Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jag tycker i vilket fall att du bör ringa till din chef och säga att chansen finns att du inte kan jobba imorgon, beroende på hur du mår. Har du yrseln och sinnesförvirringen kvar i minsta grad ska du stanna hemma och vila.

Ja, kanske det. Grejen är att det är vi kör ett stort bröllop imorgon och jag ska greja burgare i 50-talskläder. Så vi har full personalstyrka. Men jag ska se hur jag mår imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja ha hjälp med en skiss till en tatuering om nån orkar. Det ska va ett kors det ska stå 1928-2011 sen morfar på korset. Skulle vilja ha hjälp med en bra skiss över det ska ha det som ett minne av han då han dog förra månaden i cancer.

Skriv in hans namn i tatueringen istället för "morfar". Det blir mer personligt så!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir den inte mer personligt med morfar? För antagligen det han kallade sin morfar.

Tycker inte jag. Ponera att jag hade velat hylla min mormor som dog i fjol med en tatuering: Jag hade mycket hellre velat tatuera in hennes namn i vad nu motivet var, istället för 'mormor'. Nämn allt vid dess rätta namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja ha hjälp med en skiss till en tatuering om nån orkar. Det ska va ett kors det ska stå 1928-2011 sen morfar på korset. Skulle vilja ha hjälp med en bra skiss över det ska ha det som ett minne av han då han dog förra månaden i cancer.

En fundering bara. Jag kanske missuppfattar dig, men jag hoppas verkligen inte att din tanke är att tatuera in din morfar hängandes på ett kors.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fundering bara. Jag kanske missuppfattar dig, men jag hoppas verkligen inte att din tanke är att tatuera in din morfar hängandes på ett kors.

Kanske missuppfattar dig nu så du får rätta mig om jag har fel nu. Nej tänkte inte tatuera in morfar hängandes på på ett kors utan ska bara stå 1928-2011 med hans namn.

Felshoe jag förstår hur du menar men under alla dessa år så har jag bara sagt morfar till han och inte hans namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske missuppfattar dig nu så du får rätta mig om jag har fel nu. Nej tänkte inte tatuera in morfar hängandes på på ett kors utan ska bara stå 1928-2011 med hans namn.

Felshoe jag förstår hur du menar men under alla dessa år så har jag bara sagt morfar till han och inte hans namn.

Då förstår jag! Go for it! Och om du vill tatuera in "Morfar" istället för hans riktiga namn så gör det, det är ju trots allt din tatuering och den ska ju vara personlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snoret i min vänstra näsborre är brunt och genomskinligt i högra. Är jag normal?

Edit: När jag snyter mig, alltså. Jag pillar mig inte i näsan.

Du har en dammig fläkt vänster om dig som blåser in damm i vänster näsborre medans den högra går fri från smuts och andra jävligheter

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Hej! Jag har två frågor om tandhygien.

1. Bästa flourskölj? (Bonusfråga: Vad finns det utöver Flux?)

2. Jag har läst två påståenden. Det ena är att man inte ska skölja efter tandborstning. Det andra att man ska skölja med vatten för att tandkrämen ska få en chans att komma mellan tänderna. Vilket är det bästa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag har två frågor om tandhygien.

1. Bästa flourskölj? (Bonusfråga: Vad finns det utöver Flux?)

2. Jag har läst två påståenden. Det ena är att man inte ska skölja efter tandborstning. Det andra att man ska skölja med vatten för att tandkrämen ska få en chans att komma mellan tänderna. Vilket är det bästa?

Man ska inte skölja med vatten efter att ha borstat tänderna. Om man gör det så ska det vara med pyttelite vatten, men det är för personer som vill ha bort en del av tandkrämssmaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag har två frågor om tandhygien.

1. Bästa flourskölj? (Bonusfråga: Vad finns det utöver Flux?)

2. Jag har läst två påståenden. Det ena är att man inte ska skölja efter tandborstning. Det andra att man ska skölja med vatten för att tandkrämen ska få en chans att komma mellan tänderna. Vilket är det bästa?

Finns ju flourtabletter också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faaast, använder man inte det typ åtta gånger om dagen som vuxen? Känns lite jobbigt att behöva bära runt på ett knippe tabletter... rätta mig om jag har fel, jag har inte använt det på flera år!

Nej, så är det väl inte. Bara använda så ofta du vill? Typ 2 ggr per dag eller lika många gånger som man skulle använt floursköljsaken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...