Jump to content

Angående TROMS


Umberto
 Share

Har TROMS gjort sitt? (Läs argumenten i denna tråd innan ställningstagande)  

87 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har jag förstått detta rätt, har man en fråga så ska man alltså starta en topic? oavsett hur dum/brust på diskussion frågan är?

Nej? :( Småfrågor skrivs ju i TROMS precis som alltid, men om din fråga är för lång eller om det kan bli diskussion av din fråga startar du en ny topic. Var det så svårt att förstå sig på? :o

Som att det har skapats fler trådar sen TROMS stängdes då. Nej.
/---/ kul att det skapas 50% mer trådar än för några dagar sedan :lol:

Nuff said.

Sen tycker jag TROMS 2 ser mycket bättre ut än TROMS gjorde mot slutet. Förr eller senare kommer det väl se precis likadant ut, men man har åtminstone regler att peka på som uppmanar folk till att starta egna trådar istället. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 183
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är ju det det inte är. Läs Henkibojjs inlägg 10 ggr.

Och om den blir som den gamla kommer den som sagt att låsas.

---

Förutom några irriterande fittfrågor om teknik (som inte ska ställas i den tråden) tycker jag det har fungerat relativt bra.

Det är första gången jag läser att du skriver något sådant grovt ^_^

Är du också arg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Skulle det inte vara praktiskt att ha en TROMS i varje Allmänt-forum (Allmänt, dator och teknik, spel och Musik, Film och grafik) ?

Bara en tanke som slog mig.>_<

Kanske tagits upp tidigare också?

Varför? Det är helt onödigt.

- I Allmänt har vi redan en TROMS

- I Dator & Teknik behövs ingen eftersom hela forumet är en form av TROMS

- I Musik, Film och Grafik finns ju "Jag söker", som är en form av TROMS. Annars kan du ju fråga i den vanliga tråden.

- I Spel behövs ingen eftersom snart sagt varje spel och konsol har en egen topic. Annars skapar man en ny tråd alternativt frågar i den vanliga tråden.

Detta trådskapartabu, var fanken kommer det ifrån. Har man en fråga är det ju bara att starta en ny tråd, hur svårt ska det vara egentligen. Är frågan inte värd en egen topic betyder det att det var en kass fråga från början och därför är det no loss there.

EDIT: Min http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...ser=4777e post :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Jag söker namnet till...tråden" är i alla fall en bra kusin till TROMS som fungerar fint i Musik, Film & Grafik. >_<

Ja, du har helt rätt! B)

Fyra st TROMS? Umbertos värsta mardröm. :P

:D

Nej, nu får ni lägga av. :D

Ja, verkligen! :)

Varför? Det är helt onödigt.

- I Allmänt har vi redan en TROMS

- I Dator & Teknik behövs ingen eftersom hela forumet är en form av TROMS

- I Musik, Film och Grafik finns ju "Jag söker", som är en form av TROMS. Annars kan du ju fråga i den vanliga tråden.

- I Spel behövs ingen eftersom snart sagt varje spel och konsol har en egen topic. Annars skapar man en ny tråd alternativt frågar i den vanliga tråden.

Detta trådskapartabu, var fanken kommer det ifrån. Har man en fråga är det ju bara att starta en ny tråd, hur svårt ska det vara egentligen. Är frågan inte värd en egen topic betyder det att det var en kass fråga från början och därför är det no loss there.

EDIT: Min http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...ser=4777e post :)

Jag har faktiskt aldrig tänkt på det där. Men du har helt rätt. Glöm vad jag sa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

*BUMP*

Jag tycker fortfarande TROMS är fail och påverkar forumet negativt. Även om inte lika många stora frågor postas där så tar den tråden fortfarande utrymme och gör på så vis att meddlemar inte direkt bryr sig om andra diskussioner. Vilken regel finns det egentligen som säger att man inte får posta små frågor i egna trådar? Det funkade väldigt bra innan TROMS, plus att även trådar med enkla och trivala frågeställningar kan leda vidare till intressanta diskussioner.

TROMS blir rörig av en massa olika frågor plus att den växer jävligt fort, vilket är yttligare bevis på att den underminerar resten av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*BUMP*

Jag tycker fortfarande TROMS är fail och påverkar forumet negativt. Även om inte lika många stora frågor postas där så tar den tråden fortfarande utrymme och gör på så vis att meddlemar inte direkt bryr sig om andra diskussioner. Vilken regel finns det egentligen som säger att man inte får posta små frågor i egna trådar? Det funkade väldigt bra innan TROMS, plus att även trådar med enkla och trivala frågeställningar kan leda vidare till intressanta diskussioner.

TROMS blir rörig av en massa olika frågor plus att den växer jävligt fort, vilket är yttligare bevis på att den underminerar resten av forumet.

Troms V 3.0 bör nog lösa detta problem :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog för att du är gammal veteran, men TROMS har funnits sedan 2005 vilket i alla fall enligt mig ses som "alltid". Var inte forumet ganska rörigt och tr(o)amsigt innan dess?

TROMS fungerade, i min mening, de två första åren, det har varit under det senaste året som den spårat ur. Och jag tycker absolut inte det var rörigare innan, fanns betydligt fler intressanta trådar förr. Men, som sagt, tack vare TROMS popularitet och stora plats orkar inte folk engagera sig i andra trådar längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig Jacker. Sedan har vi ju försökt att ta bort TROMS, men ingen förändring skedde. Det var knappt någon ny tråd som startades, men så fort nya TROMS kom upp igen så har den behållit samma funktion som den hade förut. Jag ser minst fyra-fem frågor på varje sida som lätt kunnat ha blivit en egen tråd, men nu istället postas i TROMS.

Sedan, vad är det egentligen för frågor som borde postas där? Det enda jag finner är värt att posta i TROMS är frågor som man verkligen inte kan googla, men som trots det bara kräver ett svar som inte är längre än en mening. De frågor som man inte kan googla är oftast trådmaterial, men det verkar ha förbipasserat folk. Vi har läxhjälpstråden för folk som vill ställa frågor som berör läxor, vi har skoltråden för frågor om skolan, vi har biltrådar, mopedtrådar, klädtrådar - ja, alla möjliga trådar där man kan ställa specifika frågor. Men istället postas dem frågorna i TROMS, som kunnat postats i trådar som nämnts. Men vi har ju sett att det inte händer någonting när man tar bort TROMS, så vad ska man göra? Det borde finnas en alternativ lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig Jacker. Sedan har vi ju försökt att ta bort TROMS, men ingen förändring skedde. Det var knappt någon ny tråd som startades, men så fort nya TROMS kom upp igen så har den behållit samma funktion som den hade förut. Jag ser minst fyra-fem frågor på varje sida som lätt kunnat ha blivit en egen tråd, men nu istället postas i TROMS.

Sedan, vad är det egentligen för frågor som borde postas där? Det enda jag finner är värt att posta i TROMS är frågor som man verkligen inte kan googla, men som trots det bara kräver ett svar som inte är längre än en mening. De frågor som man inte kan googla är oftast trådmaterial, men det verkar ha förbipasserat folk. Vi har läxhjälpstråden för folk som vill ställa frågor som berör läxor, vi har skoltråden för frågor om skolan, vi har biltrådar, mopedtrådar, klädtrådar - ja, alla möjliga trådar där man kan ställa specifika frågor. Men istället postas dem frågorna i TROMS, som kunnat postats i trådar som nämnts. Men vi har ju sett att det inte händer någonting när man tar bort TROMS, så vad ska man göra? Det borde finnas en alternativ lösning.

Vad jag vet så var forumet bara utan TROMS i några dagar, tror inte det är tillräckligt för att göra nån skillnad. :naughty:

Fanns jävligt många bra trådar förr, speciellt debattrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker dock ej tråden "växer" lika fort som den förra gjorde. Men utvecklingen kanske går ditåt...

Kan inte teknikfrågor och sådant bara raderas från tråden? Kanske känns lite pissigt om man nu skrivit ett inlägg, men bara att skriva det där det hör hemma, och man lär väl inte göra om det om det tas bort hela tiden.

Sen håller jag med om att visst man kan inte bedömma hur det blev utan tråden på några dagar. Vad ska man göra då, låsa 2.0 varannan vecka? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...