Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jag har aldrig fattat att folk blir så hispiga av något kilo hit eller dit. Nu kanske jag är ovanlig, men jag kan enkelt diffa 2-3 kilo från vecka till vecka beroende på omständigheterna. Många jag känner kan så gott som på halvkilot när säga vad de väger medan jag säger "mellan 89 och 92 kilo".

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig fattat att folk blir så hispiga av något kilo hit eller dit. Nu kanske jag är ovanlig, men jag kan enkelt diffa 2-3 kilo från vecka till vecka beroende på omständigheterna. Många jag känner kan så gott som på halvkilot när säga vad de väger medan jag säger "mellan 89 och 92 kilo".

Tror det skiljer sig en del från person till person hur mycket vikten skiftar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej så här äre! Det enda jag har extrem komplex för när det gäller kroppen är allt detta hår! Hela min underkropp är hårig. Ben och röv. Är det värt att raka eller vaxa? Någon annan som också har samma problem? Eller är det inte så farligt som jag tror att det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej så här äre! Det enda jag har extrem komplex för när det gäller kroppen är allt detta hår! Hela min underkropp är hårig. Ben och röv. Är det värt att raka eller vaxa? Någon annan som också har samma problem? Eller är det inte så farligt som jag tror att det är.

Jag tar en hårtrimmer, ställer in den på 6 millimeter och kör över hela kroppen. Ett bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Så, jag tror att jag har fått problem med synen. Jag har fått svårt att fokusera på punkter och text. Får ont i ögonen av att titta på skärmar och är konstant lätt illamående och yr. Har lite tunnelseende hela tiden, känns det som. Om jag lyckas fokusera på en punkt så blir allting annat väldigt blurrigt, liksom. Utöver det så känns det som om jag anstränger och spänner ögonen konstant. Ni som i senare ålder har fått börja använda glasögon - är det någonting ni känner igen er i?

Edit: Jag vet att jag är otroligt hypokondrisk, men de här symptomen är inget hittepå. Allting är på riktigt och jag oroar mig inte, det är bara jäkligt jobbigt.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte vill vaxa, så upplever jag att hårborttagningskräm fungerar bäst. Relativt snabbt, smärtfritt, bra resultat och enkelt att göra själv (förutsatt att du är tillräckligt flexibel för att få hela ryggen).

Hmmm.. Såndär som kvinnor ska ha på benen? Aldrig tänkt på ens.

Bra idé!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Söker lite tips nu. Det är så jag behöver göra rent mina öron från lite vax o annat skit finns det nån medel man kan använda för att göra rent? Istället för att stå o dra rent med en tops eller vad det nu heter. Eftersom man känner liten svag doft när man tar ut mitt hörlurar från örona det är inte jätte mycket men trivs inte med lukten. Blir att jag får ta av plupparna från hörlurarna o spola rent dem försiktigt

Och det börjar bli lite väl jobbigt att behöva göra det efter varje användning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker lite tips nu. Det är så jag behöver göra rent mina öron från lite vax o annat skit finns det nån medel man kan använda för att göra rent? Istället för att stå o dra rent med en tops eller vad det nu heter. Eftersom man känner liten svag doft när man tar ut mitt hörlurar från örona det är inte jätte mycket men trivs inte med lukten. Blir att jag får ta av plupparna från hörlurarna o spola rent dem försiktigt

Och det börjar bli lite väl jobbigt att behöva göra det efter varje användning.

Revaxör? det kanske inte är en vaxpropp du har, men jag själv använder den ca en gång varannan vecka för att få bort det inte tops når.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Mår mer eller mindre förjävligt nu för tiden (senaste två-tre veckorna). Sover knappt någonting om nätterna längre. Har svårt att somna och när jag väl somnar vaknar jag ofta av att jag drömmer mardrömmar och drabbas av sömnparalys när jag väl ska försöka somna om. Sömnbristen resulterar i att jag ofta är väldigt trött under dagarna och gärna skulle vilja gå och lägga mig någon timme eller två. Svettas ovanligt mycket (inte i stora mängder utan snarare ofta) och känner mig stundtals rätt svimfärdig och frånvarande. Har även en smått obehaglig känsla i kroppen, ungefär samma ömhet man kan känna av när man har feber. Försöker att få i mig en hel del vätska under dagarna, mestadels i form av mjölk och vatten men det verkar tyvärr inte hjälpa speciellt möjligt.

Någon som känner igen det här? Anledningen till att jag frågar här är att jag känner mig rätt obekväm kring läkare och inte riktigt gillar att ta mediciner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Min högra armhåla svettas betydligt mer än min vänstra. Märker det främst när jag gymmar och fläcken är minst dubbelt så stor på högra sidan. Någon annan som lider av detta fenomen? ermm_1180962_0.gif

Många, det är rätt vanligt att man svettas olika mycket på olika delar av kroppen. Även fast man tycker att man borde svettas lika mycket på vissa ställen (armhålorna till exempel.).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...