Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Det var bara att när som helst säga till Moira att "du, den här Wasteland Survival Guide är väl en ganska dålig idé, eller hur?", "jo kanske det" svarar hon och slutar ge uppdrag. Ka-ching, quest complete och trofé inhämtad.

Btw texten kanske var lång men inte krånglig. Ni fattade ju, eller hur? ;)

Så du gjorde questen på tråkigast möjligast sätt bara för att få trophyn och sen ska du köra om den igen?

Varför inte göra den på riktigt redan första gången? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du gjorde questen på tråkigast möjligast sätt bara för att få trophyn och sen ska du köra om den igen?

Varför inte göra den på riktigt redan första gången? :o

Haha ja exakt. Shit vad tråkigt.

Så var det Henki. som satt och sa att det var tråkigt att fuska och använda sig av buggar. Blå rummet i uncharted tex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga som "typ" har med fallout 3 att göra.

Men vad är egentligen alla dessa "Trophys" till för?

Är det som achievements som finns i alla spel? (kuk mätning som visar hur mycket du spelar)

Eller vinner du nått på det? :S

Det är enbart visuellt, du vinner ingenting. Det precis som achievments bara att alla är samlade och du kan se hur många du har i varje spel osv.

En sak som jag dock tycker är bra med det är att de håller spel vid liv längre än vad de hade gjort om de inte fanns, du kan klara spelet men då finns det ändå otroligt

mycket att göra oftast. Det leder till att du gör och ser saker i spelet som du troligtvis hade missat annars. I övrigt en kul grej bara :o.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ja exakt. Shit vad tråkigt.

Så var det Henki. som satt och sa att det var tråkigt att fuska och använda sig av buggar. Blå rummet i uncharted tex.

Jag snubblade över den upptäckten när jag pratade med henne bara. Jag går alltid igenom alla alternativ med de jag pratar med, och hux flux råkade jag göra henne ledsen men en trofé samt quest complete fick jag, varpå jag laddade och har gjort det mesta nu. :o

Blå rummet vet jag inte vad det är. Troféfusk är okej, inte boss- och storyfusk. Att skaffa dåliga troféspel är bara tragiskt IMO.

En sak som jag dock tycker är bra med det är att de håller spel vid liv längre än vad de hade gjort om de inte fanns, du kan klara spelet men då finns det ändå otroligt

mycket att göra oftast. Det leder till att du gör och ser saker i spelet som du troligtvis hade missat annars. I övrigt en kul grej bara ;).

+1 :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade just Take It Back! och känner mig mycket überleet med Tesla Armor, ett antal Plasma Rifles, 17 bobbleheads, många SPECIAL på över 8 och både Lockpick, Science, Small Guns, Energy Weapons, Sneak, Repair och Medicine ligger på 75+, de flesta på runt 90 eller mer :o

Använder ni Big Guns nånting eller är det bara såna grejer som man precis som jag slänger in i förrådet hela tiden?

Btw är free-aim med Sniper Rifle det bästa som finns ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade just Take It Back! och känner mig mycket überleet med Tesla Armor, ett antal Plasma Rifles, 17 bobbleheads, många SPECIAL på över 8 och både Lockpick, Science, Small Guns, Energy Weapons, Sneak, Repair och Medicine ligger på 75+, de flesta på runt 90 eller mer :o

Använder ni Big Guns nånting eller är det bara såna grejer som man precis som jag slänger in i förrådet hela tiden?

Btw är free-aim med Sniper Rifle det bästa som finns ;)

Tesla armor?

Är inte Enclave hellfire armor och T-51b armor bättre? >_<

Själv har jag Chinese stealth armor, känns lite som fusk då jag kan krypa fram till fienden och döda han med melee vapen utan att dom ser mig..

Blir aldrig Big guns även fast jag har 100 i det. Använder dock Fat man så fort jag får ammo till den

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tesla armor?

Är inte Enclave hellfire armor och T-51b armor bättre? ;)

T.51 har jag inte fått än men det verkar som att den är bättre. Jag tycker däremot om +Energy Weapons och +Rad Resist så det får bli det så länge. Dessutom är det ju mycket coolare med blixtar på axlarna än att se ut som en myrslok i ansiktet :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

HALP!!!!!

Kör igenom Mothership Zeta just nu, har kommit såpass långt att jag aktiverat den stora teleport grejen upp till den övre delen av skeppet. Väl däruppe så kom alla uppstrålandes, sally öppnade dörren, sen sprang alla tillbaka in i teleport saken och sprang ner och står vid en dörr som är Inacessible och vägrar gå därifrån så jag kan inte fortsätta. Vad i helvete ska jag göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HALP!!!!!

Kör igenom Mothership Zeta just nu, har kommit såpass långt att jag aktiverat den stora teleport grejen upp till den övre delen av skeppet. Väl däruppe så kom alla uppstrålandes, sally öppnade dörren, sen sprang alla tillbaka in i teleport saken och sprang ner och står vid en dörr som är Inacessible och vägrar gå därifrån så jag kan inte fortsätta. Vad i helvete ska jag göra nu?

http://fallout.wikia.com/wiki/Mothership_Zeta_bugs

http://fallout.wikia.com/wiki/Mothership_Zeta_%28add-on%29

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag googlade på det och hitta den första länken, jag blev tvungen att fuska mig igenom dörren för att komma vidare, jag missa nog rätt så mycket av själva storyn för att karaktärerna sa absolut ingenting. Ah well, DLC't är avklarat och jag får väl köra igenom det nån mer gång helt enkelt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Okej, funderar på att köpa det här spelet nu. Efter lång tids väntan.

Men jag såg att priserna var väldigt olika för Fallout 3 och Fallout 3 GOTY. GOTY är bra mycket dyrare än bara själva spelet.

Så, tycker ni att jag ska köpa bara spelet? Eller ska jag punga ut en massa extra på GOTY? Det kanske blir äänu dyrare att köpa spelet och sedan köpa DLC separat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara DLCerna kostar runt 500kr. Så GotY skulle jag klart säga var värt det.

Jag skulle rekomendera SpeLLyan.se för 295 konsoll/195 PC eller Ginza för 365kr. (Plus 29kr frakt) Eller Spelbutiken som dessutom är fraktfri.

Okej, tack för svaret.

Jag beställer alltid från spelbutiken, det låg på ungefär samma pris som spellyan också. Kan kanske eventuellt använda spellyan som referens och få sänkt pris + rabatt på spelet om jag kontaktar spelbutiken. Vi får se. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...