Jump to content

Angående TROMS


Umberto
 Share

Har TROMS gjort sitt? (Läs argumenten i denna tråd innan ställningstagande)  

87 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Underforum i Loungen med episka trådar? :alien:

Ja tack! Jag skulle vilja flytta en hel drös med klassiska, episka trådar som numera bor i Papperskorgen till ett subforum i Loungen. Explosm och säkert massvis med andra forum har en "Hall of Fame" med klassiker, och om det är något Gtasajten kan erbjuda är det väl riktiga klassiker? :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 183
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

LÄGG UPP EN NY TROMS NÅGON GÅNG SÅ MAN SLIPPER ALLT JÄVLA GNÄLL ÖVERALLT! :alien:

Forumet är ju för i helvete infekterat av tårögda smileys nu för tiden.

Jag ska väl inte klaga för mycket i för sig, det är ju bra att alla söker kunskap. Duktiga pojkar. :innocent:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det egentligen någon skillnad på den nya tråden, i jämförelse med den gamla? Jag menar det har ju redan kommit frågor som lätt kan googlas och diskussioner om t.ex. piercing, som helt klart skulle kunna ha en egen tråd.

Jag tycker visserligen inte att det är dåligt att tråden är som den är just nu, men ska de nya reglerna bara finnas där för syns skull?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det egentligen någon skillnad på den nya tråden, i jämförelse med den gamla? Jag menar det har ju redan kommit frågor som lätt kan googlas och diskussioner om t.ex. piercing, som helt klart skulle kunna ha en egen tråd.

Jag tycker visserligen inte att det är dåligt att tråden är som den är just nu, men ska de nya reglerna bara finnas där för syns skull?

Folk här verkar inte veta vad som klassas som trådmaterial.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det egentligen någon skillnad på den nya tråden, i jämförelse med den gamla? Jag menar det har ju redan kommit frågor som lätt kan googlas och diskussioner om t.ex. piercing, som helt klart skulle kunna ha en egen tråd.

Jag tycker visserligen inte att det är dåligt att tråden är som den är just nu, men ska de nya reglerna bara finnas där för syns skull?

Reglerna är väl mer rättesnöre än regler som bestraffas med varningar, om de bryts. Jag misstänker att den nya tråden kommer se ut som den gamla ganska snart, bara det att man i framtiden kommer kunna peka på en regeltavla och säga "starta en ny tråd istället, läste du inte reglerna?"

Själv kan jag iaf inte göra mycket mer åt saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag förstått detta rätt, har man en fråga så ska man alltså starta en topic? oavsett hur dum/brust på diskussion frågan är?

Nej och ja. Om frågan du har, har grund för diskussion så ska du naturligtvis starta en tråd. Om du däremot bara vill fråga vad för kanal ett tv-program sänds på ska du inte starta en tråd. Det är något man själv måste känna av. Så länge frågan inte kan hittas på google, wiki eller något annat och den är för komplicerad, lång eller för bra för TROMS så ska du starta en tråd. Nu är det ännu en gång så att några frågor som ställts här hade lika gärna kunnat bli bra trådar. Jag säger inte vilka, men det finns några. Jag tycker att vi ska starta en tråd för varenda fråga så länge den inte är fyra eller fem ord, typ.

OT: Varför låser man jämt de bra topicsen och start nya med massor av regler?

TROMS var en bra topic men den saknade regler. Oerhört många frågor som ställdes hade lika gärnat kunna bli superba trådar. Nu förhindrades det då TROMS var stället man alltid frågade sina frågor på. Medlemmar visste inte vad som var trådmaterial och vad som inte var det. Detta är ett diskussionsforum och diskussionen åkte helt bort när folk valde att ställa sina frågor i TROMS istället för att göra trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...