Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jag hoppas jag kan få ett svar från er.

Det är så att i Lördags vaknade jag upp kände att jag mådde konstigt gick in på toan så hade jag diarre sen 10-15min senare var jag tvungen gå på toan igen samma sak. Sen gick jag och la mig vilade ett tag sen gick jag upp o kände jag var tvungen gå på toan igen. Men då var det normalt men då kunde jag bara klämma ut någon kotte så bajsade ca 4 gånger i lördags. Vaknade upp idag också samma sak hade diarre fast en gång bara sen har jag bara kunnat skita normalt fast nån kotte då och då.

Vet inte vad det beror på vägrar ringa 1177 har haft mitt samtal med dem men inte om detta utan en annan sak. Jag vet inte vad det beror på överhuvudtaget detta är första gången det har blivit såhär. Jag vet inte om jag är stressad omedvetet eller om jag grubblar över nåt jag vet inte alls vad det beror på. Pratade med en kompis om han visste nåt om detta nej han visste inte.

Det är inte jobbet såfall skulle jag känna av det på direkten.

Kroppshjälpstråden?

Det finns en oändlig mängd anledningar till att man blir dålig i magen. Omöjligt att ge dig en vettig diagnos. Kan vara något olämpligt du ätit, stress, dålig sömn osv.

Btw, "klämma ut en kotte"... Haha!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej börjar bli orolig att jag måste in på akuten i veckan. Men har ont i vänstra sidan av pungen. Känslan är likadan som när man får ett lätt slag mellan benen och håller i sig. Väldigt obehaglig smärta.

Smärtan kommer och går lite då och då men är värst när jag sitter och ligger. Går jag så känns det inte lika illa.

Har googlat runt lite och har hittat massor som skriver om samma smärta och att det kommit efter tung träning. Kan det vara mina benpass som skapat det här? Kör på rätt tungt och hårt på gymmet och förra benpasset ökade jag vikt i alla övningar. Så kan ju vara där det började.

Någon annan som vet något eller kanske har vart med om samma?

Smärtan är inte så jätte kraftig. Bara obehaglig och jobbig.

EDIT: Det har börjat försvinna, så tror det var en väldigt konstig träningsvärk.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Finns det ingen tråd om sömn och dyligt?

I alla fall, är det någon mer som måste byta signal på väckarklockan med jämna mellanrum för att inte vänja sig vid den? Jag märker hur det gradvis blir svårare och svårare att vakna med samma signal och direkt jag byter så vaknar direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Finns det ingen tråd om sömn och dyligt?

I alla fall, är det någon mer som måste byta signal på väckarklockan med jämna mellanrum för att inte vänja sig vid den? Jag märker hur det gradvis blir svårare och svårare att vakna med samma signal och direkt jag byter så vaknar direkt!

Hade själv detta problem i Torsdags samt Fredags att jag inte hörde klockan alls vilket jag har gjort alla gånger vilket resulterade att jag vaknade upp halv 7 och kom ca 30min försent till jobbet. Testade fixa en extra alarmklocka i mobilen med 5min mellan rum en ringer ca 5:30 en 5:40 och den nya ringer 05:45 samt 05:50 och en vid 06:00 det hjälpte mig och sista alarmet som ringer kan jag inte stänga av utan måste hitta alla 5 icke sovande får om man trycker 3/5 rätt och missar så blir det 2/5. Och jag vet inte vad som gjorde att jag inte hörde alarmet dessa två dagar men testa annars aktivera en del alarm som ringer var 5-10 minut.

Den appen jag har med sovande får är Sleep as Android vilket även du kan se din sömn rytm och massa annat. Du kan även aktivera sängdags påminnelse och ställa in hur många X antal timmar sömn du behöver om du väljer ca 8h som du behöver sova så kan du välja påminnelsen ska påminna dig en timme innan eller kanske 30min innan.

Hoppas detta inte vart allt för konstigt för dig men annars har alltid samma alarm signal funkat för mig. Däremot om jag skulle byta till en ny så kan det vara svårt för mig att vakna upp.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Jag använder mig av engångsrakhyvlar (föredrar detta). Hur fan kan BICs hyvlar vara så populära men så sjukligt dåliga? Jag skär av mig hälften av ansiktet när jag använder mig av deras hyvlar medan t.ex ICA Basics är alldeles utmärkta. Vad är grejen? Nu vill man ju inte köpa nya heller. Någon annan som använder engångs? Tips på bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder mig av engångsrakhyvlar (föredrar detta). Hur fan kan BICs hyvlar vara så populära men så sjukligt dåliga? Jag skär av mig hälften av ansiktet när jag använder mig av deras hyvlar medan t.ex ICA Basics är alldeles utmärkta. Vad är grejen? Nu vill man ju inte köpa nya heller. Någon annan som använder engångs? Tips på bra?

Jag använder Gilette och det tycker jag fungerar bra. Nu slätrakar jag aldrig ansiktet utan de går på bollarna :D men funkar det där så borde väl ansiktet funka bra det med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder mig av engångsrakhyvlar (föredrar detta). Hur fan kan BICs hyvlar vara så populära men så sjukligt dåliga? Jag skär av mig hälften av ansiktet när jag använder mig av deras hyvlar medan t.ex ICA Basics är alldeles utmärkta. Vad är grejen? Nu vill man ju inte köpa nya heller. Någon annan som använder engångs? Tips på bra?

Jag kör en gammal Mach 3 Sensitive, tycker den funkar bra men nu är mina blad slut så jag kommer med största sannolikhet gå över till Fusion Proglide.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Är det någon som har något tips på hur man blir av med en äcklig metallsmak från käften? Tog en imovane igår och fick för första gången metallbiverkningen, konstigt nog! Har provat salt och bakpulver; funkar i några sekunder men sedan är metallsmaken tillbaka. Känns som att jag dessutom producerar mycket mer saliv än vad som är rimligt vilket är ett helvete, vill ju inte svälja ner metalliskt saliv.

Överväger att skaffa en spottkopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med kroppsbehåring, vad kapar ni och vad låter ni vara? Själv brukar jag trimma armhålorna och skrevet, tycker det känns så jävla ohygieniskt med massa hår överallt, särskilt i armhålorna där svetten gonar till sig i buskaget.

Trimmar skrevet med oregelbundna mellanrum, annars är det bara ansiktet. Försöker få någon slags ordning på mitt klena skägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med kroppsbehåring, vad kapar ni och vad låter ni vara? Själv brukar jag trimma armhålorna och skrevet, tycker det känns så jävla ohygieniskt med massa hår överallt, särskilt i armhålorna där svetten gonar till sig i buskaget.

Trimmar armhålor, skrev och sedan inte så länge tillbaka bröstet. Det sistnämnda håller jag dock fortfarande ganska långt, har polare som går runt med vad som närmast kan klassas som tredagarsstubb på bröstet och jag förstår inte varför man skulle vilja det.

Vaxar ryggen/axlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk om man hade ett enda uns hår på bröstet... :( #babychest

Det kommer i mitt fall till ett pris som knappt är värt det. Har långa hår på nästan hela kroppen. :(

Någon som har erfarenhet av helkroppsvax(?)?

Syftar du på någon viss typ av vaxningsprocedur, eller att man vaxar hela kroppen (som simmare)?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med kroppsbehåring, vad kapar ni och vad låter ni vara? Själv brukar jag trimma armhålorna och skrevet, tycker det känns så jävla ohygieniskt med massa hår överallt, särskilt i armhålorna där svetten gonar till sig i buskaget.

Min regel för armhålorna är att det inte får sticka ut något hår när armarna är nedfällda. Trimmar skrevet och jag brukar ta bort brösthåret med trimmern på 0mm dvs utan något alls på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med kroppsbehåring, vad kapar ni och vad låter ni vara? Själv brukar jag trimma armhålorna och skrevet, tycker det känns så jävla ohygieniskt med massa hår överallt, särskilt i armhålorna där svetten gonar till sig i buskaget.

Jag äger inte en rakhyvel eller rakapparat. Klipper mustasch/getskägg med sax. Sen händer det ibland att jag ger mig på skrevhåret också, men det är knepigt med sax, så oftast låter jag det bara vara. Har löjligt tunt med hår i armhålorna, så det är knappt värt att skänka en tanke åt. De enstaka hårstråna runt mina bröstvårtor brukar jag heller inte tänka på att trimma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...