Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag är jätteglad för jag har hittat en rolig plats som jag helt missat (eller rättare sagt inte kunnat komma till tidigare) :)! Om ni någon gång varit i Megaton och tittat på taket till Lucas Simms hus så har ni nog sett att han har stjärten från ett flygplan på taket. Precis vid stjärten så sticker det ut en liten "brygga" eller plattform som Lucas Simms brukar stå på och blicka ut över Megaton. Har ni någonsin tänkt "Wow, där vill jag också stå". Det går :wub:! Bryt dig in i Lucas Simms hus (det är första huset till höger när du kommer in i Megaton) gå upp en trappa till andra våningen och leta efter en lucka i tacket! Tada! Nu kan du stå på den där bryggan och titta ut över staden a la Batman :mellow:!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag har stött på en del buggar i game off the year edition. En bugg var att spelet frös och stängde ner sig. Jag trodde först att det var för att jag har en del mods men efter att ha googlat ett tag hittade jag en lösning. Den var simpel; det var helt enkelt bara att dra ner kvalitén på vattnet i inställningar och... spelet fungerade sedan igen. Dock har jag en annan bugg nu, nämligen vats- buggen, som gör att spelet fryser i vats-läget ibland. Inte kul.

By the way, någon av er som kör med några mods och isåfall vad för mods?

Märkte att det finns rätt så många mods till spelet och det verkar vara VÄLDIGT mycket man kan ändra.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har stött på en del buggar i game off the year edition. En bugg var att spelet frös och stängde ner sig. Jag trodde först att det var för att jag har en del mods men efter att ha googlat ett tag hittade jag en lösning. Den var simpel; det var helt enkelt bara att dra ner kvalitén på vattnet i inställningar och... spelet fungerade sedan igen. Dock har jag en annan bugg nu, nämligen vats- buggen, som gör att spelet fryser i vats-läget ibland. Inte kul.

By the way, någon av er som kör med några mods och isåfall vad för mods?

Märkte att det finns rätt så många mods till spelet och det verkar vara VÄLDIGT mycket man kan ändra.

Så är det på PS3 med. Allt fryser bara. Ibland kan det tina om man väntar ett par minuter, men om inte så får man starta om spelet. Spara därför ofta och mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Vafan, mina skills blir sämre och har minustecken till höger om sig, what's up with that?

Hur många speltimmar ska det ta, ungefär, att klara spelet om man kör huvudstoryn och lite sidouppdrag då och då? Vill veta om jag suger. :mf_doof:

1. Har du cheatat? För då kan det bli så. Det finns även en bugg, och det ska finnas en mod som fixar det. Annars, är du crippled? Rad poisoning? Något sådant?

2. Jag klarade mainstoryn med några få sidemissions på dryga 10 timmar. Men då absolut rushade jag som satan också. Med alla DLCer och alla sidemissions i hela spelet som man kan göra, så klockade jag det på drygt 30 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Har du cheatat? För då kan det bli så. Det finns även en bugg, och det ska finnas en mod som fixar det. Annars, är du crippled? Rad poisoning? Något sådant?

2. Jag klarade mainstoryn med några få sidemissions på dryga 10 timmar. Men då absolut rushade jag som satan också. Med alla DLCer och alla sidemissions i hela spelet som man kan göra, så klockade jag det på drygt 30 timmar.

1. Har inte fuskat men ska kolla om jag har rad poisoning, är ju förmodligen det då. Tack!

2. Haha, okej, jag är sjukt slö och så kör jag om hela tiden för att se vad som händer när man gör olika saker osv. Har kommit till Rivet City precis och har spelat elva timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan, mina skills blir sämre och har minustecken till höger om sig, what's up with that?

Hur många speltimmar ska det ta, ungefär, att klara spelet om man kör huvudstoryn och lite sidouppdrag då och då? Vill veta om jag suger. :mf_doof:

Kan vara som Mordos säger. Kolla först och främst hur pass radioaktiv du är.

Hur lång tid? Låååång tid. Sen beror det på uppdrag, nuka cola challenge tex, tar bara såååå j*vla lång tid.

Ta det lugnt, ingen tävling. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan, mina skills blir sämre och har minustecken till höger om sig, what's up with that?

Hur många speltimmar ska det ta, ungefär, att klara spelet om man kör huvudstoryn och lite sidouppdrag då och då? Vill veta om jag suger. :D

Vissa typer av armor (nån typ at Power armor bland annat) sänker vissa grejer, typ endurance bland annat, så det kan vara det också :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om power armor, om ni kör Operation Anchorage, ta winterized power armor efteråt. Det är värt det. :mf_doof:

Den bästa armorn i hela spelet (exklusive DLC's) är den man får tag på i Fort Constantine. Starta questen "You gotta shoot em in the head" i Underworld, men istället för att ge uppdragsgivaren alla nycklarna så använder du dem själv! Det är ett helvete att ta sig till rummet med armorn i (massor av asstarka sentry-bots) men det är värt det. DR 70!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...