Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Är det bara jag som tycker att spelet är svårt?

Jag började om på en ny karaktär ikväll och är nu level 3.

Jag har varit till Megatown, Supa Dupa Market och håller nu på med questen "Those!"

Seriöst...Very Easy men endå så måste jag använda 3 stimpacks när jag möter raiders och Fire Ants verkar ju tåla hur mycket som helst så jag har typ gjort slut på tre olika typer av ammo.

Har jag missat något som gör spelet lättare? :mf_doof:

Ja, att levla och använda den armor du kan hitta. Börja inte på sidoquests innan du är stark nog. Och Those! är ett fikusquest som tar evigheter. Skippa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev grymt besviken när jag upptäckte att man inte kan fortsätta spela spelet efter slutscenen, oavsätt vilket alternativ man använder. Då måste man ha Broken Steel installerat. Så nu frågar jag er:

Måste man ha Broken Steel installerat innan man påbörjar "Take It Back!" för att kunna fortsätta spela, eller kan jag installera det fastän jag är mitt inne i uppdraget? Annars måste jag köra om från

Raven Rock

.

Kan man fortsätta spela efter att man klarar sista uppdraget i Broken Steel? Eller åker man tillbaka till huvudmenyn precis som i MQ?

Gäller förra frågan alla DLC? Kan man fortsätta spela när man klarar de också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev grymt besviken när jag upptäckte att man inte kan fortsätta spela spelet efter slutscenen, oavsätt vilket alternativ man använder. Då måste man ha Broken Steel installerat. Så nu frågar jag er:

Måste man ha Broken Steel installerat innan man påbörjar "Take It Back!" för att kunna fortsätta spela, eller kan jag installera det fastän jag är mitt inne i uppdraget? Annars måste jag köra om från

Raven Rock

.

Kan man fortsätta spela efter att man klarar sista uppdraget i Broken Steel? Eller åker man tillbaka till huvudmenyn precis som i MQ?

Gäller förra frågan alla DLC? Kan man fortsätta spela när man klarar de också?

jag tror att jag kunde lägga in DLC efter att jag påbörjat "Take it back!", och klara uppdraget och sedan började Broken Steel. Tror det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste väll spela om från början för att få med DLC?

Nej, det vore lite väl dumt att behöva börja om varje gång det kommer DLC. :)

Renard: Det borde gå. Installera Broken Steel, ladda ditt spel och sen borde det komma upp en ruta om att det är installerat och att din level cap har höjts till 30. Om den inte kommer upp innan du klarar spelet så är det kört, så du får vänta på den. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att installera ett DLC även fast man är precis i slutet av spelet, jag installera DLC alldeles efter att jag hade klarat main storyn och ville fortsätta.

För att köra DLC't måste du kryssa i en grej som du väljer i själva launchern. Typ Downloadable Content eller liknande heter det. Bocka bara i DLC't du vill köra.

Protip. Du måste kryssa i varje gång du startar Launchern tydligen.

Second protip. Har du en gång kryssat i ett DLC så kom ihåg att kryssa i det varje gång du startar annars kan spelet fucka upp sig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att installera ett DLC även fast man är precis i slutet av spelet, jag installera DLC alldeles efter att jag hade klarat main storyn och ville fortsätta.

För att köra DLC't måste du kryssa i en grej som du väljer i själva launchern. Typ Downloadable Content eller liknande heter det. Bocka bara i DLC't du vill köra.

Protip. Du måste kryssa i varje gång du startar Launchern tydligen.

Second protip. Har du en gång kryssat i ett DLC så kom ihåg att kryssa i det varje gång du startar annars kan spelet fucka upp sig!

Så vitt jag vet så spelar Renard på PS3, så det existerar ingen launcher.

Men det där är bra för PC-spelarna att veta, antar jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...