Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

Din status borde säga: "Jag ska åka till________________i ___________ månader."

Den dag du föddes ska vara hur många månader du ska åka och vart du ska åka ser du nedan:

Januari - Mexiko

Februari - London

Mars - Miami

April-Dominikanska republiken

Maj - Frankrike

Juni - St Petersburg

Juli-Österrike

Augu sti - Tyskland

September - New York

Oktober – Amsterdam

november - Las Vegas,

December - Australien.

Frankrike i 22 månader. Fyfan, kommer äta så jävla mycket baguette att jag blir en Kickentvå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jag har ett litet problem. En person har lagt till mig på facebook och jag har för avsikt att acceptera. Dock skulle det avslöja otroligt mycket om en hemlig resa jag arrangerar, eftersom personen bor på annan ort (dit vi ska) och vi inte haft kontakt på tre år.

Finns det något sått att acceptera hans inbjudan utan att det står att vi precis addat varandra? Folk får gärna se att vi är vänner i listan, bara det inte avslöjas att det precis har skett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett litet problem. En person har lagt till mig på facebook och jag har för avsikt att acceptera. Dock skulle det avslöja otroligt mycket om en hemlig resa jag arrangerar, eftersom personen bor på annan ort (dit vi ska) och vi inte haft kontakt på tre år.

Finns det något sått att acceptera hans inbjudan utan att det står att vi precis addat varandra? Folk får gärna se att vi är vänner i listan, bara det inte avslöjas att det precis har skett.

Gå in på din profil. Under rutan "Aktiviteter" syns en rad där det står "Henkibojj är nu vän med Hemlig Person". För pilen till den här raden, ett litet kryss bör synas uppe i högra hörnet. Klicka på det och tryck på "ta bort".

En annan lösning bör vara att gå in på Aktivitetsloggen och, antingen ta bort inlägget, eller välja att det ska vara privat. Då syns det bara för dig, antar jag.

Glöm det jag skrev, mindes tydligen helt fel.

Enda sättet som fungerade för mig var att gå in på Aktivitetsloggen och dölja den händelsen från tidslinjen. Har nyligen blivit vän med två personer, varav den senaste idag. Valde jag att ta bort den händelsen så stod det bara att jag blivit vän med den andra, som var för några dagar sedan. Så det borde lösa ditt problem. :)

Lycka till!

Redigerad av RavenE
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå in på din profil. Under rutan "Aktiviteter" syns en rad där det står "Henkibojj är nu vän med Hemlig Person". För pilen till den här raden, ett litet kryss bör synas uppe i högra hörnet. Klicka på det och tryck på "ta bort".

En annan lösning bör vara att gå in på Aktivitetsloggen och, antingen ta bort inlägget, eller välja att det ska vara privat. Då syns det bara för dig, antar jag.

Glöm det jag skrev, mindes tydligen helt fel.

Enda sättet som fungerade för mig var att gå in på Aktivitetsloggen och dölja den händelsen från tidslinjen. Har nyligen blivit vän med två personer, varav den senaste idag. Valde jag att ta bort den händelsen så stod det bara att jag blivit vän med den andra, som var för några dagar sedan. Så det borde lösa ditt problem. :)

Lycka till!

Det gick sådär, faktiskt. Jag klickade på krysset i en tidigare "H är nu vän med X" och dolde vänner-annonseringar. Sen addade jag kompisen och det syntes inte på väggen, men när jag ville aktivera annonseringen igen (för sånt är ju kul att visa i vanliga fall), visades även denna add. Kvickt som tusan dolde jag det enskilda inlägget, men det har ju trots allt publicerats och de som såg det under den korta tiden det visades (eller cachade upp sidan just då) kan ju potentiellt misstänka något.

Tror inte det är så farligt, men summa summarum gick det inte att dölja det innan det visades.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer än en vecka utan Facebook nu.

Första tre dagarna satt jag framför datorn och undrade vad fan jag skulle göra, tittade jag på telefonen UTAN några nya aviseringar och hatade jag sidor som kräver facebook för att man ska kunna använda dom.

Resterande tid har varit väldigt skön faktiskt. Många som hört av sig på gammalt hederligt vanligt vis och dels undrat om jag tagit bort dom men mest har det varit "kunde inte få tag på dig på FB så skickar ett sms istället" vilket är lite av anledningen till att jag pausat.

Nu ska vi se hur länge det här håller i sig.

Det krävs ändå ett visst mått av viljestyrka att skita i det. Man är ju så nyfiken på vad alla andra hittar på.

Raderade även twitter och instagram apparna från telefonen men gick idag in på ink361.com för att kolla av instagram. (där kan jag dock inte ladda upp nåt vilket är ett +)

Huvudanledningen till det här är väl mitt extrema beroende av att dela med mig av allting och göra det så fort det bara går utan att tänka efter.

Facebook har försämrat mycket i mina dagar så måste vänja mig vid att inte ha det i en konstant öppen tab.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man pröjs för reklamintäkter ifall man har en populär Facebook-sida, som det är på Youtube? Om inte; varför pumpar så många sidor ut en massa "roliga" bilder (som inte har med sidan i sig att göra) sedan något halvår tillbaka?

Ja du kan tjäna pengar på reklam om du har en poppis facebook-sida.

En vän till mig har hållt på att köpa och sälja såna sidor då många underskattar värdet på en sida med några hundra tusen "likes".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När ser en annan person egentligen att jag har läst meddelandet? Jag hatar verkligen den funktionen... som det är just nu så står det i vänsterpanelen:

Meddelanden (1)

Men jag har redan sett vad hon skrivit i och med att jag tryckte på meddelandeikonen brevid händelseikonen. Tror ni meddelandet är markerat som "sett"?

Och det finns inget sätt att avaktivera det här heller... suger. Gah. Vart fan är mitt privatliv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När ser en annan person egentligen att jag har läst meddelandet? Jag hatar verkligen den funktionen... som det är just nu så står det i vänsterpanelen:

Meddelanden (1)

Men jag har redan sett vad hon skrivit i och med att jag tryckte på meddelandeikonen brevid händelseikonen. Tror ni meddelandet är markerat som "sett"?

Och det finns inget sätt att avaktivera det här heller... suger. Gah. Vart fan är mitt privatliv?

Om du har sett det utan att öppna det står det inte som läst.

Vet inte om det hjälper att markera meddelanden som olästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...