Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Okej grabbar, detta var det sjukaste.

Det senaste har jag kännt att jag har haft rätt ont i öronen, om jag tryckt på dem. Typ stoppat i mp3 lurar så har det gjort lite ont. Inte tänkt mer på det. Sen så vaknar jag imorse och börjar pilla i mitt öra, känner att jag har någon jävla klump i det. Börjar gröpa och får tillslut ut en svart jävla...propp?

Vad fan var det för något? hur kom den dit?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej grabbar, detta var det sjukaste.

Det senaste har jag kännt att jag har haft rätt ont i öronen, om jag tryckt på dem. Typ stoppat i mp3 lurar så har det gjort lite ont. Inte tänkt mer på det. Sen så vaknar jag imorse och börjar pilla i mitt öra, känner att jag har någon jävla klump i det. Börjar gröpa och får tillslut ut en svart jävla...propp?

Vad fan var det för något? hur kom den dit?

Vax, förmodligen med något skit i det som t.ex. hår eller något (och gjort ont när hårstrået har petat in mot örat). Vanligt problem när man har lurar på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej grabbar, detta var det sjukaste.

Det senaste har jag kännt att jag har haft rätt ont i öronen, om jag tryckt på dem. Typ stoppat i mp3 lurar så har det gjort lite ont. Inte tänkt mer på det. Sen så vaknar jag imorse och börjar pilla i mitt öra, känner att jag har någon jävla klump i det. Börjar gröpa och får tillslut ut en svart jävla...propp?

Vad fan var det för något? hur kom den dit?

Vax, precis som Mordos säger. Var det inte en skön känsla att få ut det? Själv har jag haft kli och "spänningar" i mitt öra i bra många månader nu, men det släpper inte med varken revaxör eller öronljus... Håller på att bli galen på det. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vax, precis som Mordos säger. Var det inte en skön känsla att få ut det? Själv har jag haft kli och "spänningar" i mitt öra i bra många månader nu, men det släpper inte med varken revaxör eller öronljus... Håller på att bli galen på det. :cry:

Jag med! Så fort jag använder öronproppar en längre stund börjar det klia som tusan långt in i örat. Pappa har tagit hem en sådan där stor spruta från jobbet. Jag ska fylla den med ljummet vatten och lösa upp skiten inne i min hjärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Revaxör är det nästan ingen idé att köpa. Det är mer eller mindre tvål och saltvatten, in the basics. Koka vatten med salt i, låt det kyla, sug in i en sköljblåsa, sug in oparfymerad tvål, skaka, apply.

Jag har väldigt ofta vaxproppar, så jag har gjort processen ett par gånger.

Kicken: De heter Rubber Syringe/Bulb Syringe/Rubber Ear Syringe på engelska.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur i helvete lyckades jag få ut en vaxpropp stor som fan ur mitt öra, utan att använda någon behandling? HUR?

Ibland så trillar de bara ut, oftast när de har torkat eller t.ex. blivit torrare i själva örat pga. att du kanske har pillat i det när du har haft ont - utan att veta om det. Vilket leder till att vaxproppen kan ha torkat.

Komplicerat skit, de här vaxpropparna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...