Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Grattis :)

Tack! :D

Haha så lite så! Du kommer älska det!!!

Jag har precis fått min alldeles egna slav idag! :mellow::P

Han skjuter med dem vapen jag vill, går dit jag säger etc. Han kan tom. gå längre bakom mig om jag är sur på honom. En helt underbar slav. ;)

Spelar du som ond, god elelr neutral?

Jag kör god. =D

Skall köra ond sedan.

Någon som vet om man kan göra färdigt huvud uppdragen och sedan fortsätta me de andra?

Brossan säger att det inte går, vilket innebär att man inte kan få 100%. Detta är en sak som de skall fixa längre fram. För säkerhets skull göra jag bara sidouppdragen och när de är färdiga kör jag huvuduppdragen.

Jag spelar också som god! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat, det där med att spela som god är total jävla bullshit enlig mig! >_<

Började som god, sprang omkring, hjälpte folk blablabla

Nu finns stjäla i min dagliga rutin, även att döda oskyldiga :(

allså status rankningen gör så du får olika saker i spelet.

God = får bästa medhjälparen, får free items random i Megaton, jagad av merchs, egen hus i megaton (suger)

neutral= en bajs medhjälpare, blir INTE jagad av merchs

ond = jagad av merchs, döda vem fan du vill och sno saker. eget hus i PT (äger mer än megaton)

men det bästa i spelet är fan unarmed build >_< ingen kan ta den xD

Redigerad av Sonho
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

allså status rankningen gör så du får olika saker i spelet.

God = får bästa medhjälparen, får free items random i Megaton, jagad av merchs, egen hus i megaton (suger)

neutral= en bajs medhjälpare, blir INTE jagad av merchs

ond = jagad av merchs, döda vem fan du vill och sno saker. eget hus i PT (äger mer än megaton)

men det bästa i spelet är fan unarmed build <_< ingen kan ta den xD

Vad är merchs? Jag blir inte jagad av någon i alla fall.

Eget hus vart? Pennytower eller vad det heter? Finns ett rum man kan sova i även som god. Kommer bara in från ett håll dock.

Fasen min slav jag haft i några dagar nu dog. =(

Fråga: Man kan köpa slavar, vad skall man göra med dem? Ta dem till det där slavlägret? Har inte velat köpa dem om man inte kan rädda dem eller så. Är sniken med mina 10 tusen caps jag har. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är merchs? Jag blir inte jagad av någon i alla fall.

Eget hus vart? Pennytower eller vad det heter? Finns ett rum man kan sova i även som god. Kommer bara in från ett håll dock.

Fasen min slav jag haft i några dagar nu dog. =(

Fråga: Man kan köpa slavar, vad skall man göra med dem? Ta dem till det där slavlägret? Har inte velat köpa dem om man inte kan rädda dem eller så. Är sniken med mina 10 tusen caps jag har. :D

PT= Pennytower, rummet är grymt mycket snyggare än huset i Megaton och du får döda alla där inne om du är ond.

Merchs är dom som jagar dig för du är god/ond. Dom är utskickade av 2 olika företag eller vad man ska säga.

Dom slaves du kan köpa är ändast till quests om du är god har jag för mig. Om du är ond kan du själv fånga egna slaves och sälja dom. Fett bra med cash för varje slave ^^.

Skit i din slave som du har som medhjälpare. Den ända bra medhjälparen är Fawks som du kan få i mitten av MQ typ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PT= Pennytower, rummet är grymt mycket snyggare än huset i Megaton och du får döda alla där inne om du är ond.

Merchs är dom som jagar dig för du är god/ond. Dom är utskickade av 2 olika företag eller vad man ska säga.

Dom slaves du kan köpa är ändast till quests om du är god har jag för mig. Om du är ond kan du själv fånga egna slaves och sälja dom. Fett bra med cash för varje slave ^^.

Skit i din slave som du har som medhjälpare. Den ända bra medhjälparen är Fawks som du kan få i mitten av MQ typ

Jag har ett rum i pt. Som sagt kan bara gå in i det genom en dörr.

Inte sett någon som jagar mig!?

Min slav var skitbra. Han hade hagelgevär och sköt överbra. Man behövde inte heller heala honom så som man var tvungen med den där bruden. Hans liv fyllde sig själv efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett rum i pt. Som sagt kan bara gå in i det genom en dörr.

Inte sett någon som jagar mig!?

Min slav var skitbra. Han hade hagelgevär och sköt överbra. Man behövde inte heller heala honom så som man var tvungen med den där bruden. Hans liv fyllde sig själv efter ett tag.

dina medhjälpares hp blir fult om du sover som vanligt.

men Fawks är fortfarande bäst i spelet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart får man tag i dessa slavar? Kan man använda barn som slavar?

Paradise Falls. http://fallout.wikia.com/wiki/Paradise_Falls

Om detta vore möjligt hade Fallout 3 aldrig släppts!

Det var just barnslavar jag blev erbjuden att köpa. Men köpte inte eftersom jag inte visste vad jag skulle göra med dem. Ska köpa idag och se vad som händer.

Ett J*vligt bra tips: Drick INTE upp de Nuka-Cola Quantum som ni hittar under spelets gång. Spara dem i något skåp. Det underlättar när ni skall utföra uppdraget "The Nuka-Cola Challenge". Har precis klarat det uppdraget men det tog en j*vla tid och var grymt tråkigt.

Bild på den ni skall spara när ni hittar den...

Nuka-Cola_Quantum_1077905_0.jpg

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart får man tag i dessa slavar? Kan man använda barn som slavar?

Some vice sa. I paradise falls, dock är det bäst att vara Ond när du går in. dom kan vara lite griniga ibland

Du kan dock köpa barn som slavar till quests. Inget annat

Paradise Falls. http://fallout.wikia.com/wiki/Paradise_Falls

Det var just barnslavar jag blev erbjuden att köpa. Men köpte inte eftersom jag inte visste vad jag skulle göra med dem. Ska köpa idag och se vad som händer.

Ett J*vligt bra tips: Drick INTE upp de Nuka-Cola Quantum som ni hittar under spelets gång. Spara dem i något skåp. Det underlättar när ni skall utföra uppdraget "The Nuka-Cola Challenge". Har precis klarat det uppdraget men det tog en j*vla tid och var grymt tråkigt.

Bild på den ni skall spara när ni hittar den...

Nuka-Cola_Quantum_1077905_0.jpg

Det finns gott om Quantum vice. Det finns ställen med mer än 5x brukar vid. ~7st i Paradise fall under en trappa. och ~12 i en lastbil. antalet i lastbilen varierar vad jag vet.

Men ett tips är ju att spara dom och gör questet för att sedan göra Nuka Grandes

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Some vice sa. I paradise falls, dock är det bäst att vara Ond när du går in. dom kan vara lite griniga ibland

Du kan dock köpa barn som slavar till quests. Inget annat

Att köpa slavarna ÄR questet. Jäkligt svårt att vinna den trofeen. =/

Det finns gott om Quantum vice. Det finns ställen med mer än 5x brukar vid. ~7st i Paradise fall under en trappa. och ~12 i en lastbil. antalet i lastbilen varierar vad jag vet.

Men ett tips är ju att spara dom och gör questet för att sedan göra Nuka Grandes

Finns 5 under trappan. Finns inte 12 i någon lastbil. Har kollat alla Nuka-lastbilar. Men det finns 3-4 ställen med fler flaskor än en. 5 är väl max?

Men det underlättar att spara sina flaskor man hittar redan från start

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...