff (liiite nytt kunde man väl gjort det? jag menar, ett helt nytt script är väl inte för mycket begärt?). Man tänker väl att de skulle kunna göra saker lite bättre. Rollerna överspelas som tusan (speciellt Tony) och skådespelarna är generellt halvtaskiga rakt igenom. Halvtaskiga dialoger trots att det är gjort för att vara så likt originalet som möjligt.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg första avsnittet av amerikanska Skins. It´s pretty fucking poorly made. Total ripoff (liiite nytt kunde man väl gjort det? jag menar, ett helt nytt script är väl inte för mycket begärt?). Man tänker väl att de skulle kunna göra saker lite bättre. Rollerna överspelas som tusan (speciellt Tony) och skådespelarna är generellt halvtaskiga rakt igenom. Halvtaskiga dialoger trots att det är gjort för att vara så likt originalet som möjligt.

Länka trailer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skins US var ju outhärdligt! Håller med Saleen, en ren och skär kopia av orginalet, fast mycket sämre då. Vad i helvete tänkte dom med när dom anställde skådespelarna? Ingen, absolut INGEN är ju nämnvärt lika orginalkaraktärerna! Titta bara på vad dom har gjort med Cassie! :cry:

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...