Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Någon som noterat att det ändrats när man kollar på bilder? Tycker det blev bra, mycket mer utrymme för själva bilden! :)

Bortsett ifrån de urfula "like" och "tag photo" knapparna där nere så gillar jag idén. Om det förbättras och ser mer facebook och mindre bilddagboken ut så tror jag det kan bli bra!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Är det någon som vet hur man får bort när folk gillar saker ur nyhetsflödet? Det är rätt JÄTTEjobbigt att det ska stå när folk gillar saker och har kommenterat på andra saker när jag ändå inte får göra det, för att jag inte är kompis med personen vars status/fotografi någon har uppmärksammat.

Vill hellre se och läsa saker av folk som jag bryr mig om. Vill inte heller att mina vänner ska se vad jag håller på och skriver till människor som dom inte känner. Är lösningen att sluta använda Facebook?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet hur man får bort när folk gillar saker ur nyhetsflödet? Det är rätt JÄTTEjobbigt att det ska stå när folk gillar saker och har kommenterat på andra saker när jag ändå inte får göra det, för att jag inte är kompis med personen vars status/fotografi någon har uppmärksammat.

Vill hellre se och läsa saker av folk som jag bryr mig om. Vill inte heller att mina vänner ska se vad jag håller på och skriver till människor som dom inte känner. Är lösningen att sluta använda Facebook?

Varje post har en liten pil längst upp till höger, klicka på den så kan du välja att unsubscriba från diverse olika uppdateringar. Kanske kan hjälpa. Många gånger kan du även gå in i din tidslinje och redigera saker som dykt upp där om du vill begränsa vem som ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu haft Facebook i ganska exakt ett år. Vad jag tycker? Både ris och ros. Många saker är bra och nödvändiga, som att se vad alla gamla vänner håller på med, se bilder från fester eller liknande, att kunna chatta utan större hinder med mera. Personligen kollar jag bara FB ett par gånger om dagen, ibland inte ens det. Och statusuppdateringar skriver jag allt mer sällan. Fortfarande bra att ha i mitt tycke, men ingenting jag kommer överanvända precis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jag har känslan av att Facebook har goofat i helgen. Har sett jättefå händelser på min vägg, kanske hälften så många som det brukar bli på en helg. Det blir lite annorlunda när jag bläddrar mellan "sortera senaste/utvalda händelser", men det är ändå inte särskilt mycket som kommer upp. Vidare så ser jag att mina vänner lägger upp exempelvis bilder via "news feed" uppe till höger, men de kommer inte upp på väggen...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så oerhört mycket folk som hatar mig tack vare den där jävla skitfunktionen, folk ska skriva till mig hela jävla tiden om allt och ingenting och jag orkar inte ens bry mig att svara på "köpte en hamster idag".

Innan kunde jag bara stänga ner skiten

Nu syns det att jag har läst det vilket innebär att folk börjar grina på mig för jag inte "bryr mig om dom".

PISS

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...