Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Ledssen för bump, men jag är väldigt sugen på att veta, hur många byggnader kan man gå in i på ett ungefär i Fallout 3?

Ganska mycket är ruiner och skithus, men finns ett dussin fina städer, små camps med några sidequests och annat smått och gott. arr. Måste börja spela igen snart! :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledssen för bump, men jag är väldigt sugen på att veta, hur många byggnader kan man gå in i på ett ungefär i Fallout 3?

Ja, du. Lite många att räkna. Typ lika många som i Oblivion, skulle jag tro. Alltså hundratals. 5-20 hus per by beroende på storleken. Samt en massa spridda hus runt om i vildmarken. I DC är det väl typ 2-5 per kvater eller så och ca 20-30 kvater.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som stör mig och som jag aldrig riktigt lärde mig under tutorial delen.

Hurfan picklockar man? (har spelet till PC)

Fattar att man ska använda W.A.S.D men hur vet jag inte Oo, help pl0x!!

det är inte så svårt. Du vrider din pin åt ett håll och sedan använder AWSD för snurra med mejslen (tror jag, spelar på xbox inte pc XD).

Om du lyckas så rör sig mejslen mycket eller lite så får du flytta omkring din pin för att sedan hitta rätt läge. svårt att förklara..

Du har 3 försök på dig innan din pin går i sönder men du kan alltid avsluta picklocken på 2 försöket och börja om på ny rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Löpte detta spel i förrgår och han nu fastnat. Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig:

Jag får uppdrag av den där tanten i supply-affären i den stora staden. Ni vet, där man är en försökskanin mer eller mindre.

Nåväl, i ett av uppdragen skall jag placera en observer i en damm där några krabbliknande djur bor. Vart skall den placeras mer exakt?

Det går inte bland äggen!?

Jag öppnade ett ägg och tänkte placera den där men den fanns inte med i listan. Och i vattnet går inte heller. Jag kan inte droppa observern för då står det typ: U cant drop items used in qouests. =/

Nått tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva hjälp med en grej.

Köpte ett laboratorium till mitt hus.

Och jag skapade ett "compound", vilket tar en dag.

Men vad är, vart finns och hur används ett "compound"? O.o

Det stå bara Laboratoriet håller på att skapa compound, vilket tar en dag. Sedan när en dag har gått kan man skapa ett nytt compound eller nått annat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva hjälp med en grej.

Köpte ett laboratorium till mitt hus.

Och jag skapade ett "compound", vilket tar en dag.

Men vad är, vart finns och hur används ett "compound"? O.o

Det stå bara Laboratoriet håller på att skapa compound, vilket tar en dag. Sedan när en dag har gått kan man skapa ett nytt compound eller nått annat?

Compound är alla de saker som fyller på HP. Typ Dirty Water Buffout Med-X RadAway Stimpack Rad-X Jet Psycho och Mentats. De hamnar direkt i din inventory.

Tyvärr kan du inte välja vad som skall skapas utan det slumpas. Så ena gången kan du få ett Stimpack och andra gången Buffout. Det är ganska kass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...