Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Har googlat efter ett svar men kan inte finna nåt. Satt och åt lunch idag hade ingen huvudvärk just då och drack rätt så mycket vatten under dagen för att hålla huvudvärken borta då jag vet att jag slarvar med vätskebalanen om man nu säger så. När jag åkte ner till stan så kände jag världens smärta börjar komma och tog ca 2min sen hade jag bombade huvudvärk. Det är så att jag börjar bli förskyld nu eller om det börjar släppa problemet är att jag vet inte vilket.

Har sökt efter svar men hittar inte när man märker förkylningen börjar försvinna står bara att den kan vara upp till max 2 veckor. Får man huvudvärk även när förkylningen börjar försvinna eller är det just när den är på väg att bryta ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har googlat efter ett svar men kan inte finna nåt. Satt och åt lunch idag hade ingen huvudvärk just då och drack rätt så mycket vatten under dagen för att hålla huvudvärken borta då jag vet att jag slarvar med vätskebalanen om man nu säger så. När jag åkte ner till stan så kände jag världens smärta börjar komma och tog ca 2min sen hade jag bombade huvudvärk. Det är så att jag börjar bli förskyld nu eller om det börjar släppa problemet är att jag vet inte vilket.

Har sökt efter svar men hittar inte när man märker förkylningen börjar försvinna står bara att den kan vara upp till max 2 veckor. Får man huvudvärk även när förkylningen börjar försvinna eller är det just när den är på väg att bryta ut?

Är du förkyld nudå? Är ju ganska personligt om man får huvudvärk av förkylning, eller inte. Jag har aldrig fått det så.. ja.

Eftersom det är olika ifrån förkylning till förkylning och ifrån person till person, brukar du få huvudvärk efter en förkylning eller innan då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du förkyld nudå? Är ju ganska personligt om man får huvudvärk av förkylning, eller inte. Jag har aldrig fått det så.. ja.

Eftersom det är olika ifrån förkylning till förkylning och ifrån person till person, brukar du få huvudvärk efter en förkylning eller innan då?

Det är just det problemet sitter att det kan variera för mig just nu ja är jag förskyld fast av den så kallade "vanliga" sorten med snuva och lite hosta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har sedan i torsdags förra veckan haft ont i mitt högra öra.

Det har bara varit en smärta som infunnit sig när jag svalt, inte när jag "varit normal".

De senaste dagarna har smärtan blivit mer markerad och en domnande känsla har uppstått runt omkring örat.

Någon idé om vad det kan vara?

Ska till doktorn på tisdag, men kan vara kul att spekulera lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har haft en sån jävla huvudvärk dom senaste dagarna. Det kommer och går, ibland redan när jag vaknar och senare. Har provat att dricka mycket vatten under dagen, äta mat, äta socker, gå ut och ta frisk luft, sova ut, massera pannan, ta på mig glasögonen bla bla bla.

Det går iallafall inte över utan återkommer varje dag. Gör ont i pannan och kanske främst i vänstra delen av pannan. Hur blir jag av med det?!??!1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu i kyletider undrar jag hur man bär mössa utan att paja frisyren - eller snarare vilken frisyr man ska skaffa som inte förstörs av en mössa. Att strunta i mössa helt är uteslutet, jag blir febersjuk på nolltid om jag skippar mössdonet.

Ett tips är ju att skippa "frisyrer" och skaffa kort hår. Kvinnor har frisyrer, män har hår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga och vet inte om jag ska gö en tråd om det såfall är det bara nån mod som flyttar det. Det är så jag har haft ilningar i ena tanden hade det först i bägge framtänderna på övre käke. Men nu har det gått över till en annan tand och har användt pro emalj sensodyne i ca 3-5 dagar nu och känner av fortfarande ilningarna som kommer.

Känner av dem om jag dricker kallt vatten kan även komma om jag äter varm mat eller dricker varmt. Och jag funderar på om jag ska boka tid hos tandläkaren men frågan är kommer jag få betala nån avgift fast jag inte är 20 ännu? Och fyller inte 20 först nästa år. Eller går jag gratis nu om jag bokar en tid hos dem för koll? För jag vet att jag går gratis fram till året jag fyller 20 men vet inte hur det är när man bokar tid själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga och vet inte om jag ska gö en tråd om det såfall är det bara nån mod som flyttar det. Det är så jag har haft ilningar i ena tanden hade det först i bägge framtänderna på övre käke. Men nu har det gått över till en annan tand och har användt pro emalj sensodyne i ca 3-5 dagar nu och känner av fortfarande ilningarna som kommer.

Känner av dem om jag dricker kallt vatten kan även komma om jag äter varm mat eller dricker varmt. Och jag funderar på om jag ska boka tid hos tandläkaren men frågan är kommer jag få betala nån avgift fast jag inte är 20 ännu? Och fyller inte 20 först nästa år. Eller går jag gratis nu om jag bokar en tid hos dem för koll? För jag vet att jag går gratis fram till året jag fyller 20 men vet inte hur det är när man bokar tid själv.

Gå dit alt. ring dit. Förklara ditt problem, få en tid.

Du får gratis t.o.m det året du fyller 20!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...