Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

När jag försöker göra Strictly Business så kan jag inte få nåt nytt halsband och jag kan heller inte få betalt för den människa jag förslavat, eftersom alla i Paradise Falls är fientliga. Jag tror inte jag skjutit nån, men jag har däremot brutit mig in för länge sen för att få en Bobblehead. Samtidigt stal jag en massa Nuka-Cola Quantum, men det är det enda dåliga jag gjort.

Finns det nåt sätt att klara questen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag försöker göra Strictly Business så kan jag inte få nåt nytt halsband och jag kan heller inte få betalt för den människa jag förslavat, eftersom alla i Paradise Falls är fientliga. Jag tror inte jag skjutit nån, men jag har däremot brutit mig in för länge sen för att få en Bobblehead. Samtidigt stal jag en massa Nuka-Cola Quantum, men det är det enda dåliga jag gjort.

Finns det nåt sätt att klara questen?

Vänta.

Jag avrättade halva megatown, och trodde de aldrig skulle förlåta mig. men de glömde och gick vidare efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta.

Jag avrättade halva megatown, och trodde de aldrig skulle förlåta mig. men de glömde och gick vidare efter ett tag.

Gaining entrance:

Fight or sneak your way in (all slavers will turn hostile towards you).

If a player shoots somebody in Paradise Falls, everyone will turn hostile; unlike with most towns in the game, however, they will stay that way no matter how much time passes. Furthermore, the denizens will turn hostile even if you kill someone in a shop with no witnesses in the area. The Mister Sandman perk can be used to kill sleeping slavers without turning the town hostile.

http://fallout.wikia.com/wiki/Strictly_Business

Tänkte ifall ni kände till nåt annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Kaboomp.

Kom just upp i över 100 speltimmar och jag har klarat både spelet, Broken Steel och allt som kan tänkas finnas att göra i Point Lookout. Har 100% troféer i dessa DLC (utom neutral + evil karma på lvl 30) och det saknas bara typ 4 stycken i huvudspelets trofélista.

Av nån anledning finns det alltid något att komma tillbaka till i detta spel. Det är märkligt, för man har ju redan sett det mesta och det blir ju egentligen inte roligare att spela bara för att man rå-pwnar Super Mutant Behemoths med bara en shotgun.

Vad är det som är så roligt med detta spel? Det är ju skitfult och buggigt :D Senast idag bara dog spelet när jag gjorde en quest vars trofé redan var upplåst. Likaså dog spelet två gånger på helt olika ställen och krävde omstart, när jag skulle ladda eller gå ut ur en dörr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kaboomp.

Kom just upp i över 100 speltimmar och jag har klarat både spelet, Broken Steel och allt som kan tänkas finnas att göra i Point Lookout. Har 100% troféer i dessa DLC (utom neutral + evil karma på lvl 30) och det saknas bara typ 4 stycken i huvudspelets trofélista.

Av nån anledning finns det alltid något att komma tillbaka till i detta spel. Det är märkligt, för man har ju redan sett det mesta och det blir ju egentligen inte roligare att spela bara för att man rå-pwnar Super Mutant Behemoths med bara en shotgun.

Vad är det som är så roligt med detta spel? Det är ju skitfult och buggigt :D Senast idag bara dog spelet när jag gjorde en quest vars trofé redan var upplåst. Likaså dog spelet två gånger på helt olika ställen och krävde omstart, när jag skulle ladda eller gå ut ur en dörr.

Jag skulle tro att det är den unika atmosfären som gång på gång får en att längta tillbaka till apokalypsen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Platinum B)

Har "bara" halva Mothership Zeta, Into the Pitt och Operation: Anchorage kvar. Mothership är rätt segt, jag gillar sällan såhär extremt linjära grejer man inte kan lämna i spel som i övrigt är väldigt öppna. Jag minns inga specifika exempel men jag har för mig att Half-Life 2 och MGS: Portable Ops var fulla av moment där man var begränsad till de resurser som fanns på platsen och man hade ingen möjlighet att lämna spelmomentet förrän alla tråkiga uppdrag var klara.

Vad tyckte ni om MZ, O:A och The Pitt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Platinum B)

Har "bara" halva Mothership Zeta, Into the Pitt och Operation: Anchorage kvar. Mothership är rätt segt, jag gillar sällan såhär extremt linjära grejer man inte kan lämna i spel som i övrigt är väldigt öppna. Jag minns inga specifika exempel men jag har för mig att Half-Life 2 och MGS: Portable Ops var fulla av moment där man var begränsad till de resurser som fanns på platsen och man hade ingen möjlighet att lämna spelmomentet förrän alla tråkiga uppdrag var klara.

Vad tyckte ni om MZ, O:A och The Pitt?

Oh MZ you say!

Orly? Mothership Zeta knulla mig så långt ner i halsen så jag spydde över hur dåligt allt var gjort!

Anledning? Bugg, bugg och återigen bugg. Allting bugga så mycket så jag blev tvungen att fuska mig vidare vilket förstörde allt!

-

O:A var på tok för linjärt för mig, det var rätt tråkigt också!

-

The Pitt var nog favoriten, tyckte att allt var så pass bra uppbyggt och miljön var så äcklig att man bara ville stanna lite extra! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...