Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

Okej insåg nu i efterhand att det går att stänga ner rutan till höger, knappen låg inte där man är van att den ska vara :S

Jag har sett folk som har haft den här uppdateringen i över en månad nu men jag har fortfarande inte fått den. Vad beror det på?

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ni gör som ni vill, jag söker aktivt internetfolk och jag vet att många på detta forum är aktiva internetanvändare och därför vände jag mig till er (som en gammal medlem som var med för en himla massa år sedan på detta forum, dock har jag glömt mina inloggningsuppgifter och vilken mejladress som jag var registrerad på, så därför fick jag skapa en ny användare).

Btw, det är fortfarande Hultenius som driver denna sajt? Kommer ihåg honom, KalleR, Stellhell etc. från den tid då jag var aktivare här.

Hälsningar

Wall

Redigerad av Wall
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni gör som ni vill, jag söker aktivt internetfolk och jag vet att många på detta forum är aktiva internetanvändare och därför vände jag mig till er (som en gammal medlem som var med för en himla massa år sedan på detta forum, dock har jag glömt mina inloggningsuppgifter och vilken mejladress som jag var registrerad på, så därför fick jag skapa en ny användare).

Btw, det är fortfarande Hultenius som driver denna sajt? Kommer ihåg honom, KalleR, Stellhell etc. från den tid då jag var aktivare här.

Hälsningar

Wall

Yes, Hultan styr fortfarande, men han kikar bara in när något problem uppstår och berättar vad han gjort för att lösa det.

KalleR är inte (synligt i alla fall) aktiv sedan ett tag tillbaka. Stellan kikar in lite nu och då och statusrapporterar.

Vi är egentligen inte otroligt många kvar, vilket du kanske sett de här få dagarna du kikat in. Aktivitetsnivån är långt ifrån vad den var för 8+ år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur upplever ni att Facebook påverkar er då och vad har ni för Facebookvanor?

Gå gärna in och svara på min enkät om Facebook, den finner ni här.

Hälsningar

Wall

Det skarvas rejält i vetenskapligheten om man sprider enkätlänken efter eget bevåg på det här sättet. Två felkällor som gör resultat mer eller mindre värdelöst:



  • Du har styrt urvalet själv och du har ingen kontroll på att det är representativt. Om du från början haft en hypotes i denna fråga kan du lätt tweaka svaren åt det hållet genom att posta länken på ställen där folk antingen tenderar att vara deppiga eller glada. I slutänden vet du inte om det är facebook som påverkar det eller inte.
  • Du har ingen aning om svarsfrekvensen när du lägger en länk öppet på internet. Du vet inte varför vissa väljer att svara och andra inte.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, Hultan styr fortfarande, men han kikar bara in när något problem uppstår och berättar vad han gjort för att lösa det.

KalleR är inte (synligt i alla fall) aktiv sedan ett tag tillbaka. Stellan kikar in lite nu och då och statusrapporterar.

Vi är egentligen inte otroligt många kvar, vilket du kanske sett de här få dagarna du kikat in. Aktivitetsnivån är långt ifrån vad den var för 8+ år sedan.

Här varje dag, är väl typ lika aktiv som alla andra känns det som, dvs. förjävla oaktiv.ermm_1180962_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ett märkligt problem jag har haft en ganska lång tid nu är att en facebooksida som jag likar inte låter mig kommentera eller lika några av deras posts. Jag kan bara share:a. Andra individer verkar inte lida av samma problem eftersom sidan får gott om likes och kommentarer på sina posts. Jag har prövat att unlika och lika igen men det gör ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett märkligt problem jag har haft en ganska lång tid nu är att en facebooksida som jag likar inte låter mig kommentera eller lika några av deras posts. Jag kan bara share:a. Andra individer verkar inte lida av samma problem eftersom sidan får gott om likes och kommentarer på sina posts. Jag har prövat att unlika och lika igen men det gör ingen skillnad.

Admins på sidor kan banna en från att commenta

Anledningen till varför dom bannar från att commenta men inte bannar dig från sidan är för att dom fortfarande har kvar din like = sidan visar sig vara mer populär!

Redigerad av ZcruweN
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...