Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Mitt jäkla hjärta, alltså. Det börjar oroa mig. Slår trippelslag mer och mer ofta. Inte hårda slag: De är precis som vanliga hjärtslag fast tre snabba, på raken. Hypokondrikern i mig säger att jag kan dö när som helst, typ. Jag vill uppsöka läkare och kolla upp det.

Det lustiga är att så fort jag lägger handen över bröstet så slutar det slå trippelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt jäkla hjärta, alltså. Det börjar oroa mig. Slår trippelslag mer och mer ofta. Inte hårda slag: De är precis som vanliga hjärtslag fast tre snabba, på raken. Hypokondrikern i mig säger att jag kan dö när som helst, typ. Jag vill uppsöka läkare och kolla upp det.

Det lustiga är att så fort jag lägger handen över bröstet så slutar det slå trippelt.

Dom tar in dig på hjärtavdelningen frågar om du har tagit anabola. Har man inte det kopplar dom dig till en heart rate monitor i flera nätter. Sen får man gå hem.

Det har jag varit med om, best week ever.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom tar in dig på hjärtavdelningen frågar om du har tagit anabola. Har man inte det kopplar dom dig till en heart rate monitor i flera nätter. Sen får man gå hem.

Det har jag varit med om, best week ever.

Kristus. Alltså, jag vet inte om det är en muskel någonstans i bröstet eller om det är hjärtat. Att det slutar när jag lägger handen på känns ju aningen ologiskt, liksom. Å andra sidan så sätter det igång först när jag dricker alkohol. Vet inte.. Får se om jag vågar gå till läkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kristus. Alltså, jag vet inte om det är en muskel någonstans i bröstet eller om det är hjärtat. Att det slutar när jag lägger handen på känns ju aningen ologiskt, liksom. Å andra sidan så sätter det igång först när jag dricker alkohol. Vet inte.. Får se om jag vågar gå till läkaren.

Kanske är ett tecken på att du borde ta det lite lugnare med alkoholen? Prova avstå i en vecka eller två för att se om det blivit bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är ett tecken på att du borde ta det lite lugnare med alkoholen? Prova avstå i en vecka eller två för att se om det blivit bättre.

Kanske. Å andra sidan blir jag bara måttligt berusad nu för tiden, och jag dricker bara på helger. Men jag ska avvakta, i vilket fall. Har inte råd med någonting nu för tiden ändå. Alla pengar den här månaden går till julklappar :yes

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lynx är väl vad vi kallar Axe i Sverige? Och Axe luktar ju för det mesta jävligt sunkigt.

Det förklarar saken. Tog någonting som såg så grymt ut som möjligt (i förhoppning om att det också skulle vara så grymt som möjligt) eftersom jag var i tidsnöd. Kan lova er att jag inte ska göra om samma misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en hårsäck, antagligen ett flertal nära varandra som alla växt inåt och kloggat hela skiten. Sluta raka pungen och låt tiden ha sin gång. WIN-WIN Björnpung såhär till vinterkylan.

Jag rakar inte pungen FYI. Gjort det en gång i högstadiet och då kändes det bara fel. Så det är förmodligen inte felet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På riktigt? Ofta det var en infektion som inte lägger sig på flera år.

Hur tillfredsställande på en skala 1-10 förresten ?!?!

Jag vet faktiskt inte hur fan det kunde eskalera så mycket så fort. Liten vit knöl i år, och pang, en vecka så var det som en tredje testikel i storlek.

1-10? 1002023 av 10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har nyligen slutat abrubt med mina antidepressiva medel, utan att kontakta läkare först. Det bieffekter jag fått av detta är att det "blixtrar till" i kroppen rätt ofta. Lite svårt att förklara, men det är liksom plötsliga ryckningar i hela kroppen. Slutade ta pillrena för exakt en vecka senoch har inte tagit dem sen dess. Kan detta symptom bero på den plötsliga avbrottet av antidepressiva? Jag ska testa ta ett piller imorgon bitti och se vad som händer under dagen, om det slutar med ryckningarna.

inb4 "du skulle ha pratat med läkare, idiot"

EDIT: Jag kan redan iofs ha svarat på min egen fråga eftersom jag fick dessa blixtar i kroppen i samband med det abrupta avslutet av antidepressiva.

EDIT2: Blev så pass nyfiken att jag tog ett piller nu. Återkommer med rapport imorgon bitti!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...