Jump to content

Angående TROMS


Umberto
 Share

Har TROMS gjort sitt? (Läs argumenten i denna tråd innan ställningstagande)  

87 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag ser inte varför topicnamnet inte skulle kunna få innefatta Google. Det blir väl inte stelt alls?

"Om inte Google ger svaret" blir ett bra topicnamn, med de reglerna ni föreslagit.

Skulle nu vilja veta vad n0f är, då Weener och Jacker skrev en del om just 'n0f' i en topic i loungen, och jag kunde inte hitta någon information via google. Tråden om saker du alltid velat veta (well alltid velat veta, wth?) men aldrig vågat fråga, vart är du?

'Om inte Google ger svaret', kom hit!

Skapa en ny tråd.

Det där är faktiskt trådmaterial, speciellt om du ber oss att diskutera om n0f var bättre än det stället vi är på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 183
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Well det är lite svårt att veta om det är diskutionsmaterial om man inte ens vet vad man frågar om. :(

Det var därför jag förklarade hur du skulle göra utan att svara på frågan. Eftersom TROMS låstes för att vi skulle skapa trådar med frågor, inte för att fråga i tråden som handlar om TROMS låsning.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var därför jag förklarade hur du skulle göra utan att svara på frågan. Eftersom TROMS låstes för att vi skulle skapa trådar med frågor, inte för att fråga i tråden som handlar om TROMS låsning.

Jag vet. Men eftersom att jag inte visste vad n0f handlade om så visste jag inte heller att det fanns något hållande diskussionsmaterial. Det var därför jag inte startade en topic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet. Men eftersom att jag inte visste vad n0f handlade om så visste jag inte heller att det fanns något hållande diskussionsmaterial. Det var därför jag inte startade en topic.

Men nu när TROMS är låst så ska vi ju skapa trådar med frågor, även om de bara är korta frågor. Så det du skulle ha gjort var att skapa en tråd med frågan: Vad är n0f?

Annars har jag missat något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag ser inte varför topicnamnet inte skulle kunna få innefatta Google. Det blir väl inte stelt alls?

"Om inte Google ger svaret" blir ett bra topicnamn, med de reglerna ni föreslagit.

Skulle nu vilja veta vad n0f är, då Weener och Jacker skrev en del om just 'n0f' i en topic i loungen, och jag kunde inte hitta någon information via google. Tråden om saker du alltid velat veta (well alltid velat veta, wth?) men aldrig vågat fråga, vart är du?

'Om inte Google ger svaret', kom hit!

Absolut inte "om inte google ger svaret"! Med det trådnamnet skulle tråden bli ännu sämre och obestämd än gamla TROMS. Jag föreslår samma namn på tråden som tidigare men att man skriver reglerna i förstaposten och att man utelämnar underrubriken "En tråd för frågor som är för små för en egen topic". TROMS 2. yes_1021002_0.gif

n0f: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...mp;#entry914764

och: http://web.archive.org/web/20040509214923/...etwork_0_forums

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Som ni kanske har märkt så har det sedan TROMS låstes bara skapats en så kallad frågetråd (Vices). Min slutsats av detta är att TROMS fyllde en viktig funktion (med tanke på hur aktiv den tråden var och hur tyst det är med "sådana" frågor nu), och därför bör den låsas upp igen. Visst, den är inte perfekt som den är nu men det går att ordna med lite nya, striktare regler (Henkibojj hade många bra idéer). SNÄLLA ge mig min favorittråd tillbaka!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Smyger mig in och komemr med min egna åsikgt*

Jag var aldrig aktiv i TROMS men det var otroligt roligt att läsa vad som skrevs där, Den tråden tycker jag ska låsas upp... Om man tänker efter så var den tråden väldigt bra för som endel säger så säger dom att det låstes PGA att det inte hörde till forumet (man ska starta en ny topic om man ska diskutera saker) Men som dom enkla frågorna då? T.e.x Vad heter Kebabs morsa?? Det kan ju faktiskt leda till oseriösa diskussioner och sedan blir den låst och slängd i papperskorgen... Blir det verkligen bättre på det sättet???

(Tog i lite med exemplet och Kebab, Ta det inte personligt jag tog bara det för att du var senast som postade ^_^ )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om den gamla tråden öppnas upp igen så blir det nog samma sak som förut, och det vet nog dem som vill ha tillbaka tråden om ^_^ Detta även om man skulle införa regler. Vem följer reglerna i Humortråden nuförtiden till exempel?

Tar dock inte personligen ställning för eller emot tråden. Men tycker gott och väl man kan skapa fler nya topics.

Edit: Om den mot förmodan gör comeback borde den läggas i loungen tycker jag.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Smyger mig in och komemr med min egna åsikgt*

Jag var aldrig aktiv i TROMS men det var otroligt roligt att läsa vad som skrevs där, Den tråden tycker jag ska låsas upp... Om man tänker efter så var den tråden väldigt bra för som endel säger så säger dom att det låstes PGA att det inte hörde till forumet (man ska starta en ny topic om man ska diskutera saker) Men som dom enkla frågorna då? T.e.x Vad heter Kebabs morsa?? Det kan ju faktiskt leda till oseriösa diskussioner och sedan blir den låst och slängd i papperskorgen... Blir det verkligen bättre på det sättet???

(Tog i lite med exemplet och Kebab, Ta det inte personligt jag tog bara det för att du var senast som postade :) )

Folk här har fått en felaktig uppfattning att såna frågor öht hör hemma på ett diskussionsfoum. De gör inte det.

Edit: Om den mot förmodan gör comeback borde den läggas i loungen tycker jag.

Ja, det är en ganska bra idé. Då kan jag göra trådar av sånt jag tycker är trådmaterial. ^_^:o

Jag har även ett annat förslag som jag kommer framföra i adminforumet så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är en ganska bra idé.

Nein! Nicht!

Alla bra trådar ska inte slängas i Loungen för att de spårat ur. Det sa jag tidigare, och det säger jag igen. TROMS är en väldigt bra tråd med enorma möjligheter till diskussionsunderlag, därmed ska den inte in i Loungen över huvud taget. Poängen med Loungen var att man skulle ha trådar med "svagt diskussionsmaterial" där. Alltså platsar den inte in över huvud taget. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nein! Nicht!

Alla bra trådar ska inte slängas i Loungen för att de spårat ur. Det sa jag tidigare, och det säger jag igen. TROMS är en väldigt bra tråd med enorma möjligheter till diskussionsunderlag, därmed ska den inte in i Loungen över huvud taget. Poängen med Loungen var att man skulle ha trådar med "svagt diskussionsmaterial" där. Alltså platsar den inte in över huvud taget. ^_^

Hehe, nej du har förstås på sätt och vis rätt. Jag tänkte väl främst på att OM den skulle placeras i loungen så är den under MIN jurisdiktion :P och då kan jag styra upp tråden med lite hederlig fascistisk ordnung und reda. Muahahaha! :D

Jag håller dock inte med dig om att TROMS har enorma möjligheter till diskussionsunderlag. Den SKA iaf inte ha det eftersom frågor och ämnen med diskussionsmaterial bör ha egna trådar.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller dock inte med dig om att TROMS har enorma möjligheter till diskussionsunderlag. Den SKA iaf inte ha det eftersom frågor och ämnen med diskussionsmaterial bör ha egna trådar.

Många bäckar små => enormt diskussionsunderlag. Att ha ett Allmänt-forum med små struntfrågor är inte rätt väg att gå, alltså behöver vi en TROMS. Är småfrågorna för stora ska de ju ha egna trådar som vi sa tidigare, men lägger man ihop alla småfrågor som får ~5 poster var blir det trots allt en jädra stor och fin tråd. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om de tidigare inläggen inte är där, är det ju absolut inte värt att ens försöka. Det var mycket intressant skit i den tråden - att starta en ny är ju absolut inte samma sak.

Orka vara pessimist. De tidigare inläggen finns kvar i den låsta tråden så du kan fortfarande läsa allt "intressant skit".

Henkibojj kommer så småningom att starta TROMS2 enligt beslut från högsta ort, dvs mr H himself.

Det är bara att "take it or leave it", så att säga. :alien:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om de tidigare inläggen inte är där, är det ju absolut inte värt att ens försöka. Det var mycket intressant skit i den tråden - att starta en ny är ju absolut inte samma sak.

Orka vara pessimist. De tidigare inläggen finns kvar i den låsta tråden så du kan fortfarande läsa allt "intressant skit.

Henkibojj kommer så småningom att starta TROMS2 enligt beslut från högsta ort, dvs mr H himself, så det är bara att "take it or leave it", så att säga. :innocent:

Underforum i Loungen med episka trådar? :alien:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...