Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Alltså. Jag vill installera F3 igen, bara för att spela det. Men jag känner samtidigt att det är lite lönlöst för att jag har redan kört varenda side-quest is spelet på en karaktär, och haft de bästa sakerna. Det enda som skulle "dra mig tillbaka" är Mothership Zeta. För att jag inte har prövat det än.

Just ranting, move along.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag har börjat spela nu och precis lämnat the Vault. Jag skulle vilja spela om för jag

dödade the Overseer

och ångrar mig, måste man köra om allt från början eller kan man snabbspola barndomen på något sätt?

Och idag klarade jag det. Yttersta beviset på att det är ett riktigt bra spel är väl när man lackar på sig själv för man valt fel i slutet. Fick

Eden att begå självmord, övertalade Autumns att ge upp, lät honom leva, skippade såklart att tillsätta viruset i vattnet.. So far so good, men så låter jag Fawkes skriva in koden. Fitt-Fawkes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och idag klarade jag det. Yttersta beviset på att det är ett riktigt bra spel är väl när man lackar på sig själv för man valt fel i slutet. Fick

Eden att begå självmord, övertalade Autumns att ge upp, lät honom leva, skippade såklart att tillsätta viruset i vattnet.. So far so good, men så låter jag Fawkes skriva in koden. Fitt-Fawkes.

Nje spelar ingen roll vad du väljer i sluet. Jag har sparat precis där man väljer vem som skall gå in om du vill ah det.

Men det är inget markant skillnad på sluten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nje spelar ingen roll vad du väljer i sluet. Jag har sparat precis där man väljer vem som skall gå in om du vill ah det.

Men det är inget markant skillnad på sluten.

Har också en sparfil precis när man äntrar kontrollrummet, men det är ju vad man väljer första gången som spelar roll. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De val man kan göra där är har jag för mig:

Göra skiten själv, eller skicka in Sarah Lyons, och antingen lägga in FEV(eller-vad-det-nu-hette)virus i vattnet eller inte. Det mer nobla av dem två är väl att gå in själv utan att lägga in viruset.

Exakt, så var kommer

Fawkes

in i bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån mer än jag som får för sig att slänga kontrollen i väggen när en autosparning gör att man inte slipper undan Talon Company precis utanför en tunnelbaneport, och man måste spendera hälften av sin Aid för att klara tre snubbar med Chinese Assault rifle? Jag brukar alltid spara innan jag går in i en port men det hjälper sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån mer än jag som får för sig att slänga kontrollen i väggen när en autosparning gör att man inte slipper undan Talon Company precis utanför en tunnelbaneport, och man måste spendera hälften av sin Aid för att klara tre snubbar med Chinese Assault rifle? Jag brukar alltid spara innan jag går in i en port men det hjälper sällan.

SHOOT THEM IN THE HEAD FOR MAXMIMUM DAMAGE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SHOOT THEM IN THE HEAD FOR MAXMIMUM DAMAGE

Mja, jag har en Combat Shotgun som ska ge ~35 i skada och oftast är det runt 80% chans att träffa dem i huvudet men trots två skott i fejjat (som enligt den röda HP-mätaren bör ge totaldöd) så har de bara dött en tredjedel eller nåt och då är de både framme med meleevapen och alla mina AP är slut. Det bästa jag kommit på hittills är att kasta en frag innan de sett mig som cripplar deras ben så jag kan springa undan trappuppgången och skjuta lite tafatt på avstånd. Melee är omöjligt, small weapons är omöjligt, assault rifles ger ingen skada och shotgun tar all AP. Bäst går det när de får problem med Super Mutants för då tar de flesta ut varandra.

Jag har börjar spela Fallout 3.

Fan vad mycket det är alltså. Tror jag kommer tröttna ganska snabbt, men jag ska försöka spela så länge som möjligt.

Ja, det finns sjukt mycket att utforska. Jag kan bara tipsa om att inte vandra runt för mycket, du förlorar en fruktansvärd mängd tid på sidoquests. Levla genom storyn och ta sidoquests senare, då du är lite starkare med alla färdigheter.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, jag har en Combat Shotgun som ska ge ~35 i skada och oftast är det runt 80% chans att träffa dem i huvudet men trots två skott i fejjat (som enligt den röda HP-mätaren bör ge totaldöd) så har de bara dött en tredjedel eller nåt och då är de både framme med meleevapen och alla mina AP är slut. Det bästa jag kommit på hittills är att kasta en frag innan de sett mig som cripplar deras ben så jag kan springa undan trappuppgången och skjuta lite tafatt på avstånd. Melee är omöjligt, small weapons är omöjligt, assault rifles ger ingen skada och shotgun tar all AP. Bäst går det när de får problem med Super Mutants för då tar de flesta ut varandra.

Ja, det finns sjukt mycket att utforska. Jag kan bara tipsa om att inte vandra runt för mycket, du förlorar en fruktansvärd mängd tid på sidoquests. Levla genom storyn och ta sidoquests senare, då du är lite starkare med alla färdigheter.

Jag antar att jag bara gjort sidequest hittills.

Får ta och köra på storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...