Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Har en del tips för er som spelar Fall out 3 för första gången. Kan vara rätt användvart för er... =)

För det första. Ta er så fort ni kan till Museum History. Ni kan där få en följeslagare vid namn Charon!

Han är ovärderlig. Den ända som är bättre är Fawkes! Han skall ni se till att få med. Speciellt om ni skall varva spelet. Ni kan få dålig karma för att få honom, men det spelar ingen roll, den höjs igen snabbt.

Så fort ni fått honom så ta er till Little Lamplight och införskaffa Wazer_Wifle. Ett förbannat bra vapen och det finns mycket ammo till det.

Sedan, så tar er så fort ni kan (det är svårt att klara sig ute i öknen utan bra vapen) till Alien Crash Site

Där hittar ni spelets bästa vapen. Ammunitionen till vapnet är YTTERST begränsat, så använd det BARA i nödfall. men ni komemr att behöva det, tro mig...

Sist men inte minst, ALLA Nuka-Cola Quantum ni hittar, spara dem. Drick dem INTE. Ni kommer behöva dem i ett uppdrag (som förvisso är frivilligt men om ni vill ha trofeen för det så måste ni ta det) och det finns mycket få av dem. och det är grymt jobbit att leta efter dem om man redan har gjort av med en hel del.

Om ni behöver hjälp, tips eller så så bara fråga. Jag hjälper er gärna. //Vice

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sist men inte minst, ALLA Nuka-Cola Quantum ni hittar, spara dem. Drick dem INTE. Ni kommer behöva dem i ett uppdrag (som förvisso är frivilligt men om ni vill ha trofeen för det så måste ni ta det) och det finns mycket få av dem. och det är grymt jobbit att leta efter dem om man redan har gjort av med en hel del.

Om ni behöver hjälp, tips eller så så bara fråga. Jag hjälper er gärna. //Vice

Man kan ju köpa Nuka cola quantum av en npc

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Likaså finns det en perk som ger dig 1 nuka cola quantum för 10st nuka cola. Mycket användbart!

DET visste jag inte. Perken som gjorde om alla dina nuka cola du har i din inventory till quantum kännde jag till. Men den får man först i de nya dlc;na.

Vad heter din perk? Hittar den inte!?

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_perks

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DET visste jag inte. Perken som gjorde om alla dina nuka cola du har i din inventory till quantum kännde jag till. Men den får man först i de nya dlc;na.

Vad heter din perk? Hittar den inte!?

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_perks

Det finns en sökfunktion, Vice. Hotkey för den är ctrl + f. ^_^

Den tillkommer med Broken Steel.

Quantum Chemist 22 Science 70 1 Every 10 Nuka-Colas you acquire are automatically converted into a Nuka-Cola Quantum

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en sökfunktion, Vice. Hotkey för den är ctrl + f. ^_^

Den tillkommer med Broken Steel.

Quantum Chemist 22 Science 70 1 Every 10 Nuka-Colas you acquire are automatically converted into a Nuka-Cola Quantum

Haha visste inte vad jag skulle söka på, så trött inte sovit.

Ah. men det är samma vi snackar om, så den är (i princip) helt värdelös eftersom att uppdraget lär tas innan man ens ser slutet på originalspelet.

Hjälp mig hitta en perk till, det är en per som gör så att du levlar igen. Eller, du får 17 nya poäng att dela ut, snarare. Kommer inte alls ihåg vad den heter.

Mysterious Stranger är oxå en av de absolut bästa man kan ta. Jag har fortfarande nytta av den/honom

http://fallout.wikia.com/wiki/Mysterious_Stranger

Nått jag undrat under hela tiden jag spelat, kan man se hur pass bra ett vapen egentligen är? Alien gun eller vad den heter är lätt bäst, men efter det? Det står inte hur pass bra olika vapen är, så man får liksom testa sig fram. Jag använder nästan bara det där lasergeväret man fick från ungen, men armor tex, där har jag noll koll. Jag tar den som ser coolast ut, men det känns som om jag ibland väljer en sämre före en bättre. =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nått jag undrat under hela tiden jag spelat, kan man se hur pass bra ett vapen egentligen är? Alien gun eller vad den heter är lätt bäst, men efter det? Det står inte hur pass bra olika vapen är, så man får liksom testa sig fram. Jag använder nästan bara det där lasergeväret man fick från ungen, men armor tex, där har jag noll koll. Jag tar den som ser coolast ut, men det känns som om jag ibland väljer en sämre före en bättre. =/

post-7188-1254770382_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Hey dude, du glömde ta med "ändra svårighetsgraden till Easy"

Gör man det behöver man inga huxflux vapen eller dylikt har jag kommit fram till!

Hard, oh shit vad jag älskart <3

Ändrar man det till Easy bör man inte få spela spelet. Det är Hädelse!

Jag pallar hard, men deathclaw är sinnesjukt jobbiga. De är de ända i spelet jag inte kommit på ett bra sätt att ta kål på. På hard är de en pina. Om man inte har Alien Blaster that is... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändrar man det till Easy bör man inte få spela spelet. Det är Hädelse!

Jag pallar hard, men deathclaw är sinnesjukt jobbiga. De är de ända i spelet jag inte kommit på ett bra sätt att ta kål på. På hard är de en pina. Om man inte har Alien Blaster that is... :D

Alien Blaster är sjukt överskattat! Chinese Assault Rifle och Plasma Rifle fe te we <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du? Chinese Assault Rifle suger våta sockar.

The Terrible Shotgun är ju sjukt mycket bättra. Större kraft i den. För att inte snacka om Wazer Wifle!

A3-21's Plasma Rifle är sjukt mycket bättre än Wazer Wifle.

=)

När vi ändå är inne på snack här, ni som spelar, hur spelar ni? God eller ond?

Själv startade jag som god och hjälpte oerhört mycket folk, nu när jag har klarat ut spelet så letar jag ständigt efter nya saker att göra vilket gör att mina val blir mer onda än goda.

Så för tillfället ligger jag på en mer neutral karma nivå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A3-21's Plasma Rifle är sjukt mycket bättre än Wazer Wifle.

=)

När vi ändå är inne på snack här, ni som spelar, hur spelar ni? God eller ond?

Själv startade jag som god och hjälpte oerhört mycket folk, nu när jag har klarat ut spelet så letar jag ständigt efter nya saker att göra vilket gör att mina val blir mer onda än goda.

Så för tillfället ligger jag på en mer neutral karma nivå!

Spelar ond nu, mest för acheivments, men också för att jag spelade god förra karaktären.

-----

Btw, om jag kör Fallout 3 på PC med handkontroll, finns det någon form av auto aim utöver V.A.T.S.? Det är ju skitsvårt att sikta annars, speciellt som jag inte är så van vid handkontroller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte spelat speciellt mycket men gillar det skarpt.

Har bara kommit till skolan i första staden efter man kommit ut från the vault, hamnade i bråk med någon lirare där, efter fighten så poppa en ruta upp "you have been blablablabla, and can't run", har testat alla mediciner jag hittat, vad har hänt? hur får jag bort det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte spelat speciellt mycket men gillar det skarpt.

Har bara kommit till skolan i första staden efter man kommit ut från the vault, hamnade i bråk med någon lirare där, efter fighten så poppa en ruta upp "you have been blablablabla, and can't run", har testat alla mediciner jag hittat, vad har hänt? hur får jag bort det?

Du har typ brutit benet. Du måste använda Stimpack. Tryck så du kommer in i din pipeboy gå till status. Du ser din kropp där. Det streckade området är skadat använd sprutan där. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...