Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Spelat igenom mainkampanjen nu, med inte så mycket sidouppdrag. För det första är det väldigt kort, delvis rätt linjärt, och känns på ett vis väldigt primitivt i och med att saker som är menade för ett senare uppdrag inte går att agera med när man inte har kommit dit än.

Jag måste erkänna att jag ibland glömmer bort att Bethesda har gjort spelet och tycker om det, men sedan slås man ju av det som Bethesda är så dåliga på. Extremt olevande karaktärer, fruktansvärt dålig AI, man får bra vapen ALLDELES för lätt, VATS-systemet etc. Men jag kände mig åtminstone manad att köra igenom hela spelet.

Men för att ge det 10 av 10 måste det vara pengar inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelat igenom mainkampanjen nu, med inte så mycket sidouppdrag. För det första är det väldigt kort, delvis rätt linjärt, och känns på ett vis väldigt primitivt i och med att saker som är menade för ett senare uppdrag inte går att agera med när man inte har kommit dit än.

Jag måste erkänna att jag ibland glömmer bort att Bethesda har gjort spelet och tycker om det, men sedan slås man ju av det som Bethesda är så dåliga på. Extremt olevande karaktärer, fruktansvärt dålig AI, man får bra vapen ALLDELES för lätt, VATS-systemet etc. Men jag kände mig åtminstone manad att köra igenom hela spelet.

Men för att ge det 10 av 10 måste det vara pengar inblandade.

Håller med dig på en del punkter. AIn är väldigt buggad och stel. Sedan är det ganska förvirrande också; jag blev upptäckt av en kille som jag pickpocketade. Varje gång han får syn på mig springer han för livet och alla vakter (Pinpenny tower) blir hostile. Springer jag ut och väntar ett par timmar är allt som vanligt. Man verkar inte kunna betala en summa för brottet som i Oblivion, vilket är ganska irriterande.

Oavsett vissa tydliga och irriterande buggar så tycker jag att spelet är skitkul just nu. Älskar VATS förövrigt.

En fråga som är en aning spoiler:

Valde att spränga Megaton. Kände mig väldigt hjärtlös (är Very Evil - Plunderer nu, haha) men pengarna lockade mig. Oavsett, jag har hittat butiken där jag köper olika teman mm till mitt rum, men finns det någon sida (på internet alltså) som visar hur allt ser ut i förväg?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag ett quest från den där "Crazy bitch" Som vill utsätta en för fara bara för att få klart hennes jävla "Wasteland Survival Guide" Och kan nån rekommendera mig ett ställe där det finns radioaktift står i mitt quest "Contract radiation sickness (200 rads) "Optiona: Contract more severe radiation sickness (600 rads)." Så ja undrar kan ni nån bra plats för att göra detta quest vill nå 600 rads.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips: När ni kommer till Megaton, gå in på baren och prata med den skumme typen med hatt och glasögon. Gå med på hans quest. Jag lovar, det är värt det! :)

No! :angry:

Jag är ganska säker på att han hade Oblivion-röst btw.

Nu har jag ett quest från den där "Crazy bitch" Som vill utsätta en för fara bara för att få klart hennes jävla "Wasteland Survival Guide" Och kan nån rekommendera mig ett ställe där det finns radioaktift står i mitt quest "Contract radiation sickness (200 rads) "Optiona: Contract more severe radiation sickness (600 rads)." Så ja undrar kan ni nån bra plats för att göra detta quest vill nå 600 rads.

Gå ner i kratern i Megaton och drick av vattnet där.

:P

--

Kan man fortsätta spela efter MQ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

No! :angry:

Jag är ganska säker på att han hade Oblivion-röst btw.

Gå ner i kratern i Megaton och drick av vattnet där.

:)

--

Kan man fortsätta spela efter MQ?

Tack umberto Menar du

där den stora feta bomben ligger?

Btw fick karma för ja dödade den där

snubben som ville att jag ska spränga upp hela staden. Fast jag stog och skjöt på han ingen brydde sig xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelat igenom mainkampanjen nu, med inte så mycket sidouppdrag. För det första är det väldigt kort, delvis rätt linjärt, och känns på ett vis väldigt primitivt i och med att saker som är menade för ett senare uppdrag inte går att agera med när man inte har kommit dit än.

Jag måste erkänna att jag ibland glömmer bort att Bethesda har gjort spelet och tycker om det, men sedan slås man ju av det som Bethesda är så dåliga på. Extremt olevande karaktärer, fruktansvärt dålig AI, man får bra vapen ALLDELES för lätt, VATS-systemet etc. Men jag kände mig åtminstone manad att köra igenom hela spelet.

Men för att ge det 10 av 10 måste det vara pengar inblandade.

Jag håller med om vapendelen, de här typerna hittar jag efter 1-1.30 timmes speltid.

Det är en person utanför bilden också

Efter ytterligare 5 minuter så blir 2 av dom dödade av en mutant, bingo! Jag "lootar" deras kroppar och får eldkastaren, ak47 och lite annat smått och gott när jag dödar den tredje personen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ja på chapter 2 av den där boken hon vill ha och fastnat på en sak. I questet står det "Place the observer in a spawning pod in the Anchorage war emorial" Och vad är en spawning pod? Och var hittar jag den? Har gått runt i Anchorage war emorial men hittar inge "spawning pod"

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah, skit också! :angry:

Min lillebror satt och lirade lite grann och när jag kom hem igen såg jag att han hade gått upp i level och tagit någon perk(?) så det blir världens blodbad och kroppsdelar flyger åt alla håll när en fiende dör. Det ser så ruggigt fult ut. Finns det något sätt att ändra tillbaka som det var utan att behöver ladda om (han hade spelat i ungefär 3 timmar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte svara på din fråga, men jag tog den med. Fett kul att se hur alla kroppsdelar flyger ju... :angry:

Den är inte helt opraktisk heller, du gör 5% mer skada.

Ser obotligt fult ut iaf. Sköt en raider några gånger i benet och rätt som det var blev det slarvsylta av alltihop och jag fick springa runt och leta kroppsdelar för att möjligtvis kunna få lite ny ammunition. Hade inte gjort mig så mycket om det inte var så att 90% av gångerna någon dör så händer det här. Gillade när dom bara föll ner till marken och att man faktiskt kunde hitta fienden och ta det man ville ha av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser obotligt fult ut iaf. Sköt en raider några gånger i benet och rätt som det var blev det slarvsylta av alltihop och jag fick springa runt och leta kroppsdelar för att möjligtvis kunna få lite ny ammunition. Hade inte gjort mig så mycket om det inte var så att 90% av gångerna någon dör så händer det här. Gillade när dom bara föll ner till marken och att man faktiskt kunde hitta fienden och ta det man ville ha av honom.

Att du stör dig på att de exploderar för lätt kan jag förstå, men imho är det faktiskt enklare att plocka upp saker såhär; eftersom man kan loota vilken kroppsdel som helst så har man typ tio ställen att loota dem på nu. :confused:

Oavsett, enda sättet att bli av med det är förmodligen att ladda till den platsen där din brorsa började spela. Det är väl ändå roligast att få göra allt själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...