Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • 6 months later...

Nya Gameplay videos som visar det redan berömda Megaton uppdraget "The Power of the Atom:

Del 1: Escape (När man för första gången lämnar The Vault)

Del 2: Megaton (Första staden man träffar på, tror jag)

Del 3: The Wasteland (Radscorpion! :grin

Del 4: Super-Duper Mart (Shop n'til you dropp!)

Del 5: Tenpenny Tower (BOOM!)

Tycker att det är lite för enkelt att spränga bilarna. Inget vidare skydd att gömma sig bakom precis.

Bra att han nu visade utan Bloody Mess Perken. Verkar rätt blodigt utan den också. :D

Väldigt kul hur ens utseende helt ändras när man byter kläder och att man kan snurra runt och se det på karaktären. Gud hur rolig man kan få sin karaktär att se ut. :grin

Så vatten helar i spelet? Men är samtidigt radioaktivt.

Power Glove = :clap

Railroadgun = :clap

OK, lämna en laddad handgranat i fickan på en fiende, hur coolt är inte det? ^_^

Kul att se exemplet på hur stor påverkan ens val kan ha.

Spränger man Megaton så försvinner staden och alla dess quest men det öppnar nya quest på andra ställen.

Spränger man inte Megaton så är staden kvar men man går miste om de quest som man annars skulle få.

Alltså spelet ser så jäkla snyggt ut. Det får Oblivion att se gammalt och slitet ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nya Gameplay videos som visar det redan berömda Megaton uppdraget "The Power of the Atom:

Del 1: Escape (När man för första gången lämnar The Vault)

Del 2: Megaton (Första staden man träffar på, tror jag)

Del 3: The Wasteland (Radscorpion! :grin

Del 4: Super-Duper Mart (Shop n'til you dropp!)

Del 5: Tenpenny Tower (BOOM!)

Starka Oblivion-vibbar! :D

Spelet verkar iallafall bli riktigt bra...och blodigt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Fallout var alldeles för svårt för mig när jag först spelade det i min ungdom, så jag kom aldrig någonvart.

Därför gör det inget för mig om storyn från ettan och tvån gått lite förlorad.

Steam-punk-tokeri á la Bioshock verkar det lite som.

Dock kan inget slå Planescape: Torment i Old School RPG.

IceCandy håller med, det kan jag lova. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underligt att de visar så fula bilder. :(

Fula??? :P Menar du alvar? :)

Kolla bara på 2:a bilden. Och den första. Jag får hjärtklappning av att se dem. :D

Sedan att säga att de inte kommer bli lika bra som förgångarna är svårt att säga och en aning relativt. Eftersom de gammla är en helt annan typ av spel och inte i 3D.

Det är typ som att säga att Final Fantasy XIII aldrig kommer bli lika bra som Final Fantasy III eller att GTAIV inte kan vara lika bra som GTA1.

Jag tror att Fallout 3 kan bli lika bra eller bättre spel än de gammla Fallout men givetvis inte samma. Lika lite som de kan göra ett DOOM spel som är som DOOM 1-2 eller ett Sonic spel som är som de gammla Sonic spelen eller et Final Fantasy spel sopm är som 2D Final Fantasy spelen. Inte utan att låta bli att utveckla spel-idén.

Visst, precis som alla andra så drömmer jag om ett nytt Fallout spel som de första spelen men i brist på det så är det härligt att få ett Fallout spel i 3D, First/Third Person som utspelar sig i samma värld och få en chans att utforska Fallout universumet i större detalj. När jag spelade de gammal Fallout spelen tänkte jag ofta "Tänk att få utforska den här världen i First Person" så för mig är det lite som en dröm som går i uppfyllelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du allvar?

Det är ju typ "hej ett fulare Half-Life 2".

Jo, visst. Säkert. Har du funderat på att skaffa glasögon? :o

Du vet väl att du ska klicka på bilden för att kunna se den i helhet, va?

Jag älskar alla Half-Life 2 som alla andra och det är fortfarande rätt snyggt för sin ålder men man ska inte överdriva.

Half-Life_2_fast_zombie_1051442_5.jpg

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...