Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

Eh Siana alla har vairt ung och dumma nån gång i livet tror dem inte skulle bry sig så mycket ;)

Tyvärr är det många som är av den här uppfattningen... Det är lite naivt att tro att en arbetsgivare inte kollar upp en på internet innan han bestämmer sig för att anställa. Det behöver inte betyda att de gör en stor undersökning, men med tanke på hur enkelt det är att få fram någons blogg eller Facebook-profil så är det klart att det kliar lite i fingrarna på Chef Chefsson. Ens FB-vägg behöver inte nödvändigtvis avspegla hur man är som person, men likväl visar den vilken sida man väljer att vända utåt, så att säga. Jag tror att vi alla känner någon som är otroligt seriös med sina studier/duktig på jobbet men som ändå väljer att publicera statusar i stil med "Haha, vad hände igår egentligen, minns ingenting FAN VA CHILL xD", följt av 30 kommentarer där hela föregående natt omnämns i detalj (och det är ju aldrig de positiva delarna av kvällen som skrivs).

Första intrycket gör väldigt mycket och jag är säker på att en "slarvig" Facebook-vägg väger till ens nackdel ifall en möjlig arbetsgivare väljer mellan två kandidater.

Med det sagt så är det inte livsfarligt att lägga upp bilder på sig själv med en öl i näven - tvärtom så kan (städade) festbilder till viss del påvisa att en person är glad och social. Jag tänker själv göra en genomstädning bland taggarna i en snar framtid. Synd bara att antalet bilder kommer reduceras så pass eftersom det tyvärr är så att 90% av fallen då det tas bilder är det feZt;ppPppPp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt seriöst vafan menas med dem som skriver tex nr 20 snäll och trevlig person? Asså hälften av mina vänner ser man att dem skriver nå nummer sen skriver dem nåt så som snäll trevlig pålitlig etc etc. Vem fan kom på den idén?

Antar att det är något liknande det som fanns för länge sedan. "Skicka ett nummer till mig via sms/meddelande så ska jag statusuppdatera vad jag tycker om dig"

Sedan skickar någon "20" via sms eller meddelande till den personen varpå personen i fråga statusuppdaterar "Nummer 20. Åh, åh, åh!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hur funkar det här med sekretessregler egentligen? Om jag inte vill att någon ska se min uppdatering jag håller på att skriva så kryssar jag ju i vem som ska exkluderas från publikationen i just det inlägg jag skriver (och alla kommande, om jag inte ändrar nästa gång). Men hur döljer man alla ens äldre inlägg från att visas för en person? Och kan döljandet av nästa inlägg medföra att alla tidigare inlägg också döljs för personen ifråga?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nej vägrar skaffa den tycker det är en enda står röra att hitta bland profilerna. Det finns ingen script eller nåt så man slipper se den på andra profiler?

Personligen tycker jag den är hur logisk som helst. Snyggt med omslagsbild också!

Är tveksam till att det finns något som plockar bort den från andras, deras val hur profilen ska se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vägrar skaffa den tycker det är en enda står röra att hitta bland profilerna. Det finns ingen script eller nåt så man slipper se den på andra profiler?

Ingen mening med att vägra skaffa Facebookuppdateringar, förr eller senare tvingas du på den ändå. Lika bra att vänja sig vid den i tid.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...