Jump to content

Angående TROMS


Umberto
 Share

Har TROMS gjort sitt? (Läs argumenten i denna tråd innan ställningstagande)  

87 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vad jag vet så var forumet bara utan TROMS i några dagar, tror inte det är tillräckligt för att göra nån skillnad. :>

Fanns jävligt många bra trådar förr, speciellt debattrådar.

Att det fanns fler debattrådar förr beror väl knappast på TROMS (1 eller 2). Sen står det ju i reglerna vad man ska göra tråd av och inte. Problemet är inte tråden, det är folk som inte fattar.

Vad ska man göra då? Låsa eller börja piska folk för regelbrott? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 183
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan flytta tråden till loungen omedelbums.

Kom inte och klaga på oss, som om det skulle vara vårt fel att vi inte "engagerar" oss i något vi inte hade med att göra från första början.

Jag personligen var emot en låsning av den förra, och är det ännu. Visste dessutom redan innan v2 skapades att den efter max 2-3 sidor skulle glida tillbaka till den gamla trådens mönster. Att regleringen sedan blev nästintill skrattretande gör ju inte saken bättre.

-

Som bumpen av denna tråd vad meningen till; Folk (läs. ni, jävla medlemmar) SKITER i regler, POSTAR trådsmaterial. Ta er själva i kragen, skicka virus via MSN till alla jävla idioter och skicka APB på deras datorer för dom är efterblivna. Ni får väl för fan engagera er själva först, innan ni spottar och fräser om att TROMS har blivit dålig igen för det inte är någon moderering i tråden. Som jag sagt tidigare kommer jag inte sitta och lusläsa tråden varje dag, kolla om något möjligtvis skulle passa som trådsmaterial och sen flytta alla posts asocierade med den posten till en egen topic. Skit på er säger jag bara.

StellHell's sedervanliga jämförelse;

Du är pälsallergiker (Admin som inte bryr sig om TROMS), din polare (modelatorerna.. lol) köper en hund till dig (skapar v2) och vill att du ska sköta om den här hunden. (Moderera TROMS). Två val finns, döda hundjäveln (tråd låst), eller lämna tillbaka den till polaren som var dum nog att köpa en hund till en pälsallergiker (flytta till lounge, eftersom vi inte ville ha TROMS modererad).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan flytta tråden till loungen omedelbums.

Kom inte och klaga på oss, som om det skulle vara vårt fel att vi inte "engagerar" oss i något vi inte hade med att göra från första början.

Jag personligen var emot en låsning av den förra, och är det ännu. Visste dessutom redan innan v2 skapades att den efter max 2-3 sidor skulle glida tillbaka till den gamla trådens mönster. Att regleringen sedan blev nästintill skrattretande gör ju inte saken bättre.

-

Well, gör det då. Som GriZmo skrev är den egentligen en loungetråd. :rolleyes:

Och med all respekt, men det att du, personligen, inte gillar ändringen av TROMs (som jag f.ö. tycker har varit ganska lyckad) spelar mindre roll eftersom Mr. H har bestämt den här utvecklingen. JAG gillar t.ex. inte reglerna om att man inte får diskutera droger eller posta porr på forumet men likt förbannat måste jag följa H:s regler och instruktioner och säga till när folk bryter mot dem.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här summerar orsakerna till problemen med TROMS ganska bra:

Det var väl ändå inte riktigt riktigt. Det jag skrev där handlade om nåt annat:

Egentligen kan ju mods/admins som har rättigheter i Allmänt flytta inlägget ut ur tråden och ge den en egen tråd, men tror inte dom orkar det :o
Well... Vi som bryr oss har inte rättigheterna, och de som har rättigheterna bryr sig inte :w000t: Fast jag tycker det funkar hyfsat bra ändå.

Det vill säga, det jag skrev där handlade om utflyttning av frågor som inte har i TROMS att göra. Det var ingen förklaring till att "TROMS har spårat ur", vilket jag heller inte tycker att den gjort.

Du skyller jäkligt mycket på Stell och Kalle, där tycker jag du tar fel. I första hand (dvs till >90%) är det medlemmarna som inte fattar vad TROMS är till för. Vica. verkar ju fortfarande oförstående trots rungande tillsägningar.

Som jag sa i samma inlägg som du quotade:

Tycker det funkar rätt bra, även om vissa grejer är lite fel ute (som Umb listade). Teknikregeln är ju där som en nolltoleransgrej för att det inte ska bli Datorhjälptråden 2, så det är lika bra att den får vara kvar. Den där DVD-frågan var ju tvärfel. Inte ett TROMS-skäl så långt ögat når.

---

Förmodligen, men mycket är nog bara lathet. Jag tycker vi fått en del trådar som är rätt små men trevliga, och det tycker jag är mycket bättre än att se TROMS växa med två sidor per dag.

...så ditt citat var väldigt tweaksamt och taget ur luften för att spä på nåt som jag inte står för.

Kom inte och klaga på oss, som om det skulle vara vårt fel att vi inte "engagerar" oss i något vi inte hade med att göra från första början.

And I don't. Defintivt inte lika mycket som jag skyller på folket, åtminstone. Dessutom tycker jag inte alls att det är lika illa som förr.

Egentligen borde tråden ligga i Loungen eftersom den inte har nått diskussionsunderlag utan bara är massa frågor och svar :rolleyes:

Mjeh. Jag tycker den är väldigt Allmänt-ig. Lounge är den ju iallafall inte. Men om det blir mer praktiskt så verkar det ju inte som att man har nåt val.

Kan vara intressant att se hur tråden utvecklar sig i loungen, men då får Umberto se till att det inte blir en jätteblaffa igen. Och hoppas inte allmänt glöms bort, känns som största risken med det hela. :lol:

Intressant att det i så fall skulle bli motsatt scenario. TROMS1 låstes för att alla andra forum glömdes bort, nu vill man flytta TROMS2 till loungen och så säger man att risken finns att Allmänt glöms bort istället. Alltid är det nåt. Jag tycker det funkar väldigt bra förutom ett stolpskott eller två per sida. Men att den läggs i loungen skulle kanske ge lite mer fåniga eller triviala frågor, och då fyller den ju sitt syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, gör det då. Som GriZmo skrev är den egentligen en loungetråd. :rolleyes:

Och med all respekt, men det att du, personligen, inte gillar ändringen av TROMs (som jag f.ö. tycker har varit ganska lyckad) spelar mindre roll eftersom Mr. H har bestämt den här utvecklingen. JAG gillar t.ex. inte reglerna om att man inte får diskutera droger eller posta porr på forumet men likt förbannat måste jag följa H:s regler och instruktioner och säga till när folk bryter mot dem.

Jag kan, men jag vill egentligen inte. TROMS = Allmänt, inte lounge imo.

Jag gillade inte ändringarna av TROMS då det inte var något fel på den. Bara för att vissa vill att varje ämne i hela universum har en egen topic så betyder inte det att det skulle hjälpa, snarare motsatsen. Allmänt skulle bli så fullt av topics att man inte skulle kunna navigera sig, utan att behöva gå tre sidor bak för att hitta topicen man vill skriva i. Nya TROMS är bra, inget snack om saken, men den har inte blivit sämre nu när den gått tillbaka till den fornas fotsteg.

Att H. sen tycker och tänker som en egen individ ser jag inte som helst problem med. Du kan ju dock inte beskylla varken låsningen av TROMS eller förbudet om porr och droger på honom. Porr och droger var Googles fel, allt ihop. Att troms låstes var enbart för att ni malde in det i huvudet på honom. Han skulle aldrig låst och skapat en ny reglerad TROMS på eget bevåg. Så aktiv är han inte, sen är han ROOT så hans ord är lag och det är något jag infinner mig i utan några som helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var väl ändå inte riktigt riktigt. Det jag skrev där handlade om nåt annat

Förlåt förlåt så mycket bäste herrn! Det ska aldrig hända igen! Promise! :rolleyes:

Jag kan, men jag vill egentligen inte. TROMS = Allmänt, inte lounge imo.

Jag gillade inte ändringarna av TROMS då det inte var något fel på den. Bara för att vissa vill att varje ämne i hela universum har en egen topic så betyder inte det att det skulle hjälpa, snarare motsatsen. Allmänt skulle bli så fullt av topics att man inte skulle kunna navigera sig, utan att behöva gå tre sidor bak för att hitta topicen man vill skriva i. Nya TROMS är bra, inget snack om saken, men den har inte blivit sämre nu när den gått tillbaka till den fornas fotsteg.

Att H. sen tycker och tänker som en egen individ ser jag inte som helst problem med. Du kan ju dock inte beskylla varken låsningen av TROMS eller förbudet om porr och droger på honom. Porr och droger var Googles fel, allt ihop. Att troms låstes var enbart för att ni malde in det i huvudet på honom. Han skulle aldrig låst och skapat en ny reglerad TROMS på eget bevåg. Så aktiv är han inte, sen är han ROOT så hans ord är lag och det är något jag infinner mig i utan några som helst problem.

Det var inte oväntat. Nåväl, jag bryr mig inte så mycket eftersom jag tycker att den nya tråden egentligen har fungerat ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en tråd på ett forum, på internet.

..

Varför debattera om en sådan liten sak som en TRÅD TAR BORT DEBATTER OMG. Det är i princip 'elitisterna' på forumet som bryr sig om det. Många kunde inte bry sig något mindre (från min syn) och många skulle nog bli gladare om det kunde slutas vara ett sådant nazist-trams kring TROMS. TROMS är en tråd. TROMS kan skapa diskussioner. TROMS är en bra tråd som kan skapa diskussioner. Oh nej, vi förlorar en massa trådar som bara skulle eskalera till att folk spammade i den istället. Oftast så spammar ingen i TROMS. Därav så är TROMS nästan bättre än en storm av en massa dåliga trådar.

Get over it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...

*BUMP*

Tycker TROMS borde låsas eller åtminstone få mycket hårdare regler. Många av frågorna som ställs är bra trådmaterial, och skulle nog kunna ge upphov till intressanta diskussioner om det hade en egen tråd. Just nu dränks allt bland andra frågor, vilket i sin tur förhindrar djupare diskussion. Jag menar, titta i allmäntforumet - så gott som alla trådar är "hot topics" med flera sidor, och det dyker mycket sällan upp nya bra trådar. TROMS borde vara tillför små, trivala saker, och inte för frågor relaterade till djupare ämnen.

På många andra forum där jag hänger är det inte speciellt ovanligt att vad som från början är en simpel fråga ger upphov till en flersidig tråd. Så borde det vara här också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*BUMP*

Tycker TROMS borde låsas eller åtminstone få mycket hårdare regler. Många av frågorna som ställs är bra trådmaterial, och skulle nog kunna ge upphov till intressanta diskussioner om det hade en egen tråd. Just nu dränks allt bland andra frågor, vilket i sin tur förhindrar djupare diskussion. Jag menar, titta i allmäntforumet - så gott som alla trådar är "hot topics" med flera sidor, och det dyker mycket sällan upp nya bra trådar. TROMS borde vara tillför små, trivala saker, och inte för frågor relaterade till djupare ämnen.

På många andra forum där jag hänger är det inte speciellt ovanligt att vad som från början är en simpel fråga ger upphov till en flersidig tråd. Så borde det vara här också!

Håller med. Lås sk*ten helt och hållet. Bättre än tråd om en liten sak än en fråga i troms. Tex min fråga i går om vad den tyska nazistledaren hette. Jag fick ett svar sen var det slut. Hade jag skapat en tråd istället kanske någon hade lagt en kommentar om läkaren, sedan hade diskussionen varit i gång.

Så ja, lås troms.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*BUMP*

Tycker TROMS borde låsas eller åtminstone få mycket hårdare regler. Många av frågorna som ställs är bra trådmaterial, och skulle nog kunna ge upphov till intressanta diskussioner om det hade en egen tråd. Just nu dränks allt bland andra frågor, vilket i sin tur förhindrar djupare diskussion. Jag menar, titta i allmäntforumet - så gott som alla trådar är "hot topics" med flera sidor, och det dyker mycket sällan upp nya bra trådar. TROMS borde vara tillför små, trivala saker, och inte för frågor relaterade till djupare ämnen.

På många andra forum där jag hänger är det inte speciellt ovanligt att vad som från början är en simpel fråga ger upphov till en flersidig tråd. Så borde det vara här också!

Jag håller delvis med och jag har alltid tyckt att ansvariga mods/admins aktivt borde flytta posts och skapa trådar av relevant diskussionsmaterial som skrivs i TROMS (läs:alla frågor som leder till diskussioner längre än 4-5 posts borde automatiskt göras till trådar). Föreslår att reglerna ändras i samband med refreshen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Lås sk*ten helt och hållet. Bättre än tråd om en liten sak än en fråga i troms. Tex min fråga i går om vad den tyska nazistledaren hette. Jag fick ett svar sen var det slut. Hade jag skapat en tråd istället kanske någon hade lagt en kommentar om läkaren, sedan hade diskussionen varit i gång.

Så ja, lås troms.

Varför skapade du inte en tråd om du känner så då?

------

Förra gången den låstes så blev det ju bara ett par trådar, då ingen vill skapa en råd som det räcker att få ett svar i. Att kanske utse nån TROMS-mod som skapar nya trådar ifall en fråga får 4-5 svar eller om den är obvious trådmaterial känns bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju så svårt att genomföra det här och tro att man ska få fler trådar.

Själv drar jag mig för att skapa en ny tråd om något jag undrar över eller funderat på eftersom att det så ofta är någon som alltid ska vara sur o tuff och skriva att det är en jävla skittråd. O sen vill ingen posta där för att inte reta honom. Så alla nya trådar blir korta och får noll i ordentliga svar.

Att ta bort alternativt låsa TROMS gör nog snarare forumet mer inaktivt.

Smartaste idén är att flytta allt som man anser att det finns diskussionsunderlag för till egna trådar och hoppas på att folk ger sig in i dessa för att skriva.

Men det kommer bli svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...