Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag antar att jag bara gjort sidequest hittills.

Får ta och köra på storyn.

Jag ledsnade i två veckor på FO3 genom att följa en bandinspelning som skulle leda mig till en viss plats. När jag kom dit fick jag nåt annat tips om att ta mig låååååååångt västerut som tog 20 minuter realtime-gåendes. Väl där frågar jag efter den person jag letar efter, och allt jag får höra av de två invånarna är "heyyyy!!! Try some Nuka-Cola!!" samt "Öh, enda anledningen att jag bor kvar här är att jag skulle vilja ligga med Nuka-Cola-tokiga bruden. Fixa en massa flaskor så betalar jag dig det dubbla så får jag förhoppningsvis ligga med henne". :mellow:

--

Jag tog mig just till Lincoln Memorial och ska nu korsa ett fält med Super Mutants på väg till Museum of Technology. Jag är rätt less på tunnelbanor nu :D Förhoppningsvis tar storyn fart efter Galaxy News Radio-questen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

--

Jag tog mig just till Lincoln Memorial och ska nu korsa ett fält med Super Mutants på väg till Museum of Technology. Jag är rätt less på tunnelbanor nu :mellow: Förhoppningsvis tar storyn fart efter Galaxy News Radio-questen.

Det gör den. Galaxy news radio uppdraget och uppdraget med myrorna (those?) sög våta sockar.

Hatade tunnelbanorna i början med, men efter ett tag fick jag någon form av hatkärlek till dem.

Det tar ett tag att lära sig knepet att hitta i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ledsnade i två veckor på FO3 genom att följa en bandinspelning som skulle leda mig till en viss plats. När jag kom dit fick jag nåt annat tips om att ta mig låååååååångt västerut som tog 20 minuter realtime-gåendes. Väl där frågar jag efter den person jag letar efter, och allt jag får höra av de två invånarna är "heyyyy!!! Try some Nuka-Cola!!" samt "Öh, enda anledningen att jag bor kvar här är att jag skulle vilja ligga med Nuka-Cola-tokiga bruden. Fixa en massa flaskor så betalar jag dig det dubbla så får jag förhoppningsvis ligga med henne". :mellow:

--

Grattis, du råkade just ut för den tråkigaste questen i hela spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, du råkade just ut för den tråkigaste questen i hela spelet.

Hm :)

Men jag hittade en bandinspelning som handlade om att jag skulle "deliver the package" till en viss... vad han nu hette. M- eller R- eller nåt. Men i vilket fall behövde jag en nyckel, som jag hittade i en städskrubb. Sen skulle jag till ett rum med ett "spinning light" eller vad han sa på inspelningen, och "you can't miss it". Joho då, det var så lätt så. Var ska detta snurrljus-ställe finnas? I området med nyckeln eller i den plats han ville att jag skulle ta mig till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm :)

Men jag hittade en bandinspelning som handlade om att jag skulle "deliver the package" till en viss... vad han nu hette. M- eller R- eller nåt. Men i vilket fall behövde jag en nyckel, som jag hittade i en städskrubb. Sen skulle jag till ett rum med ett "spinning light" eller vad han sa på inspelningen, och "you can't miss it". Joho då, det var så lätt så. Var ska detta snurrljus-ställe finnas? I området med nyckeln eller i den plats han ville att jag skulle ta mig till?

Jag har problem med samma quest! Kan inte heller hitta det fär förbenade rummet!

Men nuka-cola questen är en otroligt trist "collect-item" quest som jag hatar! Fy!

EDIT: Här är en walkthru: http://fallout.wikia.com/wiki/Grady%27s_Package

:lol:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GAAAHH!!! Finns det något annat det här spelet kan erbjuda än buggar och besvikelser?!!

fuuuuuuu_1154270_0.png

Galaxy News Radio har tagit mig bortåt 10 speltimmar och nu när jag ska tillbaka till Three Dog och säga att jag fixat allt åt honom har dörren buggat sig så enda sättet att ta sig in och klara uppdraget är att skaffa 100 i lockpick för att bryta mig in. Helvetes buggjävlar, finns det nån apparel som snabbt ökar denna färdighet? Jag tror jag redan har bobbleheaden för det. Mig veterligen har jag redan 50 i lockpick.

Fikustestiklar i hårig bögkroppsöppning, förbannat också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GAAAHH!!! Finns det något annat det här spelet kan erbjuda än buggar och besvikelser?!!

fuuuuuuu_1154270_0.png

Galaxy News Radio har tagit mig bortåt 10 speltimmar och nu när jag ska tillbaka till Three Dog och säga att jag fixat allt åt honom har dörren buggat sig så enda sättet att ta sig in och klara uppdraget är att skaffa 100 i lockpick för att bryta mig in. Helvetes buggjävlar, finns det nån apparel som snabbt ökar denna färdighet? Jag tror jag redan har bobbleheaden för det. Mig veterligen har jag redan 50 i lockpick.

Fikustestiklar i hårig bögkroppsöppning, förbannat också.

Hur har den buggat sig? Ytterdörren du inte kommer in i?

Det var en knapp bredvid dörren som du skall trycka på har jag för mig.(?)

Finns ju en massa soldater där inne och en vaktade väl dörren.

Vill även minnas att du även skall kunna ta dig in via en dörr på höger sida om den vanliga entren.

Du måste lockpicka för att det skall höjas. =/

Har råkat ut för att jag fastnat mellan två skåp i Fallout. Eller att allt fryser. Spara mycket.

Du måste väl kunna ladda ett sparat spel. Varje gång du går in eller ut ur ett hus sparas det. Bara att ladda sista.

Fin bild btw.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt är låst antingen med nyckel eller 100 lockpick. Fallout 3 wikia:

Bugs:

If you exit GNR, you cannot re-enter because it will need a key, and the Intercom says the door is open. (confirmed PS3 and Xbox 360)

http://fallout.wikia.com/wiki/Galaxy_News_Radio_(location)

Jag sparar ofta och på många sparfiler men låsbuggen råkade jag ut för redan för tre veckor sen men inte trodde jag att det skulle sabba hela storyföljden. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel.

Jag har kommit på att jag måste ladda om den sparfil jag fixade precis innan level 8 (på grund av good-neutral-evil-troféer) och istället för Assault Rifle välja Comprehension som perk. Så måste jag ta mig till

Bethesda Ruins: Bethesda Offices East

och hitta en Lockpick-bobblehead. Därefter måste jag leta upp (50-10)/2=20 böcker med Lockpick-skill, dvs alla utom 5 för att få lockpick 100, innan jag kan fortsätta main story. Segt. Det lär ju inte vara helt riskfritt.

Finns det någon apparel för lockpick? Jag har inte sett nån sån på wikin.

EDIT: Oh, great. Det verkar som att många (minst 3) av böckerna kräver 100 i skill för att ens komma åt. Vad tusan ska man då med böckerna till om nivån redan är maxad? Finns det nåt annat sätt att ta sig in? Kommer det över huvud taget att fungera att skaffa 100 skill genom böcker och bobblehead?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har klarat mainstoryn för ett tag sen och nu gjort i princip alla sidoquests jag hade kvar, någon som kan tipsa om roliga quests och vart man får dem? Jag har gjort en hel del, bland annat Those!, You gotta shoot'em in the head och några andra mångar här snackat om. Tips?

Här finns all info. Vilka som finns och vart du hittar dem: http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_quests

Dessa två var mina favoriter: http://fallout.wikia.com/wiki/Oasis_%28quest%29

http://fallout.wikia.com/wiki/Strictly_Business

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här finns all info. Vilka som finns och vart du hittar dem: http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_quests

Dessa två var mina favoriter: http://fallout.wikia.com/wiki/Oasis_%28quest%29

http://fallout.wikia.com/wiki/Strictly_Business

Kollade på den listan precis efter jag postat och märkte att jag gjort i princip alla utom Oasis och Trouble on the homefront. Gjorde den sistnämnda nu så har Oasis kvar. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel.

Jag har kommit på att jag måste ladda om den sparfil jag fixade precis innan level 8 (på grund av good-neutral-evil-troféer) och istället för Assault Rifle välja Comprehension som perk. Så måste jag ta mig till

Bethesda Ruins: Bethesda Offices East

och hitta en Lockpick-bobblehead. Därefter måste jag leta upp (50-10)/2=20 böcker med Lockpick-skill, dvs alla utom 5 för att få lockpick 100, innan jag kan fortsätta main story. Segt. Det lär ju inte vara helt riskfritt.

Finns det någon apparel för lockpick? Jag har inte sett nån sån på wikin.

EDIT: Oh, great. Det verkar som att många (minst 3) av böckerna kräver 100 i skill för att ens komma åt. Vad tusan ska man då med böckerna till om nivån redan är maxad? Finns det nåt annat sätt att ta sig in? Kommer det över huvud taget att fungera att skaffa 100 skill genom böcker och bobblehead?

Du ÄR fullt medveten om att du tekniskt sett inte behöver göra den delen av storyn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ÄR fullt medveten om att du tekniskt sett inte behöver göra den delen av storyn?

Nja, jag har sett lite olika trådar om att man kan skippa vissa saker och ändå komma vidare, men att det i sin tur leder till att andra saker buggar sig. Nåväl, vad ska jag göra precis efter GNR-questen för att fortsätta på det som borde kunna kallas "storyn"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag har sett lite olika trådar om att man kan skippa vissa saker och ändå komma vidare, men att det i sin tur leder till att andra saker buggar sig. Nåväl, vad ska jag göra precis efter GNR-questen för att fortsätta på det som borde kunna kallas "storyn"?

Den här delen brukar folk skippa (GNR) för att den är fylld med buggar och ger inget speciellt förutom lite karma. Nästa steg i storyn är Rivet City. Om du drar dig ditåt så skippar du hela GNR-delen och du fortsätter med storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här delen brukar folk skippa (GNR) för att den är fylld med buggar och ger inget speciellt förutom lite karma. Nästa steg i storyn är Rivet City. Om du drar dig ditåt så skippar du hela GNR-delen och du fortsätter med storyn.

Hokay. Skönt, då kan jag gå vidare med nåt då. Vem ska jag söka upp i Rivet City?

Nån gång, om det över huvud taget är möjligt att skaffa platinum i detta enorma spel, får jag väl i så fall köra om från nån gammal save för att få trofén för skiten.

Men är det inte märkligt att man aldrig patchat spelet när FO3 wikia till och med har en hel huvudartikel för "bugs" och att varje quest har som stående punkt "bugs and hacks"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att spelet är svårt?

Jag började om på en ny karaktär ikväll och är nu level 3.

Jag har varit till Megatown, Supa Dupa Market och håller nu på med questen "Those!"

Seriöst...Very Easy men endå så måste jag använda 3 stimpacks när jag möter raiders och Fire Ants verkar ju tåla hur mycket som helst så jag har typ gjort slut på tre olika typer av ammo.

Har jag missat något som gör spelet lättare? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...