Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...

Finns det nåt sätt att stänga av aviseringar (JORDGLOB1) för folks jäkla födelsedagar? Jag som sällan får nåt alls (eftersom jag knappt använder FB) får hjärtat i halsgropen varje gång nån notifiering kommer, sen blir jag bara förbannad <_<

Inställningar -> Aviseringar -> födelsedagar. Var ju inte så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nåt sätt att stänga av aviseringar (JORDGLOB1) för folks jäkla födelsedagar? Jag som sällan får nåt alls (eftersom jag knappt använder FB) får hjärtat i halsgropen varje gång nån notifiering kommer, sen blir jag bara förbannad <_<

Hah, det bästa är ju på mobilen när man får en notis som ligger kvar och säger "Idag fyller [person som du inte bryr dig ett dugg om] år!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Fan ta att kommentarerna på "roliga" bilder har börjat ta upp så mycket plats sedan någon vecka tillbaka. Varför skulle jag vara intresserad av att se 70-100 kommentarer i mitt flöde bara för att någon av mina polare har gillat/kommenterat bilden? Kan man göra något åt detta?

Så sjukt jävla jobbigt! För mig är det dock mest roliga videoklipp. Ibland så ser man samma klipp flera gånger i sitt flöde :confused:. Jag antar det är att antingen så promotar facebook klipp och bilder då det verkar vara väldigt populärt eller så är det så att folk bara börjat använda facebook som någon jävla sida för roliga bilder/videor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Vad kan det bero på att mängder av bilder, främst thumbnails, inte laddas? Sidan har varit helt trasig för mig de senaste dagarna och det är samma sak med Chrome och Explorer så jag kan utesluta cache/adblock...

Edit: Det löste sig av sig självt efter ett par dagar...

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara för mig som facebook-fliken fastnar emellanåt i tio sekunder(+/- någon sekund)? Verkar mestadels hända när jag markerar text i chatten (likt många markerar jag text medan jag läser den om den är lång) och hela fliken stannar upp. Det påverkar inte några andra flikar eller något annat med datorn, och problemet har hängt med mig genom formateringar, krig, stormar och regeringsbyten. Det är Google Chrome som jag använder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Hej alla stalkers. Har någon en förklaring till detta?

Onsdag: Jag går in på en profil som tillhör en vän till en (FB)vän. Jag kan se ett par profilbilder och omslagsfoton, men inte mer. Som det brukar vara alltså, inga konstigheter.

Fredag: Jag går in på samma persons profil och kan nu se mycket fler bilder.

Är det bara en slump och personen i fråga har ändrat i sina sekretessinställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla stalkers. Har någon en förklaring till detta?

Onsdag: Jag går in på en profil som tillhör en vän till en (FB)vän. Jag kan se ett par profilbilder och omslagsfoton, men inte mer. Som det brukar vara alltså, inga konstigheter.

Fredag: Jag går in på samma persons profil och kan nu se mycket fler bilder.

Är det bara en slump och personen i fråga har ändrat i sina sekretessinställningar?

Låter konstigt. Skulle vara om personen precis fyllde 18?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har skickat en vänförfrågan till någon står det ju "vänförfrågan skickad" eller liknande när man besöker den personens profil. Ifall personen (tjejen...) har tackat nej, står det då fortfarande samma sak eller går den tillbaka till sitt vanliga läge då?

Det kommer fortfarande stå "Vänförfrågan skickad.". confused_1181149_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla stalkers. Har någon en förklaring till detta?

Onsdag: Jag går in på en profil som tillhör en vän till en (FB)vän. Jag kan se ett par profilbilder och omslagsfoton, men inte mer. Som det brukar vara alltså, inga konstigheter.

Fredag: Jag går in på samma persons profil och kan nu se mycket fler bilder.

Är det bara en slump och personen i fråga har ändrat i sina sekretessinställningar?

Hahaha, jag har råkat om för det motsatta. Var inne på någons profil en gång och kunde se massa saker. Kom tillbaka till samma profil lite senare och kunde inte kika på någonting. Då känner man sig lite paranoid. :P

Vill passa på att klaga på att appen faktiskt döljer en del saker. Blev vän med en för några dagar sedan och gick in på dennes profil på appen. Kunde inte se speciellt mycket och tänkte att jag säkert blivit inlagd i en grupp med mer strikta sekretessregler. Kort därefter gick jag in via chrome satt till skrivbordsvy och kunde plötsligt se mycket mer av personens profil. Skumt.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, jag har råkat om för det motsatta. Var inne på någons profil en gång och kunde se massa saker. Kom tillbaka till samma profil lite senare och kunde inte kika på någonting. Då känner man sig lite paranoid. tongue_1181744_0.gif

Vill passa på att klaga på att appen faktiskt döljer en del saker. Blev vän med en för några dagar sedan och gick in på dennes profil på appen. Kunde inte se speciellt mycket och tänkte att jag säkert blivit inlagd i en grupp med mer strikta sekretessregler. Kort därefter gick jag in via chrome satt till skrivbordsvy och kunde plötsligt se mycket mer av personens profil. Skumt.

Kan fortfarande vara en gruppering såvida du inte gick in direkt efteråt. Facebook är ändå så krångligt med sina grupperingar så det tar ett litet tag att få in folk i rätt grupper ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag har en vän som envisas med att gilla i stort sett varenda politisk debattartikel, varenda utspel från person A eller B i riksdagen, etc. Det börjar gå mig på nerverna nu när typ var femte grej jag ser på nyhetsflödet är gilla-markeringar från honom. Går det att bli av med detta på något sätt och ändå följa personen så att man kan se hans egna statusuppdateringar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...