Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

FALLOUT 3

Den femte juni släpps en teasertrailer för del tre i en av världens definitivt bästa spelserier - Fallout.

Den här gången är det Bethesda (kända från Elder Scrolls-serien) som gör spelet och det kommer att utspela sig på USAs östkust till skillnad från de två första spelen som ägde rum i Kalifornientrakten. I övrigt har Beth, förutom några screenshots (nåja, snarare artwork egentligen), gett väldigt lite information om spelet.

Vad tror ni om spelet? Vilka förhoppningar har ni Falloutälskare på spelet? Hur tror ni det blir med Bethesda vid spakarna?

Hemsida: http://fallout.bethsoft.com/

Personligen hoppas jag att det blir så likt föregångarna som möjligt; atmosfär, "djup", svart humor och förhoppningsvis turbaserade strider! yes_645834_0.gif

Jag hoppas innerligt att de inte gör det så att säga "dumbed down", i stil med Oblivion jämfört med Morrowind.

918428_20070522_screen001_888923_2.jpg

918428_20070515_screen001_888923_3.jpg

918428_20070508_screen001_888923_4.jpg

918428_20070503_screen001_888923_5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter Oblivion är jag orolig, men förhoppningsvis sätter dom fansen framför mainstream, eller kombinera det på ett bra sätt.

Man kan ju alltid hoppas att det blir lika bra som 2:an och 1:an men eftersom det är andra utvecklare så tror jag inte det. Som du sa så hoppas jag verkligen att dom har det turbaserade systemet i strider

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, de sa att de vill göra den som 1:an för de tyckte 2:an gick för långt i humor och controversitet. Och de sa att det kommer sväras en massa och vara väldgt våldsamt. Utöver det så är det svårt att veta. Jag menar de har inte ens kunnat säga om det blir third person eller first.

Men låten var bra på deras hemsida iallafall. :rolleyes:

I slutändan så tror jag det blir bra vilket som. Och sedan så håller jag inte med om att Oblivion var dumbed-down. Tvärt om så är det mycket svårare att spela än t ex Morrowind på många sätt pga Levelsystemet där fienderna bara blir tuffare destu mer man levlar.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Tja, de sa att de vill göra den som 1:an för de tyckte 2:an gick för långt i humor och controversitet. Och de sa att det kommer sväras en massa och vara väldgt våldsamt. Utöver det så är det svårt att veta. Jag menar de har inte ens kunnat säga om det blir third person eller first.

Men låten var bra på deras hemsida iallafall. :rolleyes:

I slutändan så tror jag det blir bra vilket som. Och sedan så håller jag inte med om att Oblivion var dumbed-down. Tvärt om så är det mycket svårare att spela än t ex Morrowind på många sätt pga Levelsystemet där fienderna bara blir tuffare destu mer man levlar.

Nu är det inte själva "spelandet" (dvs döda monster osv) i Oblivion jag tycker är "dumbed down" utan själva djupet i spelet, t.ex. i Morrowind var det långa och många dialogtexter när man pratade med npc:erna medan det i Oblivion är väldigt kort och enkelt och dessutom har karaktärerna röster för att underlätta för den late spelaren - dvs är det dumbed down. Ja, jag vet inte om man borde kalla Oblivion ett rpg ens, snarare är det ett fps med rpg-inslag.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så för att texterna är korta och där är röstskådespelare så är det dumbed down? Och samtidigt så tycker Daggerfall fansen att Morrowind inte är ett RPG och de vill att TES spelen ska vara i samma grafik som Daggerfall. Och Baldurs gate fansen anser att inga TES spel är RPG pga att man ser det First Person. En av de gammla huvudreglerna är att det ska vara Turordnings baserat. Så igentligen är inga TES spel RPG.

Visst, det är mindre RPG är Morrowind och de andra TES spelen men samtidigt så är det mycket mer RPG än de flesta andra RPG spelen.

Oblivion har helt klart tillräkligt för att vara ett RPG. Och röster är en naturlig utvecklig på spel. Hade Oblivion inte haft röster så hade den varit gammal innan den släpptes för det hade varit det ända utan röster.

Visst, de har gjort så att folk som vanligt vis inte spelar RPG ska kunna spela spelet också eftersom många skrämdes av Morrowind och det var, som sagt, verkligen inte spelar vänligt.

Men jag tycker inte det är dumbed down. Bara det faktum att AIn är den mäst avanserade som gjorts hitils (medans Morrowind typ saknade AI nästan helt) Det är också svårare medans Morrowind var aldeles för enkelt. (Eller, början var lite tuff kanske)

Level systemet är aldeles för krongligt och svårt i Oblivion och det är ett helvete att levla rätt. På det sättet var Morrowinds enklare och mer primitiva system bättre. Men man blev för stark för snabbt utan att sedan få något riktigt motstånd. Där är Oblivion mycket bättre fast ibland blir det för svårt.

Sedan så var texterna det värsta med Morrowind. Jag ville klösa ut ögonen varända gång jag fick de låååånga lååånga texterna som man dessutom var tvugna att läsa för att hänga med. Morrowind var inte precis ett spelar vänlig spel (Speciellt inte för oss med dyslexi) med tanke på att de flesta jag känner som spelade spelet skippade nästan alla texter och använde guider för att se vart de skulle gå.

Men TES förbannelsen är och förblir. Folk hatade Morrowind när det släptes och många struntade i att spela det och hatar det fortfarande. Var inte fören spelet blev GotY och ett tag senare som vissa började ge spelet en chans.

Till och med Daggerfall var hatat av Arena fansen.

Det bara är så att TES spelare kommer alltid hata de nya TES spelen. Många av Oblivion fansen kommer med största säkerhet hata TES5. Så är det bara.

Ny bild:

post-7923-1180563276_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I korthet: Oblivion är IMHO för simpelt och för "casual" för att betraktas som ett rpg och Morrowind är inte mycket bättre egentligen. Btw har jag varken spelat igenom Oblivion eller Morrowind. Tröttnade på båda.

Nåväl, on topic och tillbaka till Fallout (ett äkta rpg!).

Byggnaden på den nya bilden är Jeffersonmonumentet . -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner mig lite rädd över att Bethesda ska mörda titeln total, fast å andra sidan, den blev redan mördad för något år sedan med den där PS2-versionen. Det känns som att Bethesda inte är i toppklass när det gäller att ge karaktärer och miljöer personlighet. Morrowind eller Oblivion är ett bra exempel på att karaktärerna är extremt slätstrukna. Fallout har ju personlighet och stora doser av personlighetsstörningar. Fallout är inte Fallout utan svordomar och prostitution!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svordomar har de redan sagt att de kommer ha fler än något Fallout spel tidigare. Och mycket blod och gore. Men prostitution är lite oklart efter att någon sa att de inte gillade att ha med sex i spel.

Morrowind saknade totalt personlighet, det håller jag med om. men Oblivion håller jag inte alls med om. Jag tycker att spelet i helhet hade mycket personlighet och alla karaktärerna hade sin egen personlighet vilket jag verkligen uppskattade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

News from Bethesda:

May 8, 2007 (Rockville, MD) – Bethesda Softworks® is pleased to announce that highly acclaimed international actor Liam Neeson will lead the cast providing voice work in Fallout 3. Neeson will play the role of the player’s father and will appear prominently throughout the game. Fallout 3 is currently under development at Bethesda Game Studios, creators of The Elder Scrolls IV: Oblivion®, which won numerous Game of the Year and RPG of the Year awards in 2006.

“This role was written with Liam in mind, and provides the dramatic tone for the entire game,” said Todd Howard, Executive Producer of Fallout 3. “Liam is absolutely amazing to work with.”

Neeeeeeeeej, det här känns inte alls bra.

Musiken är även den horribel...

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av världens största skådespelare ska vara med och du tycker det är dåligt??? :unsure: På alla andra sidor så hurrade de när de läste det. :ph34r:

Låten lät ju exakt som en Fallout låt ska.

Om man jämför med vilken stämning man förväntar sig av Fallout så är den hemsk, den är för episk för Fallout och sätter fel stämning. Till Oblivion hade den nog passat utmärkt.

Det vill säga om man nu anser att rätt Falloutstämning är den stämning som fans i ettan och tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teasern på YouTube

Lite info från Pete Hines ang. teasern:

1) Yes, that's in-engine (in-engine means it's done with game assets in our rendering engine, but isn't done real-time. If it was done in real-time, that'd be gameplay footage. This isn't something, for example, that was sent to some house [e.g. Blue Studios]so they could build assets and render it out, and create something for us to release [e.g. Dawn of War 40K intro cinematic]).

2) Yes, that's The Ink Spots singing "I Don't Want to Set the World On Fire"

3) Yes, that's Ron Perlman [voiceover man extraordinaire of Fallout 1 and 2

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...