Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Det var ju R*'s egna fel, eftersom de inte hade tagit bort det minispelet helt.

Går inte att jämföra. :)

Sant iofs, men då kan man ju säga att det är Bethesdas fel att de har barn med i spelet och att det går att döda dem med moddar, samma sak som att det finns flickvänner i SA men att med en mod så kan man se när de har sex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant iofs, men då kan man ju säga att det är Bethesdas fel att de har barn med i spelet och att det går att döda dem med moddar, samma sak som att det finns flickvänner i SA men att med en mod så kan man se när de har sex.

Det är det väl inte. Typ som att säga att det hade varit Bethesdas fel om någon modat så att man kunde ha sex med kvinnor i Fallout 3 för de satte in kvinn or i spelet.

I SA fanns där redan något som kunde tas fram med en mod, men att döda barn finns inte med i spelet. Om därimot Bethesda har gjort att man kan döda barn men bara blockerat det och någon tar fel blokeringen, då är det Bethesdas ansvar för att det fanns där till att börja med.

Om jag sedan håller med om att t ex Rockstar har ansvaret för Hot Coffé är en helt annan sak.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har kollat på när Rushifell spelat igenom i princip hela main storyn, och har börjat spela lite smått själv nu också när jag skaffat spelet.

Kom att tänka på en sak förut, men är det inte så att main storyn känns mer intressant i Fallout 3 jämnfört med Oblivion? Jag kan inte komma på en enda person i min umgängeskrets som plöjt igenom hela main storyn i Oblivion, men det verkar som att nästan alla genast börjar följa main storyn i Fallout?

Och är det bra eller dåligt? Main storyn kändes ganska kort, och av det jag läst här så verkar många missa en stor drös med sidoquest eftersom alla är upptagna med sökandet av pappan. Kanske bara jag som fått den bilden, så rätta mig om jag har fel.

Det första jag kände när jag startade min karaktär var väll att jag inte hade någon större lust att påbörja main storyn riktigt, eftersom jag redan visste vad som skulle hända i slutändan. Samtidigt kände jag mig lite tvingad att gå efter den, då man på varenda karaktär man springer på har som konversationsalternativ att fråga om någon sett den berömda och bortsprugna fadern. Kanske inte helt rätt att jämnföra spelet med Oblivion, men det är så sjukt likt på många sätt, och alla tycks göra det. (Dessutom har jag inte spelat de tidigare Fallout spelen speciellt mycket, så jag har inte så mycket att jämnföra med.) Men i Oblivion så kände iallafall jag att main storyn inte var så spännande eller intressant för att orka spela igenom, speciellt när alla portalerna började öppna sig.

Så på ett sätt är det väll bra att main storyn är såpass intressant i Fallout 3 så man faktiskt orkar spela igenom den, men å andra sidan har jag inte hittat så mycket annat att göra. Dom flesta questkedjorna jag stött på hittils har varit ganska korta, och inte lett till så mycket.

Ni får gärna komma med synpunkter och mer än gärna tipsa mig om något roligt att hitta på i spelet, som inte involverar min farsa. ^_^ Gillade att questa för de olika factions som fanns i Oblivion, det var mycket att göra, belönande och oftast underhållande. Vill gärna se mer liknande moment i detta. :lol:

Förlåt till er som vill att Fallout och Oblivion skall hålla sig borta från varandra, men jag har alltid tyckt att Oblivion har varit ett bra spel, och därför gillar jag likheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här ser intressant ut. Jag har dock inte spelat 1:an och 2:an. Måste man ha gjort det för att förstå 3:an? Är det ett free-roam? Det är vad jag har hört.

Det behövs ingen förståelse av storyn från föregående spel, det behövde iaf inte jag. Och ja, det är ett free-roam, ända tills slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tar man sig fram i storyn då? Får man uppdrag från olika personer som man kan starta när man vill som i GTA?

Inte riktigt men nästan. Man får veta att man ska ta sig till ett visst ställe. Där får man sedan ett uppdrag och efter det får man veta vart man ska nästa gång. Sedan kan man råka på snubbla över Main Questen så att man hamnar längre fram i den än man var tidigare. T ex komma till en stad och träffa en person du skulle träffa senare i Main Quest. Då fortsätter Main Quest därifrån efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter coolt :)! Jag har inte kört Oblivion så jag vet nästan ingenting om hur saker funkar i ett spel som Oblivion. Många säger att de är lika varandra. Det är ju trots allt samma utvecklare. Har två små frågor:

Får man spela som sin karaktär som barn? Eller ser man bara honom som barn i en massa cutscenes?

Kan man utforska Vault 101? I så fall, är det stort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter coolt :)! Jag har inte kört Oblivion så jag vet nästan ingenting om hur saker funkar i ett spel som Oblivion. Många säger att de är lika varandra. Det är ju trots allt samma utvecklare. Har två små frågor:

Får man spela som sin karaktär som barn? Eller ser man bara honom som barn i en massa cutscenes?

Kan man utforska Vault 101? I så fall, är det stort?

1. Ja det får man. Men inte mycket. Typ 3 gånger under ens uppväxt under korta stunder.

2. Ja, det kan man. Men inte fören själva spelet börjar på "riktigt", så att säga. När

man ska fly

. Så värst stort är inte Vault 101. Typ som en vanlig bana i ett actionspel.

Kan deffinitivt rekomendera spelet.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...