Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Är det bara jag, eller var Operation Anchorage ett misstag att lägga ut pengar på? Inte för att det var dyrt eftersom det ingick i game of the year edition för min del men jag tycker inte att det var värt det. Nya prylar kan man lika gärna ladda ner på fallout nexus. Blev besviken då jag insåg att det var en simpel simulator. Hade väntat mig att få återvända till Anchorage.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nåt sätt att maximera sina Action Points?

Förutom när man överskrider sin weight-gräns (som vad jag förstår bestäms av SPECIAL-strength), är det så att man springer snabbare utan prylar i bagagen?

Du menar en av de sju primary statistics?

Strength Perception Endurance Charisma Intelligence Agility och Luck?

Jo, det kan du varje gång du levlar. Du väljer "SPECIAL" då får du lägga till ett poäng på en av de sju grejerna.

En poäng på Strength, och du kan bära mer.

Nej du springer inte snabbare med en tom väska än med en nästan helt full. Det är bara då du kommer över gränsen för din tillåtna vikt som du börjar röa dig sakta.

Men vad gör det, bara till att bli pillertrillare så löser det sig. Jag var knarkoman större delen av spelet. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar en av de sju primary statistics?

Strength Perception Endurance Charisma Intelligence Agility och Luck?

Jo, det kan du varje gång du levlar. Du väljer "SPECIAL" då får du lägga till ett poäng på en av de sju grejerna.

En poäng på Strength, och du kan bära mer.

Nej du springer inte snabbare med en tom väska än med en nästan helt full. Det är bara då du kommer över gränsen för din tillåtna vikt som du börjar röa dig sakta.

Men vad gör det, bara till att bli pillertrillare så löser det sig. Jag var knarkoman större delen av spelet. :innocent:

Ok. Är det agility som ökar action points i VATS?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice. Finns det nåt sätt utom "Good - [RANG HÄR]" i Pipboy-statsen som visar ens karmanivå? Skulle vilja se en siffra på det nämligen.

Du kör väl på PS3, men för PC spelare som undrar samma sak så drar man fram konsolen på "§" och skriver "player.getav karma". Tror det funkar, men vet inte hur användande av konsol påverkar spelet så fiffla med den på egen risk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kommit till GNR och skulle vilja ha power suit-träning men man måste först be Elder Lyons om tillåtelse, och han hittas i labbet, men var ligger det? Jag har letat igenom hela studion och området intill, var finns karln?!

Lyons finns på ett helt annat ställe som du endast kommer till om du fortsätter i storyn.

Citadel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah! Jag blir tokig på uppdraget Those!. Jag har tagit hand om

myrorna i Grayditch

, brutit mig in i

forskarens skjul

, hittat hans

pappa

, tagit mig ner i

underjorden

och

dödat myrorna

. Nu ska jag

skaffa ungen ett hem

och undrar om det är mycket mer än att bara hitta

Rivet City

och

pojkens faster

? Jag spenderade åtskilliga timmar igår åt ett uppdrag jag trodde skulle ta 20 minuter. Nu suktar det att sätta en kula i pannan på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah! Jag blir tokig på uppdraget Those!. Jag har tagit hand om

myrorna i Grayditch

, brutit mig in i

forskarens skjul

, hittat hans

pappa

, tagit mig ner i

underjorden

och

dödat myrorna

. Nu ska jag

skaffa ungen ett hem

och undrar om det är mycket mer än att bara hitta

Rivet City

och

pojkens faster

? Jag spenderade åtskilliga timmar igår åt ett uppdrag jag trodde skulle ta 20 minuter. Nu suktar det att sätta en kula i pannan på honom.

Haha ja, det uppdraget.

Gjorde precis samma som dig, sen sa jag till ungjäveln att

farsan var död

och stack. Palla inte mer :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah! Jag blir tokig på uppdraget Those!. Jag har tagit hand om

myrorna i Grayditch

, brutit mig in i

forskarens skjul

, hittat hans

pappa

, tagit mig ner i

underjorden

och

dödat myrorna

. Nu ska jag

skaffa ungen ett hem

och undrar om det är mycket mer än att bara hitta

Rivet City

och

pojkens faster

? Jag spenderade åtskilliga timmar igår åt ett uppdrag jag trodde skulle ta 20 minuter. Nu suktar det att sätta en kula i pannan på honom.

Ja, det var ett sjukt jobbit uppdrag.

Det finns lite olika alternativ: Du kan sälja ungen som slav ( :) ), du kan säga till honom att han får bo själv, han kan flytta till Little Lamplight.

men väljer du att han skall flytta till sin faster så skall du bara prata med henne och sedan berätta detta för ungen. Då tackar han och flyttar dit själv. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det var ett sjukt jobbit uppdrag.

Det finns lite olika alternativ: Du kan sälja ungen som slav ( :) ), du kan säga till honom att han får bo själv, han kan flytta till Little Lamplight.

men väljer du att han skall flytta till sin faster så skall du bara prata med henne och sedan berätta detta för ungen. Då tackar han och flyttar dit själv. =)

Ooooh, karmaökning!! :D

Finns det någon fördel med endera alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooooh, karmaökning!! :)

Finns det någon fördel med endera alternativ?

Du får kapsyler om du säljer honom. Du blir omtyckt i lamplight har jag för mig.

Om du skall förslava honom, ta dig till Paradise Falls.

Sen kan du förslava vem som helst. Du får slavhalsband. Tar de sig inte till PF så sprängs deras skallar. :D

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips.

När ni hackar datorer mm:

Oavsett svårighetsgrad, bara kolla orden lite snabbt och klicka på nått av orden som har samma 3 slutbokstäver som en del andra ord. Gissa 2 ggr sen tryck cirkel. Och gör om det tills det blir rätt.

Man brukar pricka rätt efter ett par gånger. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk också på att det inte bara ska INNEHÅLLA bokstäverna, de ska dessutom vara på rätt plats.

Ett annat trick, förutom att avbryta innan den låser sig, är att det finns dolda kommandon i texten.

)/¤)=#/%)(=BV

F(=FPNV#(/)FE

¤KUKSNOPPVN

¤(#¤)(VVNJJ#"

Här ser man att om man trycker på frasen (#¤) på sista raden, får man antingen ett till försök, eller så tar de bort ett falskt alternativ från skärmen. Det står i manualen att brackets, om det nu är () [] eller {}, ger hemliga kommandon om start- och slutbracket är på samma rad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk också på att det inte bara ska INNEHÅLLA bokstäverna, de ska dessutom vara på rätt plats.

Ett annat trick, förutom att avbryta innan den låser sig, är att det finns dolda kommandon i texten.

)/¤)=#/%)(=BV

F(=FPNV#(/)FE

¤KUKSNOPPVN

¤(#¤)(VVNJJ#"

Här ser man att om man trycker på frasen (#¤) på sista raden, får man antingen ett till försök, eller så tar de bort ett falskt alternativ från skärmen. Det står i manualen att brackets, om det nu är () [] eller {}, ger hemliga kommandon om start- och slutbracket är på samma rad.

Jaha, det visste jag inte.

Men jag ahr kört på mitt sätt hela tiden och det har funkat. Vid nått tillfälle fick jag hålla på ett tag.. Kanske 30 försök. Men de flesta tog jag på kanske på 5-6- De rätta orden låg oftast i början eller i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...