Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jaha uj uj, här har man koll.... :whistling:

Men DLC't ska fungera som jag sa, att du installerar det nu när du är precis i slutet! :o

Ok, för säkerhets skull ska jag köra om från Raven Rock, det är inte svårt att

döda Enclave

alls ju! Bara springa runt pelare medans man väntar på att AP fylls upp (ja jag är feg) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Imorgon åker jag ut på lockpickbokletarjakt. Jag har redan 65 med hjälp av bobbleheaden och visst, man kan skita i GNR och bara åka till Rivet City och fortsätta som om inget hänt men icke! Jag har Comprehension-perken så jag behöver bara 18 böcker om jag inte vill sätta en enda poäng mer. Kollade upp listan och ca 15 av dem verkar gå smärtfritt att få fram, resten är antingen jobbigt långt borta eller i närheten av alldeles för mycket fiender för att jag ska tycka om det.

(Har egentligen tagit mig till R city, men...)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör igenom fallout 3 nu igen på very hard.

Detta spel måste verkligen utforskas helt innan man gör sista uppdraget.. visste t.ex. inte att man kunde sälja slavar, hade ingen aning om att Republic of dave fanns:) , eller Shoot ´em in the head questen.

Var också med om en konstigt bugg på questen när man går tillbaka till Vault 101. Innan de stängde valvet så hann jag springa in, kunde dock inte gå ut igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol!! :P Det märks hur olinjärt det här spelet är.

Jag har gjort allt som krävs för GNR-questen men har som bekant låsts ute pga buggar. Jag har tagit mig till Rivet City och lekt runt lite för att fortsätta storyn där den egentligen ska fortsätta, men sur som jag är vill jag banne mig in i GNR-byggnaden igen. Har ~82 i Lockpick nu och jag har dessutom blivit både Night Person (+2 i Perception = +4 i Lockpick) och så har jag upptäckt Mentants som också boostar.

Nåväl. Jag letar Lockpick-böcker och går efter FO3-wikin för att hitta så många som behövs. En av platserna där det ska finnas en av dessa är

Vault 106

, där det springer omkring en massa galet folk som jag cappar med en tystad pistol. Jag går in i det ena rummet efter det andra och V.A.T.S.-ar de flesta jag kommer åt innan mina AP är slut. Så öppnar jag en dörr där en massa forskare springer omkring, varpå jag reflexmässigt slänger upp min V.A.T.S. igen och tänker skjuta hela bunten i skallen. Men vem får jag se i mitt kikarsikte om inte

min egen far

? :cry:^_^

Jag klickar bort V.A.T.S. kvickt som ögat, går bak, stänger dörren och låtsas att jag inget såg. Här ska det göras som det är tänkt och inget annat! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol!! :P Det märks hur olinjärt det här spelet är.

Jag har gjort allt som krävs för GNR-questen men har som bekant låsts ute pga buggar. Jag har tagit mig till Rivet City och lekt runt lite för att fortsätta storyn där den egentligen ska fortsätta, men sur som jag är vill jag banne mig in i GNR-byggnaden igen. Har ~82 i Lockpick nu och jag har dessutom blivit både Night Person (+2 i Perception = +4 i Lockpick) och så har jag upptäckt Mentants som också boostar.

Nåväl. Jag letar Lockpick-böcker och går efter FO3-wikin för att hitta så många som behövs. En av platserna där det ska finnas en av dessa är

Vault 106

, där det springer omkring en massa galet folk som jag cappar med en tystad pistol. Jag går in i det ena rummet efter det andra och V.A.T.S.-ar de flesta jag kommer åt innan mina AP är slut. Så öppnar jag en dörr där en massa forskare springer omkring, varpå jag reflexmässigt slänger upp min V.A.T.S. igen och tänker skjuta hela bunten i skallen. Men vem får jag se i mitt kikarsikte om inte

min egen far

? :cry:^_^

Jag klickar bort V.A.T.S. kvickt som ögat, går bak, stänger dörren och låtsas att jag inget såg. Här ska det göras som det är tänkt och inget annat! :D

Du kan vara lugn! Det du var med om är en såkallad "flashback" pga att hela stället är nersprayat med en

gas

. Att "din" farsa var där var nog bara pga att de inte orkade skapa en massa "vetenskapsmän" karaktärsmodeller, utan använde de som redan fanns i spelet. Det har alltså inget med storyn att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wtf, men det stod ju "Dad"? Sen har jag hört att han

ska gå att få tag på inuti nåt vault

.

Märkte du inte att skärmen blev lila? :P

Det är då som du är påverkad av gasen och ser vetenskapsmän och stuff.

Du stöter på han

senare i storyn

.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har explorat nästan alla ställen snart och har kvar broken steel och operation anchorage.

Fast fan vad tråkigt spelet blev när man nådde level 30.. Har ingen lust kvar o explora.. Kunde inte dom lägga level cap på 40-50?

Körde klart Point Lookout nyss, fan va sur jag blev när

Calverts mansion

sprängdes... hade lagt en Lucky 8 ball i en låda i huset som är nu borta, man får +1 luck av den. Och så har jag ju gjort ca 10 quests sedan dess, så jag har ingen lust att reloada spelet :lol:

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tips till den som vill sjunka snabbt i karma, till exempel i samband med leveltroféer på god, ond och neutral nivå:

Spela som god tills du nått tre fjärdedelar av nivån innan, spara sen och levla som god, så får du första trofén. Ladda sen, stick till Dukovs ställe och stjäl allt du kan tills du är neutral. Det finns säkert 100 objekt att stjäla så det sjunker fort. Levla, ladda, repetera för ond. Ond kan kräva lite extra mord om man var väldigt god innan.

TL,DR: Dukov is the place to be evil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Jag blir galen, hur ska man egentligen vrida för att få upp lås? failar på "very easy"-lås vet inte hur många pinnar jag har brytit sönder haha.

Den bryts på 3:e. Kör samma håll hela tiden. Lägg den lite åt vänster bara och börja snurra skakar det direkt lägg den lite mer åt vänster. Skakar det avbryt och försök igen. Upprepa tills du lyckas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt stört att du failar på Very Easy. PS3 har en bugg där man inte ens behöver tweaka nålen för att öppna låset. Vrid bara låset och inte nålen så öppnar du.

Däremot undrar jag på Hard och Very Hard hur man ska göra; jag lyckas alltid till slut men efter ~15 försök och händelsevis 3 brutna nålar. Om låset inte vill vrida sig alls när man har nålen på kl 10, borde nålen istället vara runtomkring kl 2 för att få det rätt. Så jag vrider till kl 2 och får nästan rätt, men hur vet jag om det ska vara kl 1 eller kl 3 när den bråkar vid kl 2?

kl 10 - jättefel, alltså är det på andra halvan

kl 2 - nästan rätt

kl 1 - fel

kl 3 - rätt?

Alltså, om korrekt position är kl 3, kan ett försök på kl 1 visa mer rätt än kl 10? Finns det några principer eller är det bara att hålla på?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt stört att du failar på Very Easy. PS3 har en bugg där man inte ens behöver tweaka nålen för att öppna låset. Vrid bara låset och inte nålen så öppnar du.

Haha jag vettifan, hade ingen aning om hur jag skulle göra från första början så jag bara vred lite, nu börjar det dock gå lite bättre tack vare vice :mf_doof:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arrghh, som vanligt måste man ständigt kolla FO-wikin innan man questar, suck...

Nu är det så att jag gick miste om den Bobblehead som finns i

Raven Rock

, och om jag nu vill ha "20-bobbleheads"-trofén måste jag ladda en gammal sparfil för det syftet. Men hur är det med troféerna, utlöses de först när allt finns i en och samma sparfil eller håller den nån slags märklig räkning på om man har hämtat dem förr eller inte?

Man kan ju göra quests den snabba vägen, få en trofé, ladda och göra questen den längre och mer intressanta vägen - Wasteland Survival Guide är ju ett exempel. Gäller detta även bobbleheads, så att jag kan ta "alla" 19 bobbleheads med den sparfil jag egentligen konstant vill använda, och sedan ladda en gammal (där jag bara tagit ett fåtal), ta den jag gick miste om i 19-sparfilen och sen casha in en trofé?

TL;DR: Får man trofén först när alla 20 Bobbleheads är i inventory eller får man den genom att samla alla vid ett eller flera tillfällen/på en eller flera sparfiler?

EDIT: Äh. Jag såg att playtime-skillnaden bara var 2,5 timmar ungefär, och det kan jag lika gärna spela om igen eftersom jag nu vet vart man ska etc., och då går det att göra på en halvtimme. Onödigt att hunta vidare när det är så enkelt. Men om ni vet svaret på frågan kan ni gärna svara :mf_doof:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arrghh, som vanligt måste man ständigt kolla FO-wikin innan man questar, suck...

Nu är det så att jag gick miste om den Bobblehead som finns i

Raven Rock

, och om jag nu vill ha "20-bobbleheads"-trofén måste jag ladda en gammal sparfil för det syftet. Men hur är det med troféerna, utlöses de först när allt finns i en och samma sparfil eller håller den nån slags märklig räkning på om man har hämtat dem förr eller inte?

Man kan ju göra quests den snabba vägen, få en trofé, ladda och göra questen den längre och mer intressanta vägen - Wasteland Survival Guide är ju ett exempel. Gäller detta även bobbleheads, så att jag kan ta "alla" 19 bobbleheads med den sparfil jag egentligen konstant vill använda, och sedan ladda en gammal (där jag bara tagit ett fåtal), ta den jag gick miste om i 19-sparfilen och sen casha in en trofé?

TL;DR: Får man trofén först när alla 20 Bobbleheads är i inventory eller får man den genom att samla alla vid ett eller flera tillfällen/på en eller flera sparfiler?

EDIT: Äh. Jag såg att playtime-skillnaden bara var 2,5 timmar ungefär, och det kan jag lika gärna spela om igen eftersom jag nu vet vart man ska etc., och då går det att göra på en halvtimme. Onödigt att hunta vidare när det är så enkelt. Men om ni vet svaret på frågan kan ni gärna svara >_<

Du skall alltid vara så omständlig. Oh majj gadd allstå. :mf_doof:

Vet inte ens om jag fattar vad du menar. Men om jag gör det, du måste ta 20 st för att det skall plinga till Precis som det plingade till när du tagit 10 st.

Tar du 19 st sen laddar ett spel där du bara tagit 5 och tar den "20:e som du behövde från första sparningen, får du ingen trofe. Du måste alltså, som du jälva sa: man får trofén först när alla 20 Bobbleheads är i inventory.

Ang. Wasteland Survival Guiden, kan du förklara närmare. Hur kan man fuska på det genom att ladda spel??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skall alltid vara så omständlig. Oh majj gadd allstå. :mf_doof:

Vet inte ens om jag fattar vad du menar. Men om jag gör det, du måste ta 20 st för att det skall plinga till Precis som det plingade till när du tagit 10 st.

Tar du 19 st sen laddar ett spel där du bara tagit 5 och tar den "20:e som du behövde från första sparningen, får du ingen trofe. Du måste alltså, som du jälva sa: man får trofén först när alla 20 Bobbleheads är i inventory.

Ang. Wasteland Survival Guiden, kan du förklara närmare. Hur kan man fuska på det genom att ladda spel??

Han menar troligtvis att han inte gjorde det han skulle utan bara ljög för den där dryga tjejen, whatever her name is.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...