Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Bah, skit också! :D

Min lillebror satt och lirade lite grann och när jag kom hem igen såg jag att han hade gått upp i level och tagit någon perk(?) så det blir världens blodbad och kroppsdelar flyger åt alla håll när en fiende dör. Det ser så ruggigt fult ut. Finns det något sätt att ändra tillbaka som det var utan att behöver ladda om (han hade spelat i ungefär 3 timmar).

Bloody Mess. En klassiker. Minns i Fallout 2 där man kunde skjuta någon i benet och se hur personen bara exploderade. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver jag desperat hjälp här...

Det finns en låt som spelas på GNR som jag tycker är jävligt bra, men jag kan inte hitta den någonstans.

Ett par stycken ur den jag minns är "... at the blue world/moon", "... you will suddenly hear thoughts". Minns inte så mycket nu eftersom det var ett tag sen jag hörde den tyvärr. Det är en väldigt lugnt låt. Det är INTE Maybe eller I don't want to set the world on fire.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver jag desperat hjälp här...

Det finns en låt som spelas på GNR som jag tycker är jävligt bra, men jag kan inte hitta den någonstans.

Ett par stycken ur den jag minns är "... at the blue world/moon", "... you will suddenly hear thoughts". Minns inte så mycket nu eftersom det var ett tag sen jag hörde den tyvärr. Det är en väldigt lugnt låt. Det är INTE Maybe eller I don't want to set the world on fire.

Tog dom två och slängde in i google. You decide. http://www.mp3lyrics.org/h/hearsay/suddenly/

Förmodligen fel.. :D

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stänger av lyset på sin pip-boy det stog nåt om man ville gömma eller vad det stog så skulle man stänga av ljuset på sin pip-boy. Stog som TIP vid loading screen. Sen undrar ja en annan sak hur fixar man så sitt rifle är på ryggen utan att behöva sätta sig etc? Om ja har en pistol framme så behöver jag bara trycka på R så stoppar han undan den.

EDIT: Undrar en annan sak hur fixar jag mera special skills? Utan att ta denna perk grejset som gör att man kan fixa mera.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genom R lägger man undan melee vapen, men man laddar om skjutvapen, men

för att lägga undan ett skjutvapen håller du bara R nere tills han lägger undan vapnet.

Och pip-boy ljuset får du bort genom att hålla nere Tab.

Special skills får du inte ändra nå mera, förutom genom vissa perks, sen finns det också

"special perks" eller vad man skall kalla dem som man kan få genom quests.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genom R lägger man undan melee vapen, men man laddar om skjutvapen, men

för att lägga undan ett skjutvapen håller du bara R nere tills han lägger undan vapnet.

Och pip-boy ljuset får du bort genom att hålla nere Tab.

Special skills får du inte ändra nå mera, förutom genom vissa perks, sen finns det också

"special perks" eller vad man skall kalla dem som man kan få genom quests.

Ah okej tack. Finns det nåt fusk för att fixa special skills?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en mycket försenad leverans spelar jag nu ÄNTLIGEN Fallout 3! :)

Hitils possitivt överaskad även om jag tycker att man väte upp för snabbt. Jag hade velat spenderat några timmar med att utforska 101 under min uppväxt.

V.A.T.S är bra, kul och funkar bättre än jag väntade mig. AP kommer tillbaka lagom snabbt och man hinner göra rätt mycket under en attack. Det ända jag är besviken av där är att man inte kan sikta på skrevet, ögon osv som i tidigare spel. Men jag kan förstå att de tog bort det då man i de gammla Fallout spelen ofta siktade på skrevet pga den smärta det orsakar och inte av taktiska själ. Här får man mer en chans att sikta taktiskt.

Hitils, utöver grafiken och motorn, så påminner det inte så mycket om Oblivion precis. Jag har bara precis börjat spela men hitils verkar det bättre än Oblivion som jag annars tycker är ett mycket bra spel.

Blodigt och splattrigt. Men klassiska Bloddy Mess, som var ett måste i gammla Fallout spelen, funkar inte lika bra i First Person. Medans man kunde axeptera att folk sprängdes i småbitar när man sköt dem i benet i de gammla spelen så känns det lite förmycket i Fallout 3. Men de gjorde deffinitivt rätt i att ha med Bloddy Mess för det hör till Fallout och jag ska säkert pröva det nästa gång jag spelar men inte första omgången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, då har jag klarat av MQ. Jag stör mig lite på de som säger att spelet är kort, det hela beror ju på hur mycket man fokuserar på huvudquestet eller ej. Efter ett tags velande runt med annat bestämde jag mig för att slutligen bara klara av hela spelet. En del häftiga händelser och effekter var det. Trots uppenbara buggar och kassa detaljer, så ger jag Fallout 3 helt klart tummen upp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...