Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag har inte spelat speciellt mycket men gillar det skarpt.

Har bara kommit till skolan i första staden efter man kommit ut från the vault, hamnade i bråk med någon lirare där, efter fighten så poppa en ruta upp "you have been blablablabla, and can't run", har testat alla mediciner jag hittat, vad har hänt? hur får jag bort det?

overencumbered?

Du har för mycket saker på dig, du kan bara bära visst mycket, tar du fram din pipboy och kollar högst upp där det står weight. Är antalet för stort har du för mycket på dig och kan inte springa, sälj/släng saker så du hamnar under gränsen och du kan springa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

overencumbered?

Du har för mycket saker på dig, du kan bara bära visst mycket, tar du fram din pipboy och kollar högst upp där det står weight. Är antalet för stort har du för mycket på dig och kan inte springa, sälj/släng saker så du hamnar under gränsen och du kan springa!

Ja det var så det stod, kom inte ihåg.

Har man någon användning av böcker och muggar osv man kan ta upp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var så det stod, kom inte ihåg.

Har man någon användning av böcker och muggar osv man kan ta upp?

Om det bara är "burned books" har du ingen direkt användning av dom förutom att du kan sälja dom. Muggarna kan du bara sälja!

Det finns andra sorters böcker som du kan läsa för att bli bättre inom en specifik grej! Om böckerna har något specifikt namn, exempelvis "Grognak the Barbarian" kan du läsa den!

Heter det bara "small burned book" eller dylikt kan du inte läsa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

overencumbered, ja det tänkte jag inte på. Om du är ute och har hittat mycket vapen och grejer du vill ha kan du knapra i dig en Buffout. Då ökar dina krafter temporärt. Det kan ge dig tid att klara uppdraget och ta dig hem så du kan sälja av grejer.

Ta Perken strong back snarast. Så kan du bära mer. Det behövs, tro mig.

Och ta inte muggar, koppar, brända böcker, bensintankar och sån skit. Du kommer aldrig få användning av det.

Det ända du kan använda det till är att bygga vissa vapen, men då kan du hämta det när du ska bygga det. Onödigt att släpa omkring på det när du hittar det över allt nästan.

Men håll ögonen öppna efter böcker som uppgraderar dina skills som ZcruweN säger. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

overencumbered, ja det tänkte jag inte på. Om du är ute och har hittat mycket vapen och grejer du vill ha kan du knapra i dig en Buffout. Då ökar dina krafter temporärt. Det kan ge dig tid att klara uppdraget och ta dig hem så du kan sälja av grejer.

Fan, det tänkte jag inte på. Men nu har jag redan spelat igenom det så det är ju för sent xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar.

Har en ny fråga (kommer säkert fråga en massa saker) när man kommer in i skolan hör man en tjej säga "who is it, come out and fight" osv, det är ju säkert av henne man får info

om sin pappa

men vart finns hon? om inte hur får man info

om sin pappa

? har sprungit omkring en bra stund nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar.

Har en ny fråga (kommer säkert fråga en massa saker) när man kommer in i skolan hör man en tjej säga "who is it, come out and fight" osv, det är ju säkert av henne man får info

om sin pappa

men vart finns hon? om inte hur får man info

om sin pappa

? har sprungit omkring en bra stund nu.

Är du i Springvale school?

Njae tror inte du får info från henne. Det är nått som många wastelanders säger. Tror inte det finns nått uppdragsrelaterat där över huvud taget faktiskt. =)

Vilket uppdrag är det du är på just nu?

Du har kommit till Megatown va? Då ska du ge dig av till Galaxy News Radio.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar.

Har en ny fråga (kommer säkert fråga en massa saker) när man kommer in i skolan hör man en tjej säga "who is it, come out and fight" osv, det är ju säkert av henne man får info

om sin pappa

men vart finns hon? om inte hur får man info

om sin pappa

? har sprungit omkring en bra stund nu.

Det där var en grej jag totalt har missat! Oo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du i Springvale school?

Njae tror inte du får info från henne. Det är nått som många wastelanders säger. Tror inte det finns nått uppdragsrelaterat där över huvud taget faktiskt. =)

Vilket uppdrag är det du är på just nu?

Du har kommit till Megatown va? Då ska du ge dig av till Galaxy News Radio.

Lämnade skolan, gick en stund och träffade en tjej, skulle hjälpa henne och hitta hennes pappa, sen hittade jag en supermarket, där sparade jag senast och stängde av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lämnade skolan, gick en stund och träffade en tjej, skulle hjälpa henne och hitta hennes pappa, sen hittade jag en supermarket, där sparade jag senast och stängde av.

Du skall hitta Bryan wilks pappa i ett uppdrag: http://images2.wikia.nocookie.net/fallout/...Bryan_Wilks.jpg

Sen lucy west. Ho ber dig lämna ett brev till hennes föräldrar. http://images3.wikia.nocookie.net/fallout/...2/Lucy_West.png

Men du kanske menar uppdraget du får i megatown av en snubbe. Du skall driva in en skuld av en brud som bor i ett hus utanför megatown. Ganska nära skolan?

Ta upp din pipeboy så ser du vad questet du håller på med heter. Lättare då. =)

På supermarket är det ingen du skall träffa ang din eller någon annars farsa.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Broken Steel höger ju level cap från 20 till 30 samt nya perks.

Sen är det ju även fortsättning på själva huvudstoryn.

Vilket jag tyckte var lite väääääl för kort. Fast iofs, tycker alla dlc's har varit rätt så kassa faktiskt. Inte så vidare värst utmanande, tråkiga i längden och korta. Har dock inte testat igenom Mothership Zeta än, men det blir väl av!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket jag tyckte var lite väääääl för kort. Fast iofs, tycker alla dlc's har varit rätt så kassa faktiskt. Inte så vidare värst utmanande, tråkiga i längden och korta. Har dock inte testat igenom Mothership Zeta än, men det blir väl av!

Så du gillade inte Point Lookout?

Det är den jag ser mest fram emot att få spela, men jag ska försöka bli level 20 innan jag ger mig på den. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket jag tyckte var lite väääääl för kort. Fast iofs, tycker alla dlc's har varit rätt så kassa faktiskt. Inte så vidare värst utmanande, tråkiga i längden och korta. Har dock inte testat igenom Mothership Zeta än, men det blir väl av!

Mothership Zeta är skittråkig imo.

Har kört genom alla expansioner förutom Operation Anchorage.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...