Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Nu har jag spelat en hel del och det här ÄR verkligen Fallout. >_< Destu mer jag spelar destu mindre Oblivion känns det. Detaljerna är fantastiska. Jag tror inte att det skulle gå att föra över Fallout till 3D och First Person bättre än såhär. Jag menar bara grejen med Super-Duper Mart

där man kan aktivera roboten så att den dödar alla fiender i affären.

Levlingen funkar bra. Minispelen är också bra och funkar och känns dessutom mer logiska än de i Oblivion. Dyrk-spelet t ex är lagom svårt och inte alls så irriterande som i Oblivion och funkar bra.

Det ända jag igentligen irriterar mig på är Karma. Jag stjäl en massa grejor och nu är jag så ond att Regulators jagar mig med ett bouty på 1000 Caps på min skalle "död". Och det ondaste jag gjort är att sno tomflaskor, mat i kylskåpen och tömma ett par kassaskåp. I de gammla Fallout så stal jag allt jag kunde komma över men jag blev ändå aldrig klassad som Evil. Men i Fallout 3 blir jag behandlad som den ondaste där finns bara för att jag snor skräp från hus. Att behöva slåss mot Regulators (Typ poliser) som säger till en att man är väldigt ond är inte precis vad jag ville göra i spelet. :(

Hoppas det finns en riktig Karma bost någonstanns så att jag kommer upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag spelat en hel del och det här ÄR verkligen Fallout. >_< Destu mer jag spelar destu mindre Oblivion känns det. Detaljerna är fantastiska. Jag tror inte att det skulle gå att föra över Fallout till 3D och First Person bättre än såhär. Jag menar bara grejen med Super-Duper Mart

där man kan aktivera roboten så att den dödar alla fiender i affären.

Levlingen funkar bra. Minispelen är också bra och funkar och känns dessutom mer logiska än de i Oblivion. Dyrk-spelet t ex är lagom svårt och inte alls så irriterande som i Oblivion och funkar bra.

Det ända jag igentligen irriterar mig på är Karma. Jag stjäl en massa grejor och nu är jag så ond att Regulators jagar mig med ett bouty på 1000 Caps på min skalle "död". Och det ondaste jag gjort är att sno tomflaskor, mat i kylskåpen och tömma ett par kassaskåp. I de gammla Fallout så stal jag allt jag kunde komma över men jag blev ändå aldrig klassad som Evil. Men i Fallout 3 blir jag behandlad som den ondaste där finns bara för att jag snor skräp från hus. Att behöva slåss mot Regulators (Typ poliser) som säger till en att man är väldigt ond är inte precis vad jag ville göra i spelet. :(

Hoppas det finns en riktig Karma bost någonstanns så att jag kommer upp igen.

Hjälp folk, det är en najs karma booooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooost.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ända jag igentligen irriterar mig på är Karma. Jag stjäl en massa grejor och nu är jag så ond att Regulators jagar mig med ett bouty på 1000 Caps på min skalle "död". Och det ondaste jag gjort är att sno tomflaskor, mat i kylskåpen och tömma ett par kassaskåp. I de gammla Fallout så stal jag allt jag kunde komma över men jag blev ändå aldrig klassad som Evil. Men i Fallout 3 blir jag behandlad som den ondaste där finns bara för att jag snor skräp från hus. Att behöva slåss mot Regulators (Typ poliser) som säger till en att man är väldigt ond är inte precis vad jag ville göra i spelet. >_<

Hoppas det finns en riktig Karma bost någonstanns så att jag kommer upp igen.

Det där kan inte stämma, du måste ha gjort något mer än bara tagit saker. Att sno saker ger knappt någon karmaskillnad alls till skillnad från mord eller att spränga upp Megaton. Jag snattade som en galning spelet igenom och fick aldrig någon bounty på mig.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där kan inte stämma, du måste ha gjort något mer än bara tagit saker. Att sno saker ger knappt någon karmaskillnad alls till skillnad från mord eller att spränga upp Megaton. Jag snattade som en galning spelet igenom och fick aldrig någon bounty på mig.

Konstigt. Jag har typ bara snattat en massa, inget annat. Inte dödat någon, slagit någon eller ens varit otrevlig. Såvidar karma inte sparas när man laddar ett spel (ibland har jag dödat lite på skoj och sedan laddat en sparning från innan) så fattar jag inte heller hur jag kan ha blivit Evil. Och att döda 3 goda Regulators hjälpte ju knappast. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte spelat den här serien men funderar på ett köp.

Vad hade ni gjort, spelat 1 och 2 innan 3:an eller börjat direkt med 3:an?

De andra veckar sjukt dåliga och gamla. :/

[youtube-old]xSfwDgFeIHU[/youtube-old]

Bortser man från de två tidigare spelen så är Fallout 3 helt klart ett njutbart spel, har man spelat de tidigare spelen får man dock vara lite snäll mot Fallout 3 och inte kräva det djupet som fanns i ettan och tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bortser man från de två tidigare spelen så är Fallout 3 helt klart ett njutbart spel, har man spelat de tidigare spelen får man dock vara lite snäll mot Fallout 3 och inte kräva det djupet som fanns i ettan och tvåan.

Så har man inte spelat 1 och 2 kan man lika gärna börja på 3:an?

Gillade du 3:an?

Det är inte likt

sk*t

spelet Oblivian?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så har man inte spelat 1 och 2 kan man lika gärna börja på 3:an?

Gillade du 3:an?

Det är inte likt

sk*t

spelet Oblivian?

Du har missat en stor bit spelhistoria om du inte har spelat F1 och F2.

Spelet är inte lika dåligt som jag förväntade mig, och minst 10 gånger bättre än Oblivion.

Spelmässigt känns det ganska falloutigt, kanske mindre på dialogdelen.

Jag ger för övrigt spelet 6-7/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maha, nätet har varit nere sen onsdag morron, lirat massor av Fallout^_^

Skojj skojj, dock så tycker jag att

spelet slutar allt för plötsligt när man aktiverar zé purifier.. Kommer det ett fallout 4 maybe?

Första gången jag spelade så kändes det som jag missade en hel del då jag i stort sett bara körde main-mission uppdrag, men denna gången har jag inte inte ens dragit till GNR och är lvl15 samt bara utforskat den nord-östra delen av kartan.. Sjukt mycket tid man kan spendera

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fallout serien äger sönder. Har klarat alla spelen ett X antal gånger och är på mitt andra run igenom 3an nu. Det var för lätt att spela som ranged så jag testar melee/unarmed nu. fett roligare ^^

Eh jaha. Så du har det spelet ja.

Tack för den infon din snikne jäkel. Hade du haft PS3 så hade du kunnat glömma att få låna spel av mig. =D

Kommer till dig i helgen och provspelar.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh jaha. Så du har det spelet ja.

Tack för den infon din snikne jäkel. Hade du haft PS3 så hade du kunnat glömma att få låna spel av mig. =D

Kommer till dig i helgen och provspelar.

kommer aldrig skaffa PS3 heller :mellow: finns inga bra spel som är BARA till PS3. Dom flesta spelen finns till xboxen o pc också. orka köpa en konsol för så mycket om jag inte använder den :shifty:

Kom över så får du testa det ;3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte spelat den här serien men funderar på ett köp.

Vad hade ni gjort, spelat 1 och 2 innan 3:an eller börjat direkt med 3:an?

De andra veckar sjukt dåliga och gamla. :/

Bott under en sten senaste tio åren?

Fallout 3 kan inte mätas med 1 och 2, vilket var pionjärer inom den genren. Har själv inte spelat det, men jag kan bara anta att det absolut inte ligger samma baktanke i själva storyn, nu är det mer fet grafik och specialeffekter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Storyn tar lite tid att sätta igång (

då man letar efter sin pappa ett tag

) men den har typ samma grund som de gammla spelen med

att man ska försöka förbättre livskvaliteten

.

Väldigt svårt att slita sig från spelet. ;) Myckret bra och mycket kul spel. Känns verkligen Fallout. Visst, några irriterande buggar är där och vissa quests som bara kan göras på ett gott eller ont sätt (men oftast kan man välja själv) där det känns som att man skulle vilja lösa det på ett annat sätt.

Det jag mäst stör mig på det är bristen på sex i spelet. Det är en överdriven brist på det. Inget sexigt alls. T ex de prostituerade har overaller och liknande på sig och hitils har jag inte träffat någon kvinna som klätt sig så värst sexig.

Och man kan bara sova med 1 prostituerad i hela spelet (iallafall vad jag vet) opch då är det verkligen BARA sova med. Man lägger sig i en säng, hon lägger sig bredvid, reser sig sedan upp igen och går. Hur kan utvecklare som har extrema splatriga blodeffekter i spelet (t ex skjuta skallen av en så att hjärna och ögon flyger) vara så rädda för att ha sex med i spelet? Det hela känns väldigt löjligt och overkligt.

Lika så att man inte kan dejta med någon i spelet vilket man kunde i de gammla spelen. Där är karaktärer som så uppenbart är kära i en men man kan inte göra något åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...